ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کسب و کارهایی که در بحران اقتصادی موفق خواهند بود :

0

اقتصاد کشور دچار بحران شده و بسیاری از کسب وکارها با چالش روبرو ‌و به دنبال راهکارند. ناصر پاشاپور نیکو در نشست خبری بررسی فرصت‌های کسب وکار در بحران اقتصادی اخیر گفت: اقتصاد کشور در شرایط بحرانی قرار گرفته است. اما بحران دائمی نبوده و بالاخره تمام خواهد شد. مهم این است که کسب وکارها چگونه از آن بیرون بیایند. در این شرایط کسب وکارها به گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.

تیتر۲۰ – اقتصاد کشور دچار بحران شده و بسیاری از کسب وکارها با چالش روبرو ‌و به دنبال راهکارند. ناصر پاشاپور نیکو در نشست خبری بررسی فرصت‌های کسب وکار در بحران اقتصادی اخیر گفت: اقتصاد کشور در شرایط بحرانی قرار گرفته است. اما بحران دائمی نبوده و بالاخره تمام خواهد شد. مهم این است که کسب وکارها چگونه از آن بیرون بیایند. در این شرایط کسب وکارها به گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.
برخی از کسب وکارها کاملا احساس نا امیدی کرده و خود را در بحران غرق شده می‌بینند و یا سعی می‌کنند با کسب وکارهای قوی‌تر ادغام شوند. در این باره نمونه‌های مختلفی را می‌توان عنوان کرد: نمونه‌های به مانند ادغام تاژ با هنکل پاک‌وش و… .
در این میان گروهی نیز در پی فرصت یابی بوده و از آب گل آلوده بحران ماهی‌گیری می‌کنند، چنین برندهایی پس از بحران ماندگار نبوده و به سراغ حوزه‌های دیگری می‌روند.
گروه دیگری از کسب وکارها به فکر چاره بوده و دائما راهکارهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند. این دسته از کسب وکارها نه تنها از بحران خارج می‌شوند، بلکه پس از آن نیز رشد می‌کنند. کسب وکارهای گروه آخر درک درستی از تغییرات بازار، رقبایشان و مصرف کنندگان دارند. آنها استراتژی حمله را به جای دفاع بکار گرفته‌اند.
علاوه براین کسب وکارهای که در شرایط بحران به فکر اتحاد هستند، مسیر درست تری را انتخاب می‌کنند. آنها صادرات را به عنوان یک منبع درآمد در نظر گرفته و بطور مرتب به دنبال یک بازار ثابت هستند. همچنین توسعه محصول؛ استراتژی دیگری‌ست که کسب وکارهای موفق آن را اجرایی می‌کنند. ارتقاء برند نیز فاکتور دیگری‌ست که کسب وکارها باید به آن دقت کنند. چون پس از بحران و بازگشت کسب وکارهای خارجی، کسب وکارهای ایرانی مقلوب برندینگ قوی آنها می‌شوند. کارآفرین و مدیرعامل گروه dnaunion در ادامه اظهار داشت: در این میان بحران بهترین زمان برای آماده سازی زیر ساخت کسب وکارها است. در این شرایط رقابت کم و تقاضای محصول در بازار بسیار است. پس بحران فقط تهدید نیست و اگر به آن نگاه اصولی داشته باشیم، فرصت‌های خوبی را نیز پیدا خواهیم کرد. فرصت‌های که از تجربه و بررسی بحران‌های قبلی بدست می‌آیند. بسیاری از کشورها در زمان بحران پیشرفت کرده‌اند. برای مثال کشف کشور آمریکا در پی تحریم اروپا توسط عثمانی بوده است. چنین روندی باعث شد که بسیاری از کشورهای قدرتمند در دنیا شروع به صدور کالاهای خود در نقش سربازان جنگی کنند. سربازانی که در زندگی ایرانیان رخنه کرده و هر خانه چندین سرباز را در خود جای داده است. برندهای ایرانی به جای واردات و صدور مواد اولیه باید به فکر تمرکز بر محصولات باشد و بر بکارگیری تکنولوژی درست را اجرایی کنند.
در ادامه این نشست گرهارد بارکوس؛ عضو هیات مدیره این گروه، در پاسخ به این سوال که با توجه به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در ایران بازاریابی و مارکتینگ چه میزان می‌تواند در کاهش این ریسک موثر باشد، گفت: در ریسک فاکتورهایی وجود دارد که برخی قابل کنترل و برخی غیرقابل کنترل هستند؛ مسایل سیاسی، فضای قانونی و … فاکتورهایی هستند که توسط بخش خصوصی قابل تغییر نیست، اما می‌توان به فاکتورهایی توجه کرد که ریسک شکست را برای سرمایه‌گذار کاهش دهد. وی افزود: مسایل فرهنگی و عدم شناخت مشتریان از بازار ایران از موارد مهمی است که باعث شکست سرمایه‌گذاری می‌شود و ریسک آن را بالا می‌برد که در این زمینه کمک‌های زیادی می‌توان به سرمایه‌گذاران برای شناخت بازار محلی کرد.
بارکوس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اکنون بسیاری از شرکت‌های ایرانی به این درک رسیده‌اند که باید پیشرفته باشند، یادآور شد: ۲۵ سال پیش تولیدکنندگان تولید می‌کردند و مشتری نیز اجناس را خریداری می‌کرد، حدود ۱۵ سال پیش بحث فروش و شبکه توزیع مطرح شد و اگر در ۱۵۰ هزار مرکز فروش حاضر بودید شرکتی موفق داشتید اما اکنون عصر رقابت است و ایجاد خلاقیت برتر کلید پیروزی است.
محمد موسوی دیگر عضو هیات مدیره گروه دی ان ای یونیون نیز با اشاره به رویکرد سرمایه‌گذاران به ایران طی چند سال اخیر گفت: هر چند نگاه سرمایه‌گذاران به ایران هنوز محافظه‌کارانه است اما با بهبود روابط خارجی و برجام شرایط بسیار بهتر شده و سرمایه‌گذاران بیشتر در حوزه‌های زودبازده مانند صنایع پتروشیمی وارد شده‌اند. وی افزود: طی دو سال اخیر تمایل به حضور در بازار ایران و شناخت آن از سوی طرف‌های خارجی بسیار بیشتر شده که البته انتظار ما بیش از این بوده که به دلیل برخی مسائل ارتباطات کافی هنوز محقق نشده است.
محمد موسوی در ادامه با اشاره به اینکه کسب و کار کمی در زمان بحران به سراغ برندسازی می‌روند، گفت: عدم توجه به برندسازی باعث شده که پس از بحران بسیاری از کسب وکارهای کوچک در ایران از بین بروند. چنین کسب وکارهایی بعد از بحران نیز گزینه خوبی برای سرمایه گذاری نیستند. کسب وکارهایی که برندسازی را در اولویت قرار می‌دهند نه تنها از بحران بین می‌آیند، بلکه پس از بحران نیز ماندگار خواهند بود. ساختن برند قوی در زمان بحران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. در این راستا ساختن برندهای که رقبای خارجی به آنها وارد نشده‌اند نیز اهمیت دارد. برخی از حوزه‌ها به مانند شوینده‌ها فضای ساخت برندهای قوی را برای کسب وکارها فراهم کرده است./ایبِنا

منبع : http://titre20.ir/fa/news/28306

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار