ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مقایسه سرمایه گذاری در بانک نسبت به سرمایه گذاری در بیمه عمر و سرمایه گذاری:

0

هر چند چنین قیاسی با توجه به ماهیت متفاوت این سرمایه گذاری در بانک و بیمه صحیح نیست و همگی ما نیاز به حساب های بانکی بابت امور مالی خود داریم ولی سرمایه گذاری در بیمه عمر علاوه بر سرمایه گذاری از سرمایه های شایان پوشش های بیمه ایی نیز بهرمند می شویم  اما در نظر داشته باشیم که:

-حساب بانکی به محض فوت صاحب حساب بسته شده و تا انحصار ورثه برای برداشت از این حساب صبر باید کرد اما از مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری هست، در این شرایط سرمایه پس اندازی بیمه عمر و سرمایه گذاری با سود آن در اسرع وقت به به بازماندگان بیمه شده در صورت فوت وی تقدیم می گردد.

-در یک حساب بانکی به محض فوت صاحب حساب ،نیازمند انحصار ورثه هست در صورتیکه در بیمه عمر و سرمایه گذاری پس از فوت بیمه شده ، سرمایه بیمه نامه بدون نیاز به انحصار ورثه و ظرف مدت زمانی کوتاه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می گردد.

-در حساب بانکی موجودی حساب بانکی پس از کسر ۳۰% مالیات به بازمانده (وراث قانونی)پرداخت می گردد در صورتیکه از شرایط بیمه عمر و سرمایه گذاری بر طبق ماده ۱۳۶ قانون مالیات مستقیم ، معاف از مالیات می باشد.

-برای دریافت وام از بانک همواره دشواری هایی مانند داشتن ضامنین معتبر و وثیقه وجود دارد در صورتیکه در بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری به راحتی و تنها به دلیل داشتن بیمه نامه برای دریافت وام و تا سقف ۹۰% اندوخته نیازمند هیچ وثیقه و ضامنی نمی باشد.

-بدیهی است که در یک حساب بانکی در صورت از کارافتادگی شخص بانک به این موضوع هیچگونه توجهی ندارد در صورتیکه از مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری هست که در صورت از کارافتادگی بیمه شده ، شرکت بیمه نسبت به پرداخت تمامی حق بیمه ، تا پایان مدت بیمه نامه به جای بیمه شده اقدام می کنند و همه شرایط بیمه عمر و سرمایه گذاری به قوت خود باقی می ماند.

-کاملا مشخص است که بانک در صورت بروز بیماری های صعب العلاج مانند سرطان نسبت به صاحب حساب تعهدی ندارد در حالیکه در بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری در صورت بروز امراض خاص مورد تعهد بیمه نامه مانند سکته و سرطان ،کمک هزینه درمان تا سقف ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند که میزان این پوشش در زمان استعلام بیمه نامه عمر در جدول بیمه عمر کاملا مشخص است.

-سرمایه های خسارتی بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری مانند تا سقف ۴۰۰ میلیون در صورت فوت به علت حادثه از دیگر مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری می باشد که یک حساب بانکی ندارد.
-در استعلام بیمه عمر با توجه به جدول بیمه عمر در محاسبه بیمه عمر هر قدر سن شروع بیمه نامه کمتر باشد سود دهی بیشتری خواهد داشت ولی در سود دهی بانکی این مزیت وجود ندارد.
-در اینکه مبلغ بیمه عمر چقدر است کاملا وابسته به انتخاب خود شما دارد ولی در حساب های بانکی حداقل مبلغ سپرده گذاری برای برخورداری از مزایای اعتباری لازم است.
-بیمه نامه عمر دارای انواع مختلفی می باشد که در وب سایت ما  طور کامل به شرح هر کدام از این موارد پرداخته شده است که هر فردی می تواند بر اساس نیاز های خود می تواند یکی از این بیمه نامه را انتخاب نماید.

سرمایه گذاری در بانک زمانی توجیح اقتصادی میتواند داشته باشد که مبالغ بالای سرمایه را بزور یکجا و بلند مدت و با شرایط بدون حق برداشت در حساب نگاه داشته شود ولی داشتن بهترین بیمه عمر کار بسیار راحتی می باشد.

منبع : https://www.bimeclick.com/blog/bank-insurance

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار