ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چند هشدار ساده در مورد ایربگ خودرو :

0

خودروهای داخلی و بسیاری از خودروهای وارداتی با کیسه هوای راننده و سرنشین جلو تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند، از این رو هشدارها و موارد احتیاطی در خصوص ایربگ ها یا همان کیسه های هوا را باید جدی گرفت.

به گزارش خبرنگار خودروکار، مواردی که باید در خصوص ایربگ به آنها توجه داشت عبارتند از:

۱- غربیلک فرمان یا کیسه هواى آن را به هیچ وجه دستکارى نکنید.

۲- پوشاندن کیسه هواى فرمان ممنوع است.

۳- باز کردن غربیلک فرمان ممنوع است (به جز براى پرسنل مجاز شبکه خدمات پس از فروش).

۴- هیچ وسیله اى را بین داشبورد و سرنشین قرار ندهید (حیوان، چتر، عصا، بسته و …)

۵- به محض برداشتن صندلى کودک، براى اطمینان از ایمنى سرنشین در هنگام ضربه شدید، کیسه هواى سرنشین را دوباره فعال کنید.

۶- نصب صندلى کودک در حالت پشت به جاده در روى صندلى سرنشین جلو تا زمانى که تجهیزات مکمل کمربند ایمنى سرنشین جلو غیر فعال نشده باشد، ممنوع است.

۷- از قرار دادن صندلی مخصوص کودک در صندلی جلوی خودرویی که مجهز به سیستم کیسه هوای مسافر می باشد حتما اجتناب کنید (در صورتی که این سیستم مجهز به قابلیت از مدار خارج کردن یا خاموش کردن سیستم کیسه هوای سرنشین را دارد مجاز به استفاده صندلی کودک در صندلی جلو می باشید)

۸- چراغ هشدار دهنده بر روی داشبورد خودرو که پس از روشن شدن سوئیچ موتور به مدت چند ثانیه روشن باقی می ماند و سپس خاموش می شود. (نشان بر سالم بودن سیستم) در صورت روشن ماندن مداوم این چراغ به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.

۹- از قرار دادن اشیاء و یا چسباندن آنها (سنجاق، آرم، ساعت، پایه تلفن همراه و …)  بر روی غربیلک فرمان اجتناب کنید، زیرا در صورت فعال شدن سیستم کیسه هوا ممکن است به صورت شما آسیب جدی برساند.

۱۰- هیچ نوع شیئی را بین خود و کیسه هوا قرار ندهید.

۱۱- هرگز با قرار دادن دست های خود در وسط غربیلک فرمان رانندگی نکنید.

۱۲- از قرار دادن ابزار و اشیاء بر روی داشبرد اجتناب کنید، زیرا ممکن است در اثر فعال شدن کیسه هوا به سرنشین مجاور، آسیبی برسد و یا در عملکرد سیستم کیسه هوای راننده خللی وارد کند.

۱۳- اطمینان حاصل کنید که سرنشین جلو پاهای خود را بر روی داشبورد در حین حرکت خودرو نگذاشته باشد. مسافر و راننده همیشه سعی داشته باشند نسبت به موقعیت داشبورد به صورت عمودی قرار گیرند و از دراز کشیدن و یا تکیه دادن به در، در حین رانندگی اجتناب کنید.

۱۴- در خودروهایی که دارای سیستم کیسه هوای جانبی است هرگز نباید از روکش صندلی استفاده کرد.

۱۵- کیسه هاى هوا هنگام واژگون شدن خودرو و یا وارد آمدن ضربه از پشت، عمل نمى کنند. در صورت وارد آمدن ضربه هاى شدید به قسمت زیر خودرو، به علت وجود چاله، سنگ و … احتمال فعال شدن کیسه هاى هوا و تجهیزات مربوطه وجود دارد.

۱۶- هرگونه دستکارى یا تغییر سیستم کیسه هواى راننده یا سرنشین (کیسه هاى هوا، واحد کنترل الکترونیکى، سیم کشى …) ممنوع است (مگر توسط پرسنل آموزش دیده شبکه خدمات پس از فروش).

۱۷- به منظور تضمین سیستم هاى ایمنى، بعد از بروز تصادف، سرقت یا اقدام به سرقت خودرو، به جهت کنترل این سیستم ایمنى به نمایندگى هاى مجاز مراجعه نمایید.

۱۸- هنگامى که قصد فروش خودرو را دارید، خریدار را از وضعیت ایربگ آگاه کنید و دفترچه راهنما را در اختیارش بگذارید.

۱۹- هنگام از رده خارج کردن خودرو، براى از بین بردن چاشنى هاى فعال کننده سیستم، به یکى از نمایندگى هاى مجاز مراجعه کنید.

۲۰- باز شدن کیسه های هوا در برخی موارد موجب زخمی شدن یا حتی مرگ رانندگانی شده که فاصله آنها تا فرمان خودرو بسیار کم بوده است، حداقل این فاصله باید ۲۵ سانتی متر باشد.

رعایت کردن این فاصله برای رانندگانی که بلند قد هستند، آسان است، اما رانندگان کوتاه قد، برای آن که پایشان به پدال گاز، ترمز و کلاچ برسد، ناچارند که بیش از اندازه خود را به فرمان خودرو نزدیک کنند. برای حل این مشکلات، از اهرم های تنظیم ارتفاع جلو و عقب بردن صندلی استفاده کنید. (نسل جدید کیسه های هوا که هوشمند هستند، به تازگی به بازار آمده است. سرعت باز شدن این کیسه ها بر حسب شدت تصادف، قد و وزن راننده و فاصله سر راننده تا فرمان خودرو تغییر می کند.)

۲۱- نباید کیسه هوا را با یک بالش نرم اشتباه گرفت، بلکه باید در نظر داشت که آن در زمانی کمتر از ۰۵/۰ ثانیه یعنی سریعتر از یک چشم بر هم زدن با سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت به شکل بالشتک در می آید و خود این ضربه می تواند برای فردی که به کیسه هوا نزدیک است بسیار خطرناک باشد.

بر اساس قوانین سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها در آمریکا، کودکان زیر ۱۲ سال باید در صندلی عقب که میزان ایمنی آن ۳۵ درصد بیش از صندلی جلو است قرار گیرند.

۲۲- در برخی از خودروها فعال بودن سیستم  ایربگ به بسته بودن کمربند ایمنی منوط شده است، بنابراین حتما همیشه هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را ببندید.

منبع : http://khodrocar.com/fa/news/19824

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار