ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفاوت پس انداز در بانک با بیمه عمر:

0

۱- پس انداز باید طوری باشد که بتوان آن را فوری و هر وقت خواستیم خرج کنیم. پس اندازدر بانک چنین حالتی را دارد. هیچ کس مانع برداشت پول نمی شود و این خوب از نظر کسی که نقشه ای برای آینده دارد خوب نیست.

۲- همیشه باید یک فشار خارجی برای کاستن از هزینه های مصرفی غیر ضروری و ادامه پس انداز باشد و گرنه پس انداز کننده طبق برنامه منظمی پس انداز نخواهد کرد و در بیمـه عمـر چنین خاصیتی وجود دارد.

۳- پس انداز کننده علاقمند است که پس اندازهایش در جای مطمئن باشد. تجربه نشان داده است که در دوران بحرانی حتی بعضی بانک ها ورشکست شده اند ولی شرکت های بیمـه عمـر قدرت مالی خود را حفظ کرده اند.

۴- بهره پس انداز همیشه ثابت نیست و بستگی به وضع اقتصادی کشور دارد در صورتیکه بهره در بیمـه عمـر در طول مدت مشخص ثابت است و این خود اطمینان بخش است.

۵- طلب کار در صورت از کار افتادگی کلی پس انداز کننده حق دارد از سپرده های بانکی طبق مقررات قانون،‌ طلبش را وصول کند در صورتیکه در بیمـه عمـر که نام استفاده کننده ذکر شده است طلبکار چنین حقی را ندارد

۶- در روش پس انداز در صورت از کارافتادگی کلی پس انداز کننده و کاهش درآمد وی روند پس انداز کردن متوقف می شود ولیکن در بیمـه های عمـر در صورت از کارافتادگی دائم و کلی بیمه شده، ‌بیمه گذار از پرداخت حق بیمه معاف می شود و شرکت بیمه به ایفای تعهدات مندرج در بیمـه نامـه الزام دارد.

۷- از محل اندوخته ریاضی بیمـه های عمـر در صورت درخواست بیمه گذار در کوتاهترین زمان ممکن و در همان روز درخواست جهت تأمین نیازهای فوری وام بدون اخذ ضامن داده می شود.

۸- هیچ پس اندازی خاصیّت اصلی و ممتاز بیمـه عمـر را که پرداخت سرمایه در صورت فوت پس انداز کننده است را ندارد. متخصصین در مقایسه انواع پس اندازها با توجه به جمیع عوامل به بیمـه عمـر نمره ۶۸ و به پس انداز بانکی نمره ۳۴ داده اند.

عوامل ذیل این مقایسه را امکان پذیر می سازد :

شرحبانک                           بیمـه عمـر
قدرت نقدینگی۱۰                            ۴
سیستم برنامه برای پس انداز۰                           ۱۰
اطمینان۹                           ۱۰
ثبات در نرخ بهره۰                          ۱۰
حق طلبکاران در صورت فوت شخص۰                          ۱۰
قدرت انتقال۸                          ۱۰
سرمایه فعلی۷                         ۴
تامین در صورت فوت۰                         ۱۰

با توجه به نوسانات قدرت خرید پول و تورّم موجود می بایستی بیمه نامه هایی با ضریب افزایش برای جلوگیری از کاهش ارزش پس اندازها را انتخاب نمایید. و چون شما تا ۹۰٪ سود حاصله از منافع بیمـه های عمـر را با شرکت بیمه  شریک می باشید، بدین لحاظ با استفاده از منافع آن به نحوی از کاهش ارزش پس اندازهایتان جلوگیری می گردد .

و توجه داشته باشید که در سرمایه گذاری های دیگر از قبیل خرید زمین، ملک و خرید سرمایه در بورس،‌ پول باید یکجا پرداخت شود، در حالیکه در انواع بیمـه های عمـر می توان با پرداخت حق بیمه کمی بصورت سه ماهه، شش ماهه و یا سالیانه نیز در میان مدت به یک سرمایه گذاری مطلوب دست یافت .

منبع : http://www.insurancity.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار