ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مفهوم قرارداد سرمایه‌گذاری B.O.Oچیست؟

0

قراردادهای B.O.O نوعی قرارداد بین ­المللی است که در آن سرمایه‌گذار خصوصی نسبت به ساخت، تملک، راه اندازی و نگهداری پروژه برای همیشه اقدام کرده و عوارض اجاره‌ها، مخارج و درآمد پروژه را جمع می‌کند.

به گزارش ایبِنا، B.O.O (ساخت، بهره‌برداری، مالکیت) در ایران قراردادهای تبدیل انرژی است. مخفف ECA است که از نام اصلی (ENERGY CONVERSION AGREEMENT) اتخاذ شده است. در این روش سرمایه‌گذار تمامی فعالیت‌ها از طراحی پروژه گرفته تا خرید تمامی اقلام مورد نیاز، نصب و اجرا، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی را از طریق انتخاب پیمانکار به عنوان مالک نیروگاه برعهده دارد و انرژی تولیدی خود را به دولت یا مصرف‌کنندگان از طریق انعقاد قرارداد می­ فروشد. در B.O.O سرمایه‌گذار مسئول ساخت و بهره‌برداری از پروژه بوده و هیچ اجباری در مورد تحویل پروژه ساخته شده به دولت و یا بخش دولتی ندارد.

در واقع مالکیت این پروژه‌ها در اختیار سرمایه‌گذار بوده و هیچگونه محدودیتی در مورد زمان بهره‌برداری از پروژه نداشته و قرارداد فاقد تعهد انتقال پروژه به دولت میزبان، پس از پایان امتیاز موجود است. به طور متداول، سرمایه‌گذاری به روش B.O.O. جهت ساخت نیروگاه‌های با ظرفیت بالا بوده که اغلب در ایران با شرایط اقلیمی استان کرمان سازگار است.

سرمایه­ گذار همچنین موظف است که نسبت به اعلام راندمان حرارتی در سال های مختلف بهره ­برداری اقدام نماید و در صورت کاهش راندمان نسبت به راندمان اعلام شده با جریمه روبرو می شود. میزان جریمه بر اساس مذاکره دو طرف مشخص می ­شود، ولی در هر صورت باید از نرخ سوخت پرداختی توانیر بیشتر باشد.

منبع : http://www.ibena.ir/news/90236

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار