ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مجلس باید برای تسویه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی زمان‌بندی کند:

0

مصباحی مقدم مطرح کرد:

مجلس باید برای تسویه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی زمان‌بندی کند/تامین اجتماعی را از مدیریت دولت خارج کنید .

نماینده پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خداوند خویشاوند هیچ جامعه‌ای نیست خدا به حرکت‌های جمعی و نیات ما نگاه می‌کند. اگر حرکت جمعی رو به انحراف برود هم جامعه و هم نسل‌های آینده ضرر خواهند دید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا مصباحی مقدم (نماینده پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام) در مراسم ترحیم زنده‌یادان نوربخش و تاج‌الدین (مدیرعامل و معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی) گفت: نظام‌ها و دولت‌ها نیز همچون انسان‌ها و سایر موجودات دچار مرگ می‌شوند. خداوند مرگ و زندگی را آفریده تا شما را بیازماید که کدام بهتر عمل می‌کنید. زندگی این جهانی ما نسبت به دوران پس از مرگ کوتاه است و دوران پس از مرگ ابدی است. نعمت‌هایی که در این دنیا، انسان‌ها از آنها بهره‌مند می‌شوند، می‌توانند کم یا زیاد باشند.

وی اشاره کرد: بنا بر آخرین آمارهای موجود میزان امید به زندگی در کشور ما ۷۹ سال است که نسبت به ۴۰ سال قبل که در حدود ۵۴ سال بود، جهش بسیار خوبی داشته که حاصل مجموعه‌ای از تدابیر در حوزه تغذیه، بهداشت، درمان و … است. از افتخارات نظام این است که میزان مرگ زیر پنج سال از تعداد ۱۰۰ در هر هزار تا پیش از انقلاب به پنج در هر هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است. این بهبودها حاصل یکسری اقدامات عمیق و برنامه‌ریزی شده است.

مصباحی مقدم گفت: همه این چیزها متاع اندک هستند. آخرت خیر است ولی نه برای همه بلکه برای آنهایی که در دنیا با تقوا زندگی می‌کنند. مرگ یک انتقال است، عدم نیست. خداوند انسان‌ها را در این جهان قرار داده تا آنها را بیازماید. ما مرتبا درحال پس دادن آزمایش هستیم. این آزمایش می‌تواند در نوع خدمات، کسب و کار و هزینه‌هایی باشد که ارائه می‌دهیم. تلاش انسان‌ها باید در جهت انجام عمل بهتر باشد. رقابتی هم اگر وجود دارد باید برای عمل بهتر باشد چراکه این گونه رقابت مورد پذیرش خداوند است.

وی تصریح کرد: یکی از عناصر محرک انسان‌ها رقابت است. بنا بر نظرات بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران میدان آن رقابت برای کسب درآمد بیشتر از بازار است. ما البته آن نوع رقابت را به طور کلی نفی نمی‌کنیم اما دین اسلام رقابت به خیرات را توصیه می‌کند. هر عملی که به نیت کسب رضایت خدا انجام شود باید همراه با نیات خیر الهی باشد نیت بسیار مهم است. این گونه است که اعمال ما به درگاه خداوند پذیرفته می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره داشت: خداوند با هیچ ملتی عقد اخوت نبسته است. طبعا ملت‌ها اقدام‌شان جمعی است. این همه اقدمات می‌تواند یا در جهت رشد یا سقوط آنها باشد. آیات قرآن ما را تشویق به انجام کارهای جمعی می‌کند. حرکت جمعی در جامعه می‌باستی در راستای رضایت الهی تحقق پیدا کند.

وی گفت: جامعه مومن و غیرمومن تفاوت وجود دارد. جوامع غیرمومن یا با ایمانی متفاوت از آن ایمان حقیقی که ما به آن اعتقادداریم، ممکن است موفق هم بشوند اما خداوند به آنها مدد نمی‌دهد. جامعه اسلامی ما جامعه‌ای است که همان تلاش یک جامعه غیرمومن را انجام می‌دهد اما با اخلاص و بدون شائبه. در یک رقابت بین جامعه ایمانی و جامعه غیرایمانی، جامعه ایمانی باید همه چیز را به کار گیرد. البته اتکای صرف به خداوند جای عمل را نمی‌گیرد جامعه‌ ایمانی در کنار تلاشش امید به خدا دارد. ما نباید از جایگاهی که خدا به عنوان امانت به ما واگذار کرده غفلت کنیم. جوامع براساس این نوع از خدمت پیشرفت می‌کند.

نماینده پیشین مجلس اظهار داشت: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد این نظام نوپا در اثر ایثار نسل اول انقلاب به ثمر نشست. براساس تلاش و ایثار هم در دوران دفاع مقدس موفق شد و هم بعد از آن. آنچه که مهم است ادامه این مسیر می‌باشد همان عواملی که به بقای این جامعه یاری رسانده موجب تداوم آن هم خواهد شد. خداوند خویشاوند هیچ جامعه‌ای نیست خدا به حرکت‌های جمعی و نیات ما نگاه می‌کند. اگر حرکت جمعی رو به انحراف برود هم جامعه و هم نسل‌های آینده ضرر خواهند دید.

وی اشاره کرد: ما باید از مجالسی از قبیل این مجلس که در آن اکنون حضور یافته‌ایم، پند بپذیریم. دیدن رفتن و درگذشت آدم‌ها باید ما را آگاه کند. نباید غفلت کرد جان انسان امانتی است در دست خدا این امانتی است که پس گرفته می‌شود برای رقم زدن جهان دیگر باید درست عمل کنیم. جهان آخرت نه آتشش از قبل برافروخته شده و نه بهشتی از قبل ایجاد شده. ما آنها را با دست خود می‌سازیم انسان‌ها در گرو اعمال خویش هستند.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده زنده‌یادها نوربخش و تاج‌الدین به ذکر نکاتی در خصوص مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: طی حدود ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر با زنده یاد نوربخش از نزدیک آشنا بودم. یکبار هم در زمانی که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بودم به دعوت وی به تامین اجتماعی رفتم.

مصباحی مقدم گفت: مرحوم نوربخش شخصیتی نخبه و فرهیخته در عرصه پزشکی بود. بدون اغراق مدیری توانا و سالم بود وی در مدیریت مراقبت داشت که حقوق کسانی که مشمول سازمان تامین اجتماعی بودند احیا شود. وی بسیار تلاش می‌کرد تا بدهی‌های دولت به سازمان احیا شوند. هر کس از این پس مدیر سازمان بشود باید مسیر مرحوم نوربخش را ادامه دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کرد شرکت‌های زیرمجموعه را به سرمایه‌های ماندگار و زاینده تبدیل کند. این مسئولیت سنگینی است که شما حقوق ۴۸ میلیون انسان را مدیریت کنید.

مصباحی مقدم بیان داشت: قبل از واگذاری سازمان به مرحوم نوربخش فرد دیگری که ریاست آنجا را برعهده داشت زمانی در هنگام خروج از دفتر رئیس بانک مرکزی با من برخورد کرد و لیستی را به من نشان داد که برای توجیه کار خودش بود. آن فرد گفت که این لیست ۲۳ هزار میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی از دولت است. من در جواب به وی گفتم شرکت‌هایی به شما داده شده که برای آنها چاره دیگری وجود نداشت.

وی تصریح کرد: میراثی که به مرحوم نوربخش رسید این چنین بود. وی اقدامات ارزنده‌ای انجام داد این راه باید ادامه یافته و به پایان خود برسد.

مصباحی مقدم خطاب به یکی از نمایندگان حاضر در این مراسم یادبود گفت: شما باید تلاش کنید تامین اجتماعی را از مدیریت دولت خارج کنید. تامین اجتماعی متعلق به ذینفعان آ‌ن است نه دولت. مجلس هم نباید بتواند برای آن هزینه بتراشد. مجلس‌ها مرتبا برای تامین اجتماعی هزینه تراشیدند بهترین خدمت به صاحبان منابع تامین اجتماعی این است که مدیریت آن مستقل از دولت بشود.

وی در پایان گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی باید تسویه بشود. مجلس هم باید برای تسویه این بدهی‌ها زمان‌بندی کند. متاسفانه این منابع اکنون بلوکه و غیرفعال شده‌اند اینها حق نزدیک به ۵۰ میلیون انسان است.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار