ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زیرکی کارفرمایان هنگام حقوق دادن به کارگران:

0
بسیاری از کارگران اطلاعات کافی در مورد دریافت دستمزد خود ندارند و همین امر باعث می شود برخی از کافرمایان از نداشتن اطلاعات کافی آنها سو استفاده کنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، امرار معاش افراد جامعه به خصوص کارگران از طریق حقوقی است که آنها دریافت می کنند. حال برای گذراندن معیشت نیازمند حقوق مناسب هستند.

در سال ۹۷ حداقل حقوق بر اساس بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه در حوزه های مختلف تعیین شده است که شاید هنوز به نسبت خط فقر خلا وجود داشته باشد.

حداقل دستمزد ماهانه (۳۰روز) یازده میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۹۰ریال است که در این میان حق مسکن ۴۰ هزار تومان، بن نقدی ۱۱۰ هزار تومان، حق اولاد یک فرزند (برای فرزندان زیر ۱۸ سال) یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ ریال ، جمع دریافتی افراد متاهل دارای یک فرزند زیر ۱۸ سال ۱۳میلیون و ۷۲۳ هزار و ۹۵۹ ریال است و همچنین جمع دریافتی حداقل حقوق افراد مجرد دوازده میلیون و ۶۱۲ هزار و ۶۹۰ ریال است.

حداقل مزد روزانه ۳۷ هزار و ۴۲۳ تومان و همچنین پایه سنوات (برای یک سال سابقه کار) ۱۷۰۰ تومان است.

حق سنوات به عنوان پاداش پایان کار به آن دسته از کارگرانی داده می‌شود که سابقه یک ساله کاری دارند. اما پایه سنوات برای کارگاه‌هایی است که طرح طبقه بندی مشاغل دارند که پایه سنوات به حداقل حقوق آنها اضافه می‌شود.

«پایه سنواتی»، مفهومی متفاوت از «مزایای پایان کار» است و معمولاً کارگران آن را با معنای عرفی «سنوات» اشتباه می گیرند. «پایه سنواتی» را می توان بخشِ حمایتیِ پایه حقوق نامید که معمولاً برای جبران حداقل دستمزد، توسط شورای عالی کار، تصویب و ابلاغ می شود. این بخش از حقوق، در واقع قسمتی از حقوق پایه است که معمولاً با حداقل دستمزد جمع و به کارگر پرداخت می شود؛ هرچند می توان آن را به صورت چند ماه یک بار یا سالی یکبار نیز پرداخت کرد. «پایه سنوات» یکی از مزایای جانبی دستمزد است و تغییر میزان سالانه آن ارتباطی با افزایش دستمزد ندارد.

گفتنی است میزان عیدی کارگران برای یک سال اشتغال، ۲ برابر حقوق پایه ماهیانه است و میزان سنوات برای همین مدت، یک پایه حقوق ماهیانه است.

منبع : http://jamejamonline.ir/online/3352133887087110853

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار