ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

یوزانس چیست و چه کاربردی دارد؟

0

یوزانس‌ها ۳ مرحله دارند،‌ یکی در مرحله گشایش اعتباری پیش‌پرداخت، دوم زمانی که کالا وارد می‌شود که روز سررسید معاملات اسناد است و در نهایت باید پول از طرف بانک گشایش‌کننده به بانک خارجی پرداخت شود.

به گزارش ایبِنا، در اعتبار اسنادی یوزانس، خریدار کالا یا خدمات مبلغ پرداختی را به صورت نسیه به فروشنده کالا پرداخت می‌ کند. هنگامی که فروشنده کالا «ذینفع اعتبار اسنادی» نسبت به حمل کالا اقدام و اسناد را بدون مغایرت به بانک ذیربط ارائه می کند، از تاریخ ارائه سند و پس از خاتمه یوزانس مبلغ کالای خودرا از بانک مربوطه اخذ خواهد شد.

اعتبار اسنادی یوزانس

همچنین در اعتبار اسنادی یوزانس فروشنده اصل مبلغ کالا را توافق می کند، در موعد خاصی بعد از تحویل کالا دریافت نماید، فروشنده مبلغی به عنوان بهره، که مورد تائید خریدار است، به قیمت کالای خود اضافه می کند و اصل و فرع مبلغ کالای فروخته شده را هنگام سررسید مطالبه می کند.

در یوزانس‌ها سه مرحله وجود دارد، ‌یکی در مرحله گشایش اعتباری پیش‌پرداخت داده شود، دوم زمانی که جنس‌ها وارد می‌شود که روز سررسید معاملات اسناد است و مورد سوم روزی است که باید پول از طرف بانک گشایش‌کننده به بانک خارجی پرداخت شود که زمان آن سه سال بعد است.

فشار بر پایه پولی

استفاده از این ابزار، ارتباطی به پایه پولی ندارد و حتی می‌تواند فشار بر پایه پولی را کاهش دهد. به این صورت که در یوزانس فروشنده کالای خود را به شکل نسیه در اختیار خریدار قرار می‌دهد و بانک‌ها در این مسیر به‌عنوان واسطه مالی قرار دارند. برای تکمیل این چرخه، واردکنندگان نیاز به تامین ارز دارند، حال یا این ارز به شکل ارز متقاضی است، یا اینکه از طریق اتاق مبادلات تخصیص داده می‌شود که تشخیص این موضوع نیز بر عهده بانک مرکزی است که واردکننده از چه ارزی استفاده کند.

منبع : http://www.ibena.ir/news/91961

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار