ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

IBAN چیست؟

0

گاهی اوقات شما با واژگانی سر و کار دارید که معانی آن را نمی‌دانید یا اطلاعات کاملی از آنها ندارید. شاید IBAN یکی از آنها باشد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، ایرانیکارت در ادامه به معرفی IBAN یا همان International Bank account Number می‌پردازد.

IBAN شامل اعداد و حروف است حداکثر ۳۴ کاراکتر دارد و به تمام حساب‌های حوزه اروپا تعلق می‌گیرد و نشان‌دهنده نام کشور، بانک مقصد و شماره حساب فردی است که حساب به نام وی باز شده است.

IBAN ارسال‌ها و دریافت‌های حواله‌های بین‌المللی را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

هم‌اکنون حدود ۵۰ کشور از حدود ۲۲۰ کشورجهان عضو این پروتکل هستند از سال ۲۰۰۷ تاکنون کشورهای دیگر مانند عربستان و امارات، نیز به صورت تدریجی وارد حوزه آی‌بن شده‌اند و شماره حساب‌های خود را با این نام ارائه می‌کنند.

ساختار IBAN

از مجموع حداکثر ۳۴ کاراکتر آی‌بن دو حرف اول آن نشان‌دهنده کشور مقصد است. به عنوان مثال چنانچه دو کارکتر اول یک آی‌بن GR باشد مربوط به کشور یونان است یا مثلا CH مربوط به کشور سوئیس است.

کشورهای حوزه IBAN

کشورهای حوزه اروپا و یورو، بحرین، برزیل، کاستاریکا، تیمور شرقی، جزایر فارو، جبل الطارق، مقدونیه، سن مارینو، قطر، جزایر ویرجین آیلند انگلستان از جمله کشورهای حوزه IBAN هستند.

چه کسانی می‌توانند آی‌بن ایجاد کنند؟

بانک‌های عضو این پروتکل که با حساب‌های مشتریان استفاده می‌شوند مجاز به ایجاد آی‌بن هستند. هیچ ارگان دیگری مجاز به ایجاد آی‌بن برای مشتریان بانک‌ها نیست. برای این کار شما می‌توانید درخواست خود را به موسسات خصوصی مانند ایرانیکارت داده که از طریق ایجاد حساب بانکی یا با حساب‌های بانکی خود اقدام به ارسال و یا دریافت حواله شما داشته باشند.

این کد توسط بانک صادرکننده حساب شما ایجاد و در بانکداری الکترونیکی شما ذخیره می‌شود.

موارد استفاده از آی‌بن

با استفاده از آی‌بن می‌توانید ارسال حواله در مطمئن‌ترین حالت ممکن به صورت صحیح و بدون تاخیر داشته باشید. آی‌بن شماره حساب شماست. در واقع شماره شبا که در کشور استفاده می‌شود نوعی آی‌بن بوده و تقریبا همان کارایی را دارد.

برای ارسال و دریافت حواله با استفاده از آی‌بن می‌توانید از طریق مجموعه ایرانیکارت اقدام کنید. ایرانیکارت حواله ارزی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند، یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نقد می‌کند.

منبع : https://www.isna.ir/news/97072312824/IBAN

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار