ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفاوت بالکن ، تراس ، پاسیو ، ایوان و بهارخواب چیست؟

1

بالکن و تراس و پاسیو و ایوان و بهارخواب و حیاط خلوت واژه هایی هستند که معمولا به جای یکدیگر به کار می روند. این واژه ها تا حدودی مشابه هستند اما تفاوت های نیز با هم دارند که آسمونی در این مقاله به تعریف هر یک از این فضاها به همراه تصاویر می پردازد. پس تا پایان همراهمان باشید.

ایوان در زبان فارسی به معنای پیشگاه اتاق است و ازدیدگاه معماری به بخشی از ساختمان که مسقف است اما جلو آن باز است گفته می شوند تقریبا فضایی معادل با بالکن های امروزی که درب و پنجره ندارد اما مشرف به حیاط است. ایوان ها یکی از اجزای مهم در معماری سنتی ایران به شمار می روند که ریشه ی پیدایش آن به دوره اشکانیان برمی گردد. ایوان در زبان معماری اصیل ایرانی فضایی است میانی ، بین بیرون و درون. فضایی است که به خاطر ارتفاع آن از زمین مانع نفوذ گرد و غبار را به داخل خانه می شود.

ایوان یادآور فضاهای نیمه باز معماری اقلیم گرم و خشک است که در مساجد و خانه‌های قدیمی دیده می‌شود؛ سطوح نسبتا بزرگی که مشرف به حیاط هستند و به خصوص در فصل تابستان، به عنوان یکی از فضاهای اصلی بنا استفاده می‌شوند و مختص معماری ایران و توابع آن هستند اما انواع دیگری نیز در سایر اقلیم‌های ایران مانند جنوب و شمال دیده می‌شود که معمولا به نام‌های محلی خوانده می‌شوند مانند «شناشیل» در بندر بوشهر که بالکن‌هایی با تزئینات بسیار زیبا هستند.

بالکن و تراس و پاسیو

pass تفاوت بالکن ، تراس ، پاسیو ، ایوان و بهارخواب

بالکن

معادل فارسی کلمه ی بالکن در زبان فارسی ایوانک است. اما اگر از دید معماری بخواهیم به آن نگاه کنیم بالکن از الحاقات آپارتمان هامحسوب می شود که مساحت آن در مساحت آپارتمان و بنا محاسبه می گردد. بالکن ها فضاهایی مسقف هستند که حداقل یک طرف آن رو به فضای بیرونی دارند، گاهی بالکن هادو طرف و گاهی سه طرف باز رو به فضای مجاور دارند.

در این فضا قسمت های بسته فضا شامل نیم دیوار، نرده و یا ترکیب این دو با دیوار است.

87888 تفاوت بالکن ، تراس ، پاسیو ، ایوان و بهارخواب

تراس

معادل فارسی کلمه ی تراس در زبان فارسی بهار خواب است. اما از دیدگاه معماری تراس به فضای الحاق شده به آپارتمان گفته می شود غیر مسقف است و جز مشاعات محسوب می گردد در نتیجه مساحت تراس ها در محاسبه ی مساحت آپارتمان ها دخالتی ندارد.بطور کلی ایوان، تراس، بالکن فضاهای مسکونی را بالاتر از فضای بیرون قرار می دهند که در صورت نشستن کاربر در آن بتواند به فضای حیاط ویا مظره ی بیرونی مسلط شود و از زیبای های آن بهرمند شود.

patio تفاوت بالکن ، تراس ، پاسیو ، ایوان و بهارخواب

پاسیو

پاسیو معانی مشابهی از قبیل حیاط خلوت، نورگیر، بخشی از آپارتمان به صورت باغچه و یا گلخانه دارد که امروز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و اکثر افراد گوشه ای خانه یا آپارتمانشان را به ساخت پاسیو اختصاص می دهند.

مزایای پاسیو

  • امکان ساخت فلاورباکس های طولی، کاشت گیاهان پوششی صخره ای ، گل کاری و محوطه سازی در سبکهای گوناگون.
  • امکان طراحی و اجرای محوطه های باغ بام شامل پیاده رو سازی ، نورپردازی ، آلاچیق ، آبنما با طرح های مدرن ، اجرای محوطه طبیعی ، نشیمن های چوبی رسمی ، سنتی ، مدرن و …
  • ساخت فضا های رویایی بر روی بام و تراس در محوطه پاسیو با استفاده از سیستم روف گاردن ، محوطه پاسیو با چوب های ضد آب . نورپردازی.

روف گاردن و نورپردازی آن

کلیه المان های چوبی با چوب مخصوص فضای باز آلاچیق پرگولا و … بهترین ایده ها ی نورپردازی محوطه و فضای سبز و معماری محوطه پاسیو استفاده از تکنولوژی روز می باشد.

منبع : http://www.asemooni.com/decoration/interior-design/balcony-terrace-patio

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. Pingback: بالکن و تراس چه تفاوت هایی با هم دارند؟ – سایت خبری market-center

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار