ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کدام شرکت بیمه بهتر است؟

0

انتظار دارید چند سال دیگر به زندگی ادامه دهید؟ کیفیت زندگی شما بعد از سن ۶۵ سالگی چگونه خواهد بود؟ یکی از بیمه‌هایی که همه‌ی انسان‌ها از بدو تولد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، بیمه عمر است. از ویژگی‌های جالب بیمه عمر، سودی است که به سپرده تعلق می‌گیرد و بسیاری از افراد بیمه عمر را مانند یک گزینه سرمایه گذاری تلقی می‌کنند. بیمه عمر در بعضی از شرکت‌های بیمه شامل چند طرح زیرمجموعه می‌شود که البته مزایای آنها در اکثر موارد مشترک است. این طرح‌ها عبارتند از:

لازم است بدانید، بسیاری از اعداد ارقام بیمه توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود و قابل تغییر از طرف بیمه‌گزار نیست. مثلا نرخ سود تضمینی برای پول شما در بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، در ۲ سال اول معادل ۱۶ درصد است. در این مقاله شما را با بهترین شرکت‌های ارائه دهنده‌ی بیمه عمر در ایران آشنا می‌کنیم و خدمات بیمه آنها را باهم مقایسه می‌کنیم تا بتوانید تصمیم درست را برای انتخاب شرکت بیمه بگیرید.پیشنهاد: تیم فکرزمستون بمنظور مشاوره مالی و اقتصادی به شما عزیزان جهت انجام سرمایه‌گذاری، پلتفرم مشاوره مالی اینترنتی را طراحی کرده است که با توجه به میزان ریسک‌پذیری شما و اطلاعات بازار، به شما مشاوره مالی می‌دهد. اگر بدنبال سرمایه‌گذاری و کسب سود هستید، به این پلتفرم مشاوره‌ی هوشمند سر بزنید.

بهترین بیمه های عمر

یکی از معیارهایی که برای انتخاب شرکت بیمه می‌توانید در نظر بگیرید، حق بیمه تولیدی در سال است. مطابق با آمار بیمه مرکزی، تعداد بیمه نامه‌ی عمر (زندگی) صادر شده در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ حدود ۲۷ درصد رشد داشته است که نشان از افزایش اقبال مردم به این بیمه دارد. اگر بخواهیم شرکت‌های بیمه را نسبت به خدمات بیمه عمر تولیدی رتبه‌بندی کنیم، شکل زیر سهم بازار هر شرکت بیمه را نشان می‌دهد.

اینفوگرافی بیمه عمر

با توجه به نمودار بالا ۳ شرکت بیمه ایران، بیمه پاسارگاد و بیمه کارآفرین بیشترین سهم بازار را در بیمه عمر کشور در اختیار دارند. در ادامه هر یک از ویژگی‌های بیمه عمر این ۳ شرکت را با هم مقایسه می‌کنیم. (توجه داشته باشید که این اطلاعات بیمه، نتیجه تحقیقات میدانی تیم فکرزمستون در دی ماه ۱۳۹۶ است)

سود بیمه عمر

در بیمه عمر، به سپرده‌ی مشتریان ۲ مدل سود تعلق می‌گیرد. اول سود تضمینی (روزشمار) و دوم سود مشارکت. یعنی شما علاوه بر استفاده از خدمات بیمه عمر، نوعی سرمایه گذاری انجام می‌دهید که مانند بانک به آن سود تعلق می‌گیرد. در ادامه هر ۲ نوع سود را توضیح می‌دهیم.

اینفوگرافی بیمه عمر

اگر به ضریب نفوذ بیمه در ایران و دنیا دقت کنیم، متوجه روند رو به رشد آن در کشور می‌شویم. یعنی اهمیت بیمه و مزایای آن برای مردم ما در حال افزایش است. با توجه به روند رو به رشد صنعت بیمه در ایران، پیش‌بینی می‌شود خدمات بیمه هر روز کامل‌تر شود.

اینفوگرافی بیمه عمر

سود تضمینی روزشمار

مطابق با قوانین بیمه کشور، سود سپرده معادل شانزده درصد برای دو سال اول بیمه نامه، سیزده درصد برای دو سال دوم بیمه نامه و ده درصد برای مدت مازاد بر چهار سال در نظر گرفته می‌شود. پس تمام بیمه‌های عمر در این ویژگی یکسان هستند و هیچکدام نسبت به دیگری برتری ندارند.

سود مشارکت – سود مازاد

شرکت‌های بیمه هر سال درصدی را بعنوان سود مشارکت به سپرده گذاران اختصاص می‌دهند که رقم آن بستگی به سود سالانه‌ی آنها دارد. در سال ۹۵ سود سپرده‌گذاری بیمه ایران ۲۱%، بیمه پاسارگاد ۲۰% و بیمه کارآفرین ۱۸% بوده است. بنابراین بیمه ایران بهترین عملکرد را در میان این ۳ شرکت بیمه از لحاظ سوددهی داشته است. توجه داشته باشید که این رقم‌ها مجموع سود تضمینی و سود مشارکت هستند. همان‌طور که می‌بینید سود هر ۳ شرکت بیشتر و یا مساوی با سود سالانه بانک‌های دولتی در سال ۹۵ است و می‌تواند بعنوان یک گزینه‌ی درآمدزا و سودآور مد نظر شما باشد و با توجه به اینکه سود آن تقریبا بدون ریسک است، حتی اگر شما فرد ریسک‌پذیری نیستید باز هم سرمایه‌گذاری در بیمه گزینه‌ی مناسبی بنظر می‌رسد.

اینفوگرافی بیمه عمر

سرمایه فوت طبیعی

شاید بتوان گفت مهمترین هزینه‌ای که شرکت‌های بیمه پوشش می‌دهند، همین سرمایه فوت است. این سرمایه عموما برحسب حق بیمه که شما پرداخت می‌کنید، محاسبه می‌شود. در جدول زیر مبلغ سرمایه فوت برای ۳ شرکت بیمه بیان شده است.

شرکت بیمهسرمایه فوت
بیمه ایران۳۵ برابر حق بیمه سالانه تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان
بیمه پاسارگاد۳۶۰ برابر حق بیمه پرداختی ماهانه + سرمایه اصلی
بیمه کارآفرین۲۵ برابر حق بیمه سالانه

سرمایه فوت بر اثر حادثه

در صورتی که خدایی نکرده، برای شخص حادثه‌ای رخ بدهد و از بین برود، شرکت بیمه به اعضای خانواده‌ی وی حق بیمه پرداخت می‌کند و شرایط آن مطابق جدول زیر است:

شرکت بیمهسرمایه فوت
بیمه ایرانمعادل ۳۵ برابر حق بیمه سالانه تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان
بیمه پاسارگادمعادل ۳ برابر سرمایه بیمه عمر تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان + سرمایه فوت طبیعی + سرمایه اصلی (بعد از یکسال از عقد قرارداد)
بیمه کارآفرینتا چهار برابر سرمایه فوت طبیعی

بنظر می‌رسد بیمه پاسارگاد در این مورد خدمات بهتری ارائه می‌دهد.

پوشش امراض خاص

امیدواریم هیچ وقت مجبور نشوید از این پوشش استفاده کنید، اما بیمه عمر برای ۵ دسته از بیماری‌ها حق بیمه پرداخت می‌کند و لیست آنها عبارتند از:

  • سکته قلبی
  • سکته مغزی
  • جراحی عروق قلب
  • پیوند اعضای اصلی بدن
  • سرطان

اگر می‌خواهید شرایط پرداخت برای امراض بالا را بدانید، به جدول زیر مراجعه کنید:

شرکت بیمهشرایط پرداخت
بیمه ایران۲۵  درصد سرمایه فوت تا سقف ۲۰ میلیون تومان
بیمه پاسارگادبه میزان ۳۰ درصد سرمایه بیمه عمر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان
بیمه کارآفرینسقف سرمایه این پوشش حداکثر ۳۰ میلیون تومان

بنظر می‌رسد بیمه پاسارگاد در این مورد خدمات بهتری ارائه می‌دهد.استعلام و مقایسه‌ی بیمه عمر

اگر می‌خواهید با توجه به سرمایه و پول‌تان، ارزش بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را برای سال‌های آینده با هم مقایسه کنید، فایل اکسل زیر می‌تواند به شما کمک کند. در این فایل، شما می‌توانید با وارد کردن مبالغ مختلف، از وضعیت بیمه عمرتان آگاه شوید و تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تری داشته باشید.

استعلام و مقایسه بیمه عمر

دریافت وام

مطابق با آیین نامه بیمه مرکزی، شخصی که تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرد بعد از سال دوم قرارداد، معادل ۹۰ درصد موجودی حساب (صندوق سپرده – اندوخته بیمه نامه) می‌تواند وام دریافت کند. سود این وام ۴ درصد بیش از نرخ سود تضمینی خواهد بود.

پوشش از کار افتادگی

این پوشش به اعضای خانواده اطمینان می‌دهد در صورتیکه بیمه شده دچار از کار افتادگی کامل شود، شرکت بیمه مبلغ حق بیمه‌ی وی را کامل پرداخت کند و در انتهای قرارداد نیز تمام موجودی صندوق را مطابق با قرارداد به وی بدهد. این پوشش برای افراد با سن کمتر از ۶۰ سال، قابل استفاده است. جدول زیر شرایط این پوشش را نشان می‌دهد:

شرکت بیمهشرایط پرداخت
بیمه ایرانپرداخت حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان به از کار افتاده
بیمه پاسارگادپرداخت حداکثر ۶۰ میلیون تومان به از کار افتاده (بعد از یکسال از عقد قرارداد)
بیمه کارآفرینپرداخت ندارد

بنظر می‌رسد بیمه ایران در این مورد خدمات بهتری ارائه می‌دهد.

بیمه عمر معاف از مالیات است؟

ممکن است برخی شرکت‌های بیمه به شما بگویند که بیمه عمر کاملا معاف از مالیات است. اما باید به شما بگوییم که تمام پوشش‌های بیمه مشمول مالیات است! و تنها به سپرده‌ی شما مالیات تعلق نمی‌گیرد. برخی شرکت‌های بیمه هنگام پرداخت هر پوشش از شما مالیات دریافت می‌کنند، و برخی شرکت‌ها در انتهای قرارداد تمام حق مالیات را یکجا از شما می‌گیرند.

اینفوگرافی بیمه عمر

چرا ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به دنیا اینقدر تفاوت دارد؟ مطابق با آمارهای جهانی، ایران در سرانه‌ی حق بیمه در دنیا مقامی بهتر از ۶۸ ندارد و سرانه‌ی حق بیمه در کشور ما حدود ۱۱۲ دلار برای هر ایرانی است. این در حالی است که کشور ژاپن با سرانه‌ی حدود ۳۷۵۰ دلاری برای هر شهروند خود، در رتبه‌ی ۱۳ دنیا قرار دارد. اما این همه تفاوت چه دلیلی دارد؟ جواب این سوال را باید در فرهنگ عمومی استفاده از بیمه و کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه جستجو کرد.

کدام شرکت بیمه بیشتر خسارت می‌دهد؟

اگر به سالنامه‌ی آماری کشور نگاهی بیاندازیم، می‌توانیم از میان اطلاعات بیمه یک معیار مهم را محاسبه کنیم و آن هم، نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره است. این نسبت نشان می‌دهد چه درصدی از حق بیمه‌ای که شرکت‌های بیمه طی سال دریافت کرده‌اند، در قالب خسارت به مردم پرداخت نموده‌اند. این معیار توسط تیم فکرزمستون، برای ۳ شرکت بیمه و برای سال‌های ۹۳ تا ۹۵  محاسبه شده است.

در نهایت، به عقیده‌ی تیم فکرزمستون نمی‌توان به طور مطلق یک شرکت بیمه را بهترین گزینه برای بیمه عمر دانست. همان‌طور که در جدول بالا هم مشاهده می‌کنید، در هر مورد یکی از شرکت‌های بیمه خدمات بهتری ارائه می‌کند. شاید شرکت بیمه‌ای غیر از این ۳ شرکت و با شرایط بهتر وجود داشته باشد … پس تصمیم‌گیری را بعهده‌ی شما می‌گذاریم.

بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری کدام است؟

به نظر تیم فکرزمستون یکی از معضلات سایت‌های بیمه، پیچیدگی آنها در انتقال مطلب است. از همین رو برای تولید این مقاله سعی کردیم با تماس تلفنی و مراجعه حضوری به یکی از شعب بیمه ایران، پاسارگاد و کارآفرین از شرایط بیمه عمر آنها جویا شویم تا بتوانیم اطلاعات صحیح و کاملی به شما عزیزان بدهیم. شایان ذکر است، بیمه عمر شرایط و پوشش‌های دیگری مثل پوشش نقص عضو، هزینه پزشکی و غیره دارد که می‌توانید جهت اطلاع از آنها به سایت شرکت‌ها مراجعه نمایید. در ادامه، تمام شرایط بیمه عمر که در بالا به آن اشاره کردیم، در قالب یک جدول بیمه عمر جامع برای شما خواننده‌ی گرامی آورده شده است.

شرکت بیمهسرمایه فوتسود تضمینی (روزشمار)سود سپرده گذاری مازاد (مشارکت)امراض خاصوامافزایش سالانه حق بیمهحداقل سپرده پس اندازسود واممعاف از مالیاتاز کار افتادگی
بیمه ایران۳۵ برابر حق بیمه سالانه تا سقف ۴۰۰ میلیون تومانشانزده درصد برای دو سال اول بیمه نامه و سیزده درصد برای دو سال دوم بیمه نامه و ده درصد برای مدت مازاد بر چهار سالبرای سال ۹۵ در مجموع ۲۱%۲۵ درصد سرمایه فوت تا سقف ۲۰ میلیون تومانبعد از سال دوم قرارداد، به میزان ۹۰ درصد صندوق سپرده۱۰ درصد۵۰ هزار تومان۴ درصد بیشتر از نرخ بهرهپوشش بیمه مالیات دارد۱۰۰ میلیون تومان (بعدش معاف از پرداخت)
بیمه پاسارگاد۳ برابر سرمایه بیمه عمر تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان+ سرمایه اصلی (پس از گذشت یکسال از عقد قرارداد)شانزده درصد برای دو سال اول بیمه نامه و سیزده درصد برای دو سال دوم بیمه نامه و ده درصد برای مدت مازاد بر چهار سالبرای سال ۹۵ در مجموع ۲۰%به میزان ۳۰ درصد سرمایه بیمه عمر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومانبعد از سال دوم قرارداد، تا ۹۰ درصد ارزش بازخرید اندوخته بیمه‌نام۰ تا ۲۵ درصد۲۰ هزار تومان۴ درصد بیشتر از نرخ سود تضمینیپوشش بیمه مالیات دارد۶۰ میلیون تومان (پس از گذشت یکسال از عقد قرارداد)
بیمه کارآفرین۲۵ برابر حق بیمه سالانهشانزده درصد برای دو سال اول بیمه نامه و سیزده درصد برای دو سال دوم بیمه نامه و ده درصد برای مدت مازاد بر چهار سالبرای سال ۹۵ در مجموع ۱۸%سقف سرمایه این پوشش حداکثر ۳۰ میلیون تومانبعد از سال دوم قرارداد، تا ۹۰ درصد موجودی حساب۰ تا ۲۰ درصدحداقل ندارد۴ درصد بیشتر از نرخ بهرهپوشش بیمه مالیات داردپرداخت ندارد

احتمال ورشکستگی کدام شرکتِ بیمه کمتر است؟

بیمه مرکزی هر سال بر اساس صورت مالی حسابرسی شده‌ی شرکت‌های بیمه، ضریب توانگری مالی آنها را محاسبه و در ۵ سطح طبقه‌بندی می‌کند. سطح توانگری بیانگر آن است که شرکت بیمه تا چه اندازه در انجام تعهدات خود به بیمه گذار، توانمندی دارد. بنابراین شرکت‌هایی که در سطح ۱ توانگری قرار دارند، از وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر شرکت‌های بیمه برخوردارند. مطابق با آمار سال ۱۳۹۶، شرکت‌های بیمه در سطوح توانگری زیر دسته‌بندی شده‌اند:

سطح یک توانگری مالی: بیمه آسیا، البرز، ملت، سامان، نوین، پاسارگاد، کارآفرین، ما، سرمد، امید، ایران معین و آسماری

سطح دو توانگری مالی: بیمه دانا، معلم، پارسیان، رازی، سینا، کوثر و تعاون

سطح سه توانگری مالی: هیچ شرکتی در سطح سه قرار نگرفت.

سطح چهار توانگری مالی: بیمه ایران، دی و میهن

البته توجه به این نکته مهم است که بیمه‌ی ایران یک شرکت دولتی بوده و از پشتوانه‌ی دولت برخوردار است. در صورتی که مایل هستید در مورد توانگری مالی بیشتر بدانید، بر روی این لینک کلیک کنید.

در نهایت، به عقیده‌ی تیم فکرزمستون نمی‌توان به طور مطلق یک شرکت بیمه را بهترین گزینه برای بیمه عمر دانست. همان‌طور که در جدول بالا هم مشاهده می‌کنید، در هر مورد یکی از شرکت‌های بیمه خدمات بهتری ارائه می‌کند. شاید شرکت بیمه‌ای غیر از این ۳ شرکت و با شرایط بهتر وجود داشته باشد … پس تصمیم‌گیری را بعهده‌ی شما می‌گذاریم.

منبع : https://www.fekrezemestoon.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار