ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی موفق به دریافت سهام عدالت نشده‌اند :

0

در مراسم سالروز تصویب قانون کار در استان گیلان مطرح شد؛

درخواست برای اصلاح قانون کار/ کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی موفق به دریافت سهام عدالت نشده‌اند .

مراسم سالروز تصویب قانون کار از طرف خانه کارگر استان گیلان و با حضور فرماندار شهرستان رشت، دبیر اجرایی خانه کارگر استان، رییس کانون بازنشستگان استان، رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان و جمع کثیری از کارگران و بازنشستگان استان در سالن بانک صادرات رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، امروز مراسم سالروز تصویب قانون کار از طرف خانه کارگر استان گیلان و با حضور میرشمس مومنی‌زاده فرماندار شهرستان رشت، حسن ایزدی دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان، ملیحه نصراللهی رییس کانون بازنشستگان استان گیلان و بازرس کانون عالی بازنشستگان کشور، غلامرضا خوالگر ریاست کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان، علیرضا انصاری معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری رشت، جمیل حق‌پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان، محمدحسین شهدی‌نژاد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان و جمع کثیری از کارگران و بازنشستگان استان در سالن بانک صادرات رشت برگزار شد.

دولت قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند

در ابتدای این مراسم ملیحه نصرالله، رییس کانون بازنشستگان استان گیلان و بازرس کانون عالی بازنشستگان کشور ضمن تبریک سالروز تصویب قانون کار و تسلیت برای درگذشت تقی نوربخش، مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی وی گفت: خواسته به حق ما بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت و مسئولان امر این است که قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را که از سال ۸۸ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و هنوز به اجرا در نیامده، اجرایی کنند.

وی ادامه داد: این قانون برای تمام بازنشستگان سازمان‌های دیگر اجرا شده ولی متاسفانه به‌رغم پیگیری‌های انجام شده، تاکنون بازنشستگان تامین اجتماعی از همسان‌سازی حقوق بی‌بهره هستند.

6

خواسته کارگران اصلاح قانون کار و اجرای صحیح آن است

در ادامه مراسم، غلامرضا خوالگر، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان با بیان اینکه قانون کار در سال ۱۳۶۹ برای حمایت از قشر کارگر به تصویب رسید اما تا امروز بعضی از بندهای این قانون اصلاح نشده‌اند، اظهار داشت: هدف نمایندگان مجلس و دولت از تصویب این قانون آن بود که یک چتر حمایتی به وسعت تمام کشور برای کارگران عزیز ایجاد کند اما متاسفانه ایراداتی در اجرای این قانون به وجود آمد. به طور مثال، با تصویب قانون کار، قراردادهای دائمی به قراردادهای موقت تبدیل شد و شرکت‌های تامین نیرو و شرکت‌های خدماتی جایگزین قراردادهای دائمی شده‌اند که این امر باعث از بین رفتن امنیت شغلی و امنیت مالی و معیشتی کارگران شد.

وی افزود: ما نمی‌گوییم که قانون کار دچار اشکال است. حرف ما آن است که این قانون باید به نفع قشر کارگر اصلاح شود و خواسته کارگران، اصلاح قانون کار و اجرای صحیح آن است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان با اشاره به بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی تصریح کرد: صندوق تامین اجتماعی متعلق به قشر کارگر است و واریز آن به صندوق دولت از نظر شرعی و اسلامی صحیح نیست. اگر بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود بسیاری از مشکلات جامعه کارگری به پایان خواهد رسید.

خوالگر اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین معضل جامعه کارگری عدم پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی توسط بیمارستان‌های خصوصی است. خواسته ما تشکل‌های صنفی جامعه کارگری از مسئولان امر این است که با پیگیری مجدانه در رفع این معضل دست ما جامعه کارگری را بگیرند.

وضعیت معیشت کارگران با اصلاح قانون کار بهبود می‌یابد

حسن ایزدی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۱۸ شهید کارگر گیلان و تبریک هفته وحدت و هم‌چنین تسلیت درگذشت مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی وی، خطاب به کارگران خاطرنشان کرد: ما پیگیر خواسته‌های به حق شما هستیم و از طریق رسانه‌های مکتوب و شنیداری و دیداری، آنها را به گوش مسئولان می‌رسانیم.

وی با اشاره به ۲۹ آبان روز تصویب قانون کار ابراز داشت: برای تصویب قانون کار به فرمان امام (ره) مجمع تشخیص مصلحت نظام تاسیس شد. ما مخالف قانون کار نیستیم بلکه حرف ما این است که قانون کار باید به نفع معیشت کارگران و رفع حال بازنشستگان و کارگران اصلاح شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان ادامه داد: یکی از مسائل و معضلات امروز جامعه کارگری، وضعیت معیشتی است که اگر قانون کار اصلاح بشود وضعیت معیشت کارگران نیز، بهبود خواهد یافت.

19

ایزدی با توجه به این نکته که خط فقر سه میلیون تومان اعلام شده است، بیان کرد: دریافتی کارگران حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که این رقم یک‌سوم خط فقر اعلام شده است و از آنجا که این مبلغ دریافتی، کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد خواسته ما این است که دولت در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یک نگاه ویژه و حمایتی به قشر کارگر داشته باشد.

وی مطالبه دیگر جامعه کارگری را اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برشمرد و یادآور شد: در مورد تمامی کسانی که بازنشسته سازمان‌های دیگر هستند، قانون همسان‌سازی حقوق اعمال و اجرا شده است اما در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی با اینکه این قانون از سال ۱۳۸۸ در مجلس تصویب شده، اما هنوز به اجرا در نیامده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کارگر با اشاره به اینکه سهام عدالت جامعه کارگری به کارگران و بازنشستگان پرداخت نشده است، عنوان کرد: تاکنون هیچ کدام از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی موفق به دریافت سهام عدالت نشده‌اند.

ایزدی به واگذاری سهام کارخانجات به بخش خصوصی اشاره کرد و با انتقاد از چنین طرح‌هایی گفت: با واگذاری سهام کارخانجات به بخش خصوصی، سهام واحدهای تولیدی به تاراج می‌رود و بسیاری از واحدها تعطیل یا نیمه تعطیل می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان افزود: خواسته ما از مسئولان امر این است که سهام کارخانه‌های مربوط به شستا را به دست‌های ناباب واگذار نکنند.

راه‌اندازی کارگروه رفع موانع تولید با مدیریت استاندار

در پایان مراسم، میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه پیامبر دست کارگر را می‌بوسد، اظهار داشت: این مسئله به ما می‌آموزد که کارگران دارای شان و جایگاه بالایی هستند. اعتقاد ما این است که چرخ دنده اقتصاد کشور به دست کارگران گردانده شود و اگر بخواهیم در امر اقتصاد،‌ تولید و صنعت خودکفا باشیم باید به جامعه کارگری و قشر کارگر توجه ویژه‌ای کنیم.

وی اضافه کرد: اگر اولویت ما اجرای اقتصاد مقاومتی باشد، باید سطح درآمد و رفاه را برای مردم افزایش دهیم و برای اینکه به این هدف دست پیدا کنیم، باید به کار و کارگر، تولید و صنعت یک نگاه حمایتی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه نگاه استاندار به جامعه کارگری و قشر کارگر یک نگاه حمایتی است، تصریح کرد: به همین مقصود، استاندار کارگروهی را به نام کارگروه رفع موانع تولید با مدیریت شخص استاندار راه‌اندازی کردند که در این کارگروه به چالش‌ها و معضلات جامعه کارگری، تولید و صنعت پرداخته می‌شود و در جهت رفع موانع تولید تصمیمات سازنده‌ای گرفته می‌شود.

13

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار