ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تکنولوژی منسوجات هوشمند چیست؟

0
خبرگزاری میزان- منسوجات هوشمند از جمله محصولاتی است که از تکنولوژی نانوذرات در زمان تولید، استفاده کرده اند که در کنار آن از ویژگی هایی مانند وزن کم، ضد آب، مقاوم در برابر حرارت، مقاوم در برابر اشعه ایکس و فرابنفش، عاری از جذب گرد و خاک اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، داشتن لباسی با ویژگی‌های منحصر به فرد از جمله شاخصه‌های شهر هوشمند به حساب می‌آید که با برخورداری از آن می‌توان از مزیت‌های بی شماری استفاده کرد.
منسوجات هوشمند از جمله محصولاتی است که از تکنولوژی نانوذرات در زمان تولید، استفاده کرده اند که از ویژگی‌های این محصول می‌توان به وزن کم الیاف آن در مقایسه با موارد مشابه اشاره کرد.
این محصولات در عین حال از پایداری و استقامت بیشتری برخوردارند که در برخی پوشاک مانند لباس‌های نظامی کاربرد دارد.
برخورداری از البسه‌ای که می‌تواند در سرما صاحب آن را گرم نگه دارد و در گرما خنک کند از دیگر ویژگی‌های جالب البسه هوشمند است که کاربرد فراوانی در صنعت منسوجات دارد.
این دست از الیاف در باران خیس نمی‌شوند و کنترل آب و هوایی دارند، همچنین عاری از جذب گرد و خاک و بدون بو هستند.
از دیگر ویژگی‌های این الیاف می‌توان به مقاومت در برابر لکه، مقاومت در برابر چین و چروک، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و شعله آتش اشاره کرد.
برخی پوشاک با توجه به کاربرد آن نیازمند مقاومت در برابر پرتو فرابنفش و اشعه ایکس هستند که نسل جدید پارچه‌های نانو این نیاز را نیز تامین کرده است.
برخی الیاف به دلیل نوع کاربرد آن مانند البسه پزشکان نیازمند خاصیت ضدمیکروبی است که این تکنولوژی توانایی برطرف کردن این نیاز را دارد.
عبوردهی حرارتی لباس از ویژگی‌هایی است که در پوشاک ورزشی کاربرد فراوانی دارد، زیرا با برخورداری از این ویژگی دما به خوبی کنترل می‌شود.
کارشناسان در تلاش اند نسل جدید الیاف هوشمند را با ویژگی‌های وفق دهندگی لباس‌ها با شرایط محیطی و تغییر رنگ لباس با حرارت در آینده‌ای نزدیک ساخته و به بازار عرضه کنند.
منبع : http://www.mizanonline.com/fa/news/464105

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار