ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اوضاع معیشتی بازنشستگان وخیم است :

0

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تهران:

بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هزینه ۷۹ دارو را از جیب می‌پردازند/اوضاع معیشتی بازنشستگان وخیم است .

«علی دهقان کیا» گفت: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از این پس باید برای خرید یک داروی سرماخوردگی از جیب پول بپردازند؛ چراکه ۷۹ قلم کالای دارویی از پوشش بیمه درمانی خارج شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهقان‌کیا (عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران) در همایش روز گذشته این کانون که ویژه بررسی مشکلات سازمان تامین اجتماعی و چالش‌های قانونی پیش روی آن برگزار شد، گفت: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از این پس باید برای خرید یک داروی سرماخوردگی از جیب پول بپردازند؛ چراکه ۷۹ قلم کالای دارویی از پوشش بیمه تامین اجتماعی خارج شده است.

وی با بیان اینکه کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران به اندازه شش تا هفت استان کشور عضو بازنشسته دارد و لذا رئیس‌جمهوری، مسئولان سازمان تامین اجتماعی و وزیر رفاه باید صدای آن را بشنوند، گفت: اعضایِ هیات مدیره کانون ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه (۲۵ تیرماه) به دیدار استاندار تهران می‌روند تا بگویند در صورت بالاگرفتن نارضایتی‌های بازنشستگان دیگر نمی‌توانیم مانع آن شویم.

وی درباره نارضایتی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از خدمات بیمه تکمیلی آتیه‌سازان، گفت: وقتی بیمه تکمیلی خدمات ارائه نمی‌کند نارضایتی تشدید می‌شود. از طرفی زمانی که بازنشستگان هزینه‌های از جیب خود می‌کنند بیمه پول آن را ۴ ماه بعد می‌دهد.

دهقان‌کیا افزود: گفته‌اند که می‌خواهند برای بالا بردن قدرت خرید مستمری‌بگیران به آنها تسهیلات بدهند اما نگفتند که این تسهیلات برای چند نفر است. ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل مستمری را می‌گیرند لذا به این وام نیاز دارند ما نمی‌خواهیم که شاهد بی‌احترامی به مجموعه بازنشستگان باشیم. ما خواستار هم‌طرازی و افزایش سطح تسهیلات اعتباری و رفاهی با توجه به فراوانی جمعیت تحت پوشش سازمان می‌باشیم.

وی با بیان اینکه جدا کردن منابع درمان سازمان تامین اجتماعی در قالب واریز «۹ بیست و هفتم» از حق درمان کارگران به حساب مستقل نزد خزانه‌داری دولت آخرین اقدام آنها نخواهد و قطعا در مرحله بعد به سراغ درمان مستقیم کارگران می‌‌روند، گفت: ما واریز منابع خود به خزانه‌داری را متوقف می‌کنیم؛ چراکه بعدا آنها به سراغ بیمارستان‌های تامین اجتماعی می‌روند.

دهقان کیا افزود: اگر صداوسیما در کنار ما باشد با کمترین هزینه به اهداف خود می‌رسیم از این رو امیدواریم همایش امروز را به صورت گسترده پوشش خبری دهد تا همه بفهمند که چه خبر است. تا همین لحظه ۲۶ قانون داریم که توسط نمایندگان مجلس وضع شده‌اند؛ قوانینی که سازمان تامین اجتماعی را نشانه رفته‌اند اما وقتی مجلس قانون می‌گذارد که ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد دولت تعلل می‌کند، این موضوع تناقض دارد. چرا آقای نوربخش و ربیعی همسان‌سازی را انجام نمی‌دهند؟

این عضو هیات مدیره کانون مستمری‌بگیران شهرستان تهران با بیان اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ۱۴۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: اگر دولت بدهی خود را بپردازد منابع همسان‌سازی تامین می‌شود. اما واقعیت این است که تنها در سال ۹۶، ۱۸ هزار میلیارد تومان به بدهی دولت اضافه شده است و در سال ۹۷ هم ۳۱ هزار میلیارد تومان به این رقم افزوده می‌شود. این در شرایطی است که بازنشستگان اوضاع معیشتی وخیمی دارند. یک نفر از آنها برای من تعریف می کرد که با ۳۰۰ هزار تومان مستمری و دو فرزند بیمار دیگر از پس هزینه‌ها برنمی‌آید.

دهقان‌کیا افزود: دولت در حالی بدهی سازمان تامین اجتماعی را نمی‌پردازد که این نهادِ عمومی غیردولتی در چندین نوبت با سود ۳۵ درصد از بانک وام گرفته است؛ مثلا آخرین بار ۳۱ هزار میلیارد تومان وام گرفت تا ۶۰ درصد از آن را برای پرداخت مستمری‌ها اختصاص دهد.

وی افزود: دولت‌ها نه تنها بر بدهی سازمان تامین اجتماعی افزودند بلکه در امور سازمان تامین اجتماعی دخالت کردند و قانون الزام را از بین بردند. با از میان رفتن این قانون که یک دستاورد مهم و تاریخی بود، مرزهای میان درمان پایه و درمان تکمیلی برهم ریخت. حالا کسی نمی‌داند که خدمات درمان تکمیلی از چه حدی به بعد تعریف می‌شود و هر سازمان بیمه‌ای آن را به سلیقه خود تفسیر می‌کند.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار