ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بعد از وقوع تصادف باید چه اقداماتی انجام داد؟

0

سانحه رانندگی ممکن است برای همه ما رخ دهد و هیچ کس از آن در امان نیست. با اینکه می توان با رانندگی درست و رعایت نکات ایمنی درصد رخ دادن تصادف را به صفر نزدیک کرد اما اگر دچار این مشکل شدید باید بدانید که چگونه رفتار کنید.

به گزارش خبرنگار خودروکار، در هنگام بروز حادثه رانندگی رعایت چند نکته می تواند شرایط را کاملا متفاوت سازد. بسیاری در هنگام تصادف کنترل اعصاب را از دست می دهند یا ایمنی را رعایت نمی کنند و در ادامه اتفاق بدتری رخ می دهد. همچنین برخی آگاهی لازم در مورد اقدامات بعد از تصادف را ندارند و ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند. در این گزارش قصد داریم مهمترین نکاتی که باید بعد از تصادف در ذهن داشته باشید را بیان کنیم.

آرامش خود را حفظ کنید

فکر کردن چند ثانیه ای، آرام کردن خود و فرو خوردن خشم سه نکته مهمی است که باید بعد از تصادف در ذهن داشته باشید. گاهی یک سانحه کوچک به خاطر خشم و عصبانیتی که در پی خود دارد به فاجعه ای بزرگ تبدیل می شود. کنترل آرامش بسیار کار سختی است اما غیر ممکن نیست.

به دنبال مجروحیت باشید

بعد از بدست آوردن آرامش سریعا مجروحیت های حاصل از حادثه را بررسی کنید. همه سرنشینان یا راننده را بررسی کنید تا میزان آسیب وارد شده به آن ها مشخص شود. اگر نکته خاصی به نظر رسید یا زحم عمیقی ایجاد شده بود حتما با مرکز اورژانس تماس بگیرید. نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید دردهای گردنی یا بیهوش بودن افراد است. به هیچ عنوان کسانی که درد در ناحیه گردن دارند یا بیهوش هستند را تکان ندهید مگر آن که خودرو در آتش باشد یا شرایط خاصی وجود داشته باشد.

اطلاعات لازم را جمع آوری کنید

مهمترین اطلاعات مورد نیاز پس از وقوع یک حادثه نوشتن اطلاعات راننده یا راننده های دیگری است که در تصادف نقش داشته اند. شماره تلفن، شماره گواهینامه،‌ پلاک و مدل خودرو را یادداشت کنید. همچنین پیش از رسیدن پلیس می توان از شاهدان حاضر در محل حادثه نیز اطلاعاتی را یادداشت کنید. شاهدان در برخی مواقع می توانند سرنوشت مقصر یک حادثه را تغییر دهند.

از حادثه عکس بگیرید

عکس گرفتن از حادثه اصلا کار اشتباهی نیست بلکه بسیار ضروری است. در هنگام عکس برداری سعی کنید تمام زوایا را پوشش دهید همچنین چهره راننده های دیگر و البته شاهدان را نیز در تصویر خود بگنجانید تا در زمان درست از آن استفاده کنید. تصویربرداری برای زمان ارائه مدارک به بیمه هم می تواند موثر واقع شود.

بیمه را فراموش نکنید

اگر حادثه شما در سطح جزئی قرار دارد می توانید از بیمه استفاده نکرده و تخفیف های خود بیافزایید اما در صورت سنگین بودن حادثه حتما از بیمه کمک بگیرید. شرکت های بیمه موظف هستند طبق آنچه در بیمه نامه آمده است شما را حمایت کنند. قبل از درست کردن خودرو یا هر اقدام دیگری سری به شعبه بیمه خود بروید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. اگر در حادثه مشکل جسمی پیدا کرده اید حتما تمام رفت و آمدها به بیمارستان، آزمایشات و حتی نسخه قرص های خود را برای ارائه سند به بیمه نگه دارید.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی
منبع : http://khodrocar.com/fa/news/19777

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار