ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هر روز مهمانی ناخوانده را سر سفره تامین اجتماعی می‌آورند :

0

بازرس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران:

لایحه دولت بی‌نظمی در امور بیمه و کار ایجاد می‌کند/هر روز مهمانی ناخوانده را سر سفره تامین اجتماعی می‌آورند .

ایزدان گفت: لایحه دوفوریتی دولت مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا به‌عنوان راه گریزی جهت مقابله با جابجایی در این وزارتخانه است و تاثیر مثبتی بر وضعیت مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ندارد.

حسن ایزدان (بازرس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به خبر لایحه دوفوریتی دولت مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه کار و تعاون، و رفاه و تامین اجتماعی، گفت: این مساله موجب بلاتکلیفی کارگران و بازنشستگان و تمامی افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌شود. اینکه برای مثال در حوزه پرداخت بیمه، باید به وزارت رفاه رجوع شود و در حوزه مسائل کاری، به وزارت کار، یک حالت دوشقگی برای کارگران ایجاد می‌کند و موجب تشتت و بی‌نظمی در امور بیمه و کار می‌شود.

وی تاکید کرد: چنین اقدامی از سوی دولت صرفا به‌عنوان راه گریزی جهت مقابله با جابجایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما تاثیر مثبتی بر وضعیت مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ندارد. دولت می‌بایستی دست از سر سازمان تامین اجتماعی بردارد و هر روز، مهمانی ناخوانده را بر سر سفره آن نیاورد.

ایزدان با استناد به نقل قولی از ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) که گفته بود دارایی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری‌ها بسیار پایین است، افزود: از کل مستمری‌بگیران سازمان، حدود ۷۵ درصد آنها حداقلی‌بگیر هستند و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

بازرس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران در پایان، تصریح کرد: بازنشستگان و سالمندان دست‌شان به جایی بند نیست. باید پرسید اگر این تغییرات قرار است با چنین سرعت و فوریتی اجرایی شوند چه‌کسی در آینده مسئولیت حقوق بازنشستگان را برعهده می‌گیرد؟ دولت که کاری برای آنها انجام نمی‌دهد. حتی با در نظر گرفتن ماجرای نه/بیست‌و‌هفتم، باید گفت به اموال آنها دست‌اندازی هم می‌کنند. به‌تدریج داروهای مختلف را هم از شمول بیمه‌ای خارج می‌کنند. بنابراین اگر تغییری هم قرار است رخ دهد باید مواظب بود که خانواده ۴۲ میلیونی تامین اجتماعی در این میان، متضرر نشوند.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار