ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سازمان تامین اجتماعی در حمایت از مستمری‌بگیران از کلی گویی فراتر نرفت :

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

سازمان تامین اجتماعی در حمایت از مستمری‌بگیران از کلی گویی فراتر نرفت .

نائب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران از وجود یک بام و دو هوا در سازمان تامین اجتماعی انتقاد می‌کند و تاکید دارد که این سازمان در حمایت از مستمری‌‌بگیران خود از کلی گویی فراتر نرفته است.

«مهدی مجیدی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهارات مدیران سازمان تامین اجتماعی درباره بهبود شرایط معیشتی بازنشستگان را کلی‌گویی خواند و گفت: در قبال بازنشستگان تامین اجتماعی تنها شاهد یک بام و دو هوا هستیم. یک روز می‌گویند فلان چیز را پرداخت می‌کنیم اما عملی نمی‌شود چراکه بعد می‌گویند: بودجه نداریم و از این‌گونه حرف‌ها. از همین رو ما می‌گوییم که سازمان تامین اجتماعی از کلی‌گویی فراتر نرفته است.

وی با بیان اینکه نمی‌گوییم که سازمان تامین اجتماعی برای جلبِ رضایتِ مستمری بگیران خود کلا کاری انجام نداده است، افزود: با این حال اقدامات انجام شده پاسخگوی نیازهای رو به رشد بازنشستگان نیست؛ چراکه بازنشستگان حداقلی‌بگیر و زیرحداقلی‌بگیر که بیش از  ۶۰ درصد از بازنشستگان را تشکیل می‌دهند، می‌پرسند: مگر می‌توان با ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مخارج زندگی را تامین کرد و تازه دم برنیاورد و شکر خدا گفت!

نائب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران افزود: مستمری بگیران تامین اجتماعی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از دریافتی خود را برای خوراک و مسکن هزینه‌ می‌کنند اما مگر قرار نیست که تفریح داشته باشند؟ اینها همه در شرایطی است که وعده‌های مکرر سازمان برای همسان‌سازی مستمری‌ها و نزدیک کردن شکاف دریافتی‌هایِ کف‌بگیران و سقف‌بگیران عملا به در بسته خورده و مسکوت مانده است.

آیا حق‌طلبی خواسته زیادی است؟!

مجیدی با بیان اینکه بازنشستگان نگران از همه‌جا به کانون‌های بازنشستگی شهرهایشان مراجعه می‌کنند و فریاد می‌کشند که فریادرسی ندارند و همه مسئولان در حال نادیده گرفتن آنها هستند، گفت: بازنشستگان صدقه نمی‌خوا‌هند، آنها می‌گویند: حقمان را می‌خواهیم. آیا حق‌طلبی خواسته زیادی است؟!

نائب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت برای مستمری بگیران تامین اجتماعی، کمیته امداد و…  که زیر ۳ میلیون دریافتی دارند، گفت: ما فکر نمی‌کنیم که در نهایت سهمی نصیب بازنشستگان شود؛ چراکه از این حرف‌ها زیاد شنیده‌ایم! مهم عمل است و اینکه اگر وعده‌ای می‌دهیم جزئیات آن را هم با دقت روشن کنیم تا فردا اگر محقق شد برای دریافت آنها سرگردان نشویم. فکر نمی‌کنم که اینها خواسته‌های زیاد باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت پرداخت وام ۵ میلیون تومانی که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در هفته تامین اجتماعی وعده آن را داده بود، به کجا کشید، گفت: به هیچ جا! شعب تامین اجتماعی مسئول هماهنگی‌هایِ ثبت نام این وام شدند. بر این اساس به هر شعبه‌ای یک تعداد سهمیه داده شده است. اما مگر می‌توان به شعبه‌ای که ۲۰ هزار بازنشسته دارد، تنها ۲۰ سهمیه وام ۵ میلیون تومانی یا ۴ میلیون تومانی داد. حالا به شرایط پرداخت وام در صندوق بازنشستگی کشوری نگاه کنید! ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام اینترنتی کرده‌اند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر صاحب صلاحیت برای دریافت وام هستند. ببینید چه قدر آبرومندانه پرداخت شده است اما با ما چه کردند؟!

کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی جلوی صف! 

مجیدی افزود: حالا شما در نظر بگیرید که یک تعداد از متقاضیان دریافت وام کارمندان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستند. آیا اینها نمی‌توانند که با آشنایی که با کارمندان شعب دارند، خودشان را برای دریافت وام جلوی صف بگذارند. آن وقت چند عدد از این ۲۰ سهمیه نصیب بازنشستگانی می‌شود که در شعب تامین اجتماعی برای خود آشنایانی را ندارند؟

نائب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا خبری از اختصاص کارا کارت (کارت اعتباری خرید کالای بانک رفاه کارگران) به مستمری بگیران تامین اجتماعی نیست، گفت: چنین وعده‌ای داده شد اما در حد همان وعده ماند. البته کارآمد هم نبود؛ چراکه شما به عنوان بازنشسته با این کارت به میزان اعتباری که در آن شارژ شده خرید می‌کنید اما عملا همین مبلغ از مستمری شما کسر می‌شود. خب این کجایش مزیت است که حول آن مانور خبری-تبلیغاتی می‌دهند؟!

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار