ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بدهی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی:

0

ابوترابی در گفتگو با افکار نیوز مطرح کرد؛

بدهی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی/ سازمان محل اجتماع جاماندگان در انتخابات .

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه دولت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: این سازمان محل اجتماع جاماندگان در انتخابات شده و دولت هر کسی که که همراهش بوده و در انتخابات شکست خورده را در این سازمان جای می دهد.

به گزارش افکارنیوز، گروه سیاسی- ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مشکلات بیمه شدگان تامین اجتماعی و سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، گفت: ما معتقدیم که اساسنامه سازمان تامین اجتماعی باید تغییر کند و از حالت دولتی خارج شود.

وی افزود: حتی ما یک طرحی در این زمینه آماده کردیم تا نمایندگانی از کارفرما، کارگران و دولت در راس این سازمان باشند و این سازمان از حالت دولتی صرف خارج شده و سه جانبه گرایی شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان در حال حاضر دولت بدهی سنگینی به سازمان تامین اجتماعی دارد، گفت: گفته می شود که دولت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است. البته مقامات دولتی می گویند بدهی کمتر از این رقم است.

ابوترابی تاکید کرد: دولت در حالی این مقدار به تامین اجتماعی بدهکار است که این سازمان حتی یک روزز تاخیر کارفرما در پرداخت سهم بیمه کارگران را تحمل نمی کند و با جریمه کردن به فکر پول اضافی گرفتن است اما حق خود را از دولت نمی تواند بگیرد.

وی گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی محل اجتماع جاماندگان در انتخابات شده و این افراد در شرکت های زیر مجموعه این سازمان از جمله شصت ها، تامین اجتماعی و شرکت های خودرو سازی مثل ایرانخودرو و سایپا جای داده می شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به جلسه ای که اخیرا با بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی داشته اشاره کرد و گفت: بازنشستگان گله دارند که چرا کارمند سازمان حقوق های بالای دهها میلیونی می گیرند در صورتی که کارگران بازنشسته تامین اجتماعی حقوق کمی می گیرند؟ چرا بین کارگران و کارمندان تامین تامین اجتماعی تفاوت و تبعیض زیاد وجود دارد؟.

ابوترابی تاکید کرد: متاسفانه در اساسنامه سازمان تامین اجتماعی، بیشتر به دولت نگاه شده و در واقع دولت سالاری شده است.

وی افزود: مجلس باید اساسنامه این سازمان را تغییر دهد و در راس این سازمانی سه نماینده از کارگران، سه نماینده از کارفرما و سه نماینده از دولت باشند تا مدیرعامل انتخاب شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: تغییر و اصلاح اساسنامه این سازمان از وظایف کمیسیون اجتماعی مجلس است که امیدواریم این کار انجام شود.

منبع : https://www.afkarnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار