ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بسته حمایتی به کارِ بازنشسته تامین اجتماعی نمی‌آید :

0

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی:

بسته حمایتی به کارِ بازنشسته تامین اجتماعی نمی‌آید .

علی‌دهقان‌کیا بر این باور است که این‌گونه «یارانه‌پردازی» فقط برای ازکارافتادگان یا کسانی که تحت پوشش نهادهایی مثل بهزیستی و کمیته امداد قراردارند، مناسب است و نباید شامل حال «نیروی کارِ» فعال یا بازنشسته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دولت در آبان ماه سال جاری با تنظیم آیین‌نامه‌ای دستگاه‌ها را موظف کرد در فاصله زمانی مختلف و به نوبت به گروه‌ها و قشرهای مردم بسته‌های حمایتی ارائه دهند. این طرح در چند مرحله انجام می‌شود؛ در اولین مرحله، دولت در ۲۰ آبان ماه به ۳ میلیون و یکصد هزار خانواده بسته‌های حمایتی ارائه کرده است؛ این گروه شامل مددجویان حمایتی هستند و مبلغ مورد نظر را به صورت غیرنقدی دریافت کرده‌اند که بنا بر اعلام دولت می‌توانند با مراجعه فروشگاه‌های مخصوص، کالاهای خود را با قیمت مناسب خریداری کنند. مرحله دوم طرحِ دولت، از پنج شنبه اول آذرماه در قالبِ تحویل بسته حمایتی به بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد با دریافتی کمتر از ۳ میلیون تومان، آغاز شده و این بسته به صورت نقدی به حسابشان واریز شده‌است.

علی دهقان‌کیا (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با دریافت این بسته‌ها می‌گوید: به صورت کامل این بسته‌ها به بازنشستگان داده نشده و هنوز تعدادی هستند که این مبلغ به حسابشان واریز نشده‌است.

وی با بیان اینکه مکانیسم پرداخت، وابسته به تعداد اعضای خانوار بازنشسته است، گفت: به برخی کمتر از دویست هزار تومان پرداخت شده و برخی نیز که خانواده‌های پرجمعیت‌تری داشته‌اند، تا سیصد هزارتومان هم گرفته‌اند اما در کل، این نظام پرداخت به هیچ وجه پسندیده نیست.

دهقان‌کیا با «بسته حمایتی دولت» و واریز چند صد هزار تومان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی مخالف است و دلیل این مخالفت را ناکافی بودن این پرداخت‌ها می داند.

ما کارگران بازنشسته با صدقه و اعانه مخالفیم

او می‌گوید: ما کارگران بازنشسته با صدقه و اعانه مخالفیم و اصل خواسته‌ی ما «افزایش عادلانه مستمری‌ها» است؛ هر پرداختی به جز این، پاک کردن صورت مساله است.

این فعال صنفی بازنشستگان با تاکید بر اینکه مشخص نیست دور بعدی پرداخت بسته‌های حمایتی قرار است چه زمانی باشد، ادعا می‌کند نظام پرداخت یارانه‌ای آنهم به میزان ناکافیِ تعیین شده، با شأن یک کارگر بازنشسته منافات دارد.

او در ادامه می‌گوید: کاش می‌توانستیم این مبلغ را نگیریم و اینگونه مخالفت خود را نشان دهیم اما متاسفانه از آنجایی که بازنشستگان درگیر مشکلات معیشتی بسیار هستند، مجبورند که این مبالغ ناچیز را دریافت کنند.

آیا لیاقت کارگری که سی سال برای تولید و سازندگی زحمت کشیده، این است؟

دهقان کیا می‌افزاید: اینکه بازنشسته هر روز باید پرس‌وجو کند که صد هزار تومان یا نهایت دویست هزار تومان به حسابش واریز شده یا نه، جای بسی تاسف است. دولت باید بداند با این تورم موجود، مشکلات اقتصادی کارگران و بازنشستگان با کمک‌های ناچیزِ یارانه‌ای حل نمی‌شود و ارائه بسته حمایتی، راهکار اساسی نیست.

 مرحله آخر طرح دولت، ارائه بسته حمایتی به گروه چهارم شامل کارگران، رانندگان و اقشار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و اقشار با درآمد کمتر از سه میلیون تومان است.

دهقان‌کیا بر این باور است که این گونه «یارانه‌پردازی» فقط برای ازکارافتادگان یا کسانی که تحت پوشش نهادهایی مثل بهزیستی و کمیته امداد قراردارند، مناسب است و نباید شامل حال «نیروی کارِ» فعال یا بازنشسته شود.

او معتقد است؛ تنها راهکار اساسی، ترمیم دستمزد و مستمری‌ست و دولتی‌ها نمی‌توانند و «نباید» از زیر بار این مسئولیت اساسی و خطیر شانه خالی کنند.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار