ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

در حق کارگران بازنشسته اجحاف می‌شود :

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حاکمیت نگاه خودی و غیرخودی در ارایه مستمری و خدمات به بازنشستگان/در حق کارگران بازنشسته اجحاف می‌شود.

نائب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تبریز و حومه تأکید کرد: کارگران بازنشسته مشمول تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران در خصوص همسان‌سازی حقوق، بیمه تکمیل مازاد درمان و بیمه عمر، بهداشت و درمان، تسهیلات رفاهی اعم از وام قرض‌الحسنه و سفرهای سیاحتی و زیارتی و دیگر خدمات در مقایسه با بازنشستگان کارکنان تامین اجتماعی مورد تبعیض واقع شده و همین امر موجب نارضایتی و بروز اختلاف طبقاتی میان بازنشستگان این سازمان شده است.

نقی یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات اساسی کارگران بازنشسته ازجمله در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت‌های پزشکی حق همگانی است بنابراین باید این خدمات برای کارگران بازنشسته که یک عمر جوانی خودشان را در سازندگی  کشور صرف نموده‌اند، به صورت عادلانه تأمین و اجرا شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار، در دهه آینده، کشور با چالش سالمندی و بازنشستگان مواجه خواهد بود، گفت: مسئولان نهادهای دولتی و بازنشستگی باید با گذشت زمان نسبت به بهبود معیشت مستمری‌بگیران ازجمله توجه به عدم اجرای عدالت در همسان‌سازی حقوق و سایر خدمات و تسهیلات رفاهی در مقایسه با سایر بازنشستگان اقدام مقتضی را داشته باشند و زمینه هرگونه نارضایتی را از بین ببرند.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان آذربایجان شرقی یکی از دغدغه‌های کارگران بازنشسته را پائین بودن میزان حقوق و افزایش بسیار ناچیز مستمری سالانه آنها عنوان کرد و گفت: این افزایش حقوق در مقایسه با تورم واقعی جامعه بسیار پائین بوده به طوری که سبد معیشتی کارگران بازنشسته سیر نزولی داشته و این امر موجب به خطر افتادن سلامت جسمانی ناشی از تغذیه کافی و عدم بهره‌مندی از خدمات بهداشتی شده است.

وی وجود تنش‌ها میان سازمان تامین اجتماعی و دولت و تصمیمات یک بام دو هوا و تقسیم بازنشسته یک سازمان به دو نوع بازنشسته غیرخودی یعنی بازنشستگان کارگری و خودی یعنی بازنشستگان کارکنان تامین اجتماعی را  موجب بی‌عدالتی و نگرانی کارگران بازنشسته دانست.

یاری افزود: انتظار داریم مسئولان تامین اجتماعی به مقوله معیشت بازنشستگان توجه کافی و لازم را داشته باشند تا شرمنده همسر و فرزندان خود نباشند.

نائب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تبریز و حومه همچنین با درخواست از مسئولان تامین اجتماعی برای پاسخ مثبت به مطالبات قانونی بازنشستگان گفت: انتظار داریم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری همانند بازنشستگان کارکنان تامین اجتماعی اجرا شود.

وی افزود: چرا باید وقتی نوبت به بازنشستگان تامین اجتماعی می‌رسد هزاران مشکل پیش می‌آید ولی موقع اجرای همسان‌سازی حقوق  بازنشستگان خود تامین اجتماعی مشکل بودجه اصلا ندارد. چرا وقتی حرف از حقوق کارگران  بازنشسته تامین اجتماعی به میان می‌آید سخن از کمبود بودجه و گلایه مجلس از بودجه به میان می‌آید.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان آذربایجان شرقی با اشاره به میزان اختصاص تسهیلات وام قرض‌الحسنه به مبلغ دو میلیون تومان و سفر زیارتی مشهد مقدس برای بازنشستگان گفت: طبق برآورد با این میزان تخصیص  سهمیه بیش از ۱۵۰ سال طول می‌کشد که به هر یک از بازنشستگان و مستمری‌بگیران یکبار وام قرض‌الحسنه و یک سفر زیارتی مشهد مقدس تعلق گیرد. لذا  انتظار بازنشستگان این است تا این خدمات به میزانی افزایش یابد تا همه آنها بتوانند در طول عمر خود حداقل یکبار از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی همچنین با درخواست از دولت برای پرداخت بدهی‌های کلان خود  به سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به وجود بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و بیش از ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی که با احتساب افراد تبعی به بیش از ۴۵ میلیون نفر می‌رسند، لازم است با پرداخت این مطالبات، آرامش و اطمینان واقعی برای خانواده بزرگ تامین اجتماعی در کشور فراهم شود.

یاری در ادامه با ابراز  نارضایتی از خدمات شرکت بیمه آتیه‌سازان در خصوص میزان و نحوه بازپرداخت هزینه‌های درمانی بیمه تکمیل مازاد درمان در موعد مقرر گفت: لازم است بازنگری‌های اساسی در این خصوص صورت پذیرد.

عضو هیئت مدیره کانون استان آذربایجان شرقی؛ یکی از راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران را مشارکت دادن آنان در تصمیم‌گیری‌های کلان مربوط به این قشر دانست و از دولت و سازمان تأمین درخواست کرد به منظور اداره بهتر سازمان تامین اجتماعی نسبت به مشارکت دادن صاحبان حق در این سازمان که همانا کارگران و بازنشستگان و کارفرمایان هستند، اقدام مقتضی را صورت دهند.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار