ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

واردات قطعات خودرو با برند ایرانی! :

0
باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

واردات قطعات خودرو با برند ایرانی! / چرا قطعه‌سازان پولی برای واردات مواد اولیه ندارند؟

سایه سنگین خودروسازان بر صنعت قطعه سازی و واردات قطعات چینی و هندی با نام ایرانی موجب توسعه لاک پشتی این صنعت در کشور شده است.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،صنعت قطعه سازی کشور صنعتی است که همیشه با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم کرده است. شاید بتوان دلیل اصلی مشکلات قطعه سازان و عدم توسعه آنها  را سایه سنگین خودروسازان داخلی دانست.حاکمیت بدون چون وچرا و قدرت خودروسازان موجب شده است تا صنعت با استعداد و پر توان قطعه سازی تا حدی در ایران محجور بماند.

پس از التهابات نرخ ارز در ابتدای سال جاری،موضوع واردات با ارز دولتی از اهمیت بالایی برخوردار شد. آمارها نشان می دهد که برای واردات قطعه نیز میزان زیادی ارز دولتی پرداخت شده است اما با توجه به نیاز ضروری قطعه سازان به واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز،به نظر می رسد بیشتر واردات باز هم از سمت خودروسازان صورت گرفته است و سهم قطعه سازان در این میان اندک بوده است.بر اساس آمارهای تجارت خارجی، در سه ماه ابتدایی سال جاری خودروسازان حدود ۷۸۰میلیون دلار انواع قطعه خودرو را وارد کرده‌اند.درست است که در این سال ها خودروسازان بیشتر قطعات اصلی خودروی داخلی را تحت عناوین مختلف از خارج وارد کرده واکنون نیز از ترس تحریم ها  شتابزده اقدام به واردات  قطعه از خارج از کشور کرده اند اما از این موضوع غافلند که اگر قطعه ساز داخلی به دلیل نبود مواد اولیه نتواند حتی یک قطعه کوچک خودروهای داخلی را تامین کند،هزاران خودرو نمی توانند وارد بازار شوند و این به ضرر خودرسازان خواهد بود.

در رابطه با مشکلات قطعه سازان برای دریافت ارز دولتی جهت واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز با چند تن از اعضای انجمن قطعه سازان کشور به گفت و گو پرداخته ایم که در ادامه می آید؛

جولان قطعات چینی و هندی با نام ایرانی در کشور

بهرام شهریاری عضو سابق انجمن قطعه سازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ، اظهار کرد: در صورتی که دولت بتواند روند بازار را به سمت طبیعی شدن سوق دهد باب رانت و رانت بازی بسته شده و بازار دچار تنش کمتری خواهد شد.

وی افزود:اقتصاد دولتی عوارض زیادی را به دنبال می‌آورد، دولت باید متوجه باشد که در وهله اول با بخش خصوص تعامل داشته و در مرحله بعد پای خود را از ورود مستقیم به اقتصاد بیرون بکشد.

این کارشناس تجارت یادآور شد: دولت برای واردات قطعات خودرو به شرکتی ارز دولتی داده اما این شرکت لوازم خانگی وارد کرده است و مواردی‌ از این دست که تخلفات در بین شرکت‌های وارد کننده را نشان می‌دهد، کم نیست و دلیل اصلی این نوع رفتارها جزیره‌ای فکر کردن بنگاه‌های اقتصادی و تامین منافع شخصی است.

فعال قطعه سازی ابراز کرد: در یک مقطع از زمان ،ساخت قطعات خودرو از لحاظ کمی و کیفی به مرحله‌ای رسید که شرکت‌های خودرو سازی جهانی در ایران دفتر زده و قطعات خودروی ایرانی به خارج از کشور صادر شد اما بعد از آن به دلیل سوءمدیریت‌ها در حوزه صنعت کشور، قطعات چینی و هندی به عنوان قطعات ایر

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار