ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفاوت بروشوروکاتالوگ درچیست؟

0

چاپ کاتالوگ و بروشور به چه شکل انجام می شود؟

طراحی کاتالوگ اغلب بخاطر بیشتر بودن تعداد صفحات نسبت به طراحی بروشور با نرم افزارهای صفحه بندی مانند ایندیزاین (indisigne) انجام می شود. پس از طراحی کاتالوگ از کاتالوگ نمونه گرفته و چیدمان صفحات توسط طراح چک می شود و سپس کار فرم بندی و تهیه زینک انجام می شود. چاپ کاتالوگ اغلب به وسیله چاپ افست انجام می شود. تفاوت بین چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور در این است که می توان چاپ بروشور را در تیراژ پایین بوسیله چاپ عمومی انجام داد (چاپ عمومی چاپیست که در آن چند فرم مختلف بروشور را  در کنار هم قرار داده و چاپ می کنند واینکار باعث پایین آمدن قیمت چاپ بروشور می شود) .

طراحی-کاتالوگ-و-بروشور

کاتالوگ چیست ؟

کاتالوگ کتابچه ای است که در آن محصولات و خدمات به بهترین شکل نمایش داده می شوند. کاتالوگ ها توضیحات کاملی از یک کالا یا خدمت را به مخاطبان خود آموزش می دهد. جنبه آموزشی یک کاتالوگ در بیشتر مواقع ، بیشتر از جنبه تبلیغاتی آن به شمار می رود به همین خاطر پیشنهاد می شود در کاتالوگ ها بیشتر توضیحات را بیان کنید تا اینکه بخواهید کالا خود را تبلیغ کنید.طراحی کاتالوگ اغلب نسبت به میزان اطلاعات که این اطلاعات اغلب عکس و متن می باشد زمان میبرد و تعداد صفحات هم رابطه مستقیم با میزان اطلاعات لازم دارد.

بیشتر بخوانید : کاتالوگ چیست؟

 

بروشور چیست ؟

بروشور دفترچه ای است که از تعداد صفحات کمتری نسبت به کاتالوگ ها برخوردار است و بیشتر برای کسب و کارهای کوچک که تازه شروع به کار کردند و از محصولات کم با توضیحات کم برخوردار هستند کاربرد دارد. در بروشورها توضیحات مختصر و عکس های کمی بخاطره کمبود فضا استفاده می شود. هر بروشور از چند لت که خط تا آن ها را از هم جدا می کند تشکیل شده اند.

بیشتر بخوانید : بروشور چیست؟

استفاده از بروشور تبلیغاتی و کاتالوگ در رونق کسب و کار

چاپ بروشور تبلیغاتی و چاپ کاتالوگ ها آینه تمام نمای تجارت شما هستند که باید به بهترین نحو کسب و کارتان را به مخاطبان معرفی کنند. کار اصلی بروشور و کاتالوگ ها معرفی اهداف و ارزش های سازمان شما است. بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه و تبلیغات چاپی است که اطلاعات مفید و هدفمندی را در اختیار مردم قرار می دهد. کاتالوگ برای محصولات عمده شرکت ها و یا خدمات آن ها چاپ می شوند و این افراد در حقیقت واسط بین تولید کننده های عمده فروش و مردم هستند. در حالی که بروشورها برای مصرف کننده نهایی و خریداران جزء مورد استفاده قرار می گیرند. بروشورها در تیراژ بالا چاپ می شوند و در آن ها مشخصات محصولات و نحوه استفاده کردن را درج نموده اند. در بروشورها از عکس های باکیفیت به همراه متن استفاده می شود چون مخاطبان در نگاه اول با دیدن عکس های بروشور اقدام به برداشتن و خواندن آن می کنند. کاتالوگ ها نیز در اندازه های بزرگ و تیراژ کمتر چاپ می شوند که کد و مشخصات محصولات در آن ها درج شده اند. طراحی گرافیک در بروشور و کاتالوگ ها مهم ترین اصل در جذب مخاطبان می باشند.

برخی از ویژگی های مهم کاتالوگ ها

کاتالوگ ها همیشه در دسترس هستند و مخاطبین ممکن است چندین بار در طول روز آن را برداشته و مطالعه کنند.

کاتالوگ ها بیشتر از تبلیغات های دیگر در ذهن مشتریان ماندگار می شوند.

کاتالوگ ها به کسب و کارتان اعتبار می بخشند و این باعث می شود که رابطه شما با مشتریان به طور حرفه ای حفظ شود.

تفاوت بین کاتالوگ ها و بروشورها در چیست؟

اگر بخواهیم در یک یک کلام تفاوت کاتالوگ و بروشور را به شما بگوییم میتوانیم بگویییم که اگر بخواهیم توضیحات کامل و اطلاعات زیادی در مورد یک کالا یا خدمت به مصرف کننده هایمان بدهیم و بخواهیم آنها را به یک خرید با اطلاعات کامل سوق دهیم به آنها کاتالوگ می دهیم و اگر بخواهیم به یک مشتری محصولی که خریداری کرده را کامل شرح دهیم و به او اموزش دهیم چگونه از این کالا استفاده کند از بروشورها استفاده می کنیم .بروشورها یک راهنمای استفاده از محصول هستند. بروشوراغلب با کاغذ گراماژ پایین تر از کاتالوگ ها چاپ می شوند. بروشورها اغلب بصورت دولتی وسه لتی و … می باشند.

منبع : https://behrangdesign.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار