ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تبدیل بیمه های اتکایی به خوداتکایی بر اثر تحریم ها:

0
دبیر کارگروه بیمه اتکایی:

قره خانی گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده تنها راهمان این است که بیمه اتکایی بین المللی را به بیمه خوداتکایی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن قره خانی دبیر کارگروه بیمه اتکایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اتکایی یعنی توزیع جهانی ریسک در کشورهای مختلف،زمانی که هواپیمایی در جهان سقوط می کند تمام شرکت های هواپیمایی این خسارت را پرداخت می کنند.

وی افزود: در شرایط تحریم،به دلیل مسائل بانکی ،شرکت های بیمه ای خارجی با ما کار نمی کنند و اگر هم بخواهند پر هزینه خواهد بود.

قره خانی ابراز کرد: درونی سازی و بومی سازی بیمه اتکایی خوب نیست اما با شاخه سازی در داخل کشور می توانیم جلوی ضررهای آن را بگیریم.


بیشتر بخوانید: فرآیند پرداخت خسارت سانچی و مسیر پیچیده پیش رو


وی افزود: شرکت های بیمه ای در جهان ۳۰ درصد ظرفیت اتکایی را در داخل کشور تامین می کنند در ایران هم همین است.

دبیر کارگروه بیمه اتکایی گفت: شرایط توزیع بیمه اتکایی در ایران کمی دشوار است و همه شرکت ها نمی توانند دخیل شوند. شرکت های عادی باید توانایی مالی بالای ۱۰۰ و ۱۲۰ امتیاز داشته باشند تا بتوانند این امر را انجام دهند. می توانیم در همین وضع موجود ریسک را بین شرکت های داخلی به نسبت سرمایه آن ها توزیع کنیم.

قره خانی ادامه داد:با توجه به مشکلات به وجود آمده تنها راهمان این است که بیمه اتکایی بین المللی را به بیمه خوداتکایی تبدیل کنیم.

بیمه کشتی سانچی پرداخت شده است

قره خانی در ادامه به پرداخت بیمه کشتی سانچی اشاره کرده و گفت: در بحث کشتی‌ها دو نوع بیمه نامه وجود دارد یکی بیمه بدنه و دیگری بیمه مسئولیت که توسط نهاد‌های خارجی تعهد می‌شود.

وی افزود: بیمه بدنه کشتی سانچی پرداخت شده و با توجه به اینکه که مقصر این اتفاق طرف رو به رو بوده است این مباحث بدون دخالت تحریم‌ها از جانب کشور مد نظر تامین شده است.

دبیر کارگروه بیمه اتکایی تاکید کرد: حق بیمه یدک کشان و کسانی که برای جمع آوری بقایای لاشه کشتی تلاش کرده بودند نیز پرداخت شد.
p&I یا همان بیمه اتکایی را نمی‌توان تحت هیچ شرایط بین المللی تحریم کرد.

قره خانی تاکید کرد: در کشور دو شرکت بیمه ای اتکایی وجود دارد ولی به میزان رضایت ما کاری انجام نمی دهند، نرخ بیمه ای ما پاسخگوی برخی شرکت های بیمه ای دنیا نیست اما این به معنی عدم همکاری با سایر کشورها هم نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نرخ ارز تخصیص یافته مراکز بیمه ای گفت: بانک مرکزی این ویژگی را برای بیمه ها با نرخ ارز نیمایی در نظر گرفته است.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/6748990

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار