ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مشترییان بانکها می‌تواند بدون ارائه چک از حساب خود برداشت کنند:

0

بانک مرکزی به تازگی بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرده است که از این به بعد مشتری می‌تواند بدون ارائه چک نیز از حساب خود برداشت کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار بانک، پیش از این بانکها و موسسات اعتباری بر اساس قانون چک اجازه برداشت از حساب جاری به طرق مختلف را نداده و تنها ارائه یک برگ چک را برای خارج کردن پول از حساب مجاز می‌دانستند.

 اما بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی از این به بعد مشتریان می توانند با پر کردن فرم حواله الکترونیکی ساتنا و پایا از حساب جاری خود بدون تکمیل کردن برگ چک برداشت وجه کنند.

 بانک ها و موسسات اعتباری پیش از این به بهانه عدم خروج سریال چک عملیات ساتنا و پایا را در حسابهای مشتریان انجام نمی‌دادند.

 به عبارت دیگر بانک ها این گونه از قانون چک برداشت کرده اند که باید تنها با ارائه برگه چک از حساب جاری مشتری برداشت وجه کنند.

 البته پیش از این در صورتی که مشتری دسته چک به همراه نداشت می توانست از طریق دسته چک آزاد یا عمودی درخواست برداشت وجه کند که البته این تنها یک بار در سال قابل انجام است.

 حال با صدور دستورالعمل انجام عملیات ساتنا و پایا از حساب جاری مشتریان به نظر می رسد تا حدود زیادی دستورالعمل صدور چک آزاد یا عمومی کنار گذاشته شود.

منبع : http://www.akhbarbank.com/news/62989

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار