ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش حقوق بازنشستگان اثربخشی ندارد:

0

یک فعال صنفی بازنشستگان:

افزایش حقوق بازنشستگان اثربخشی ندارد/امیدواریم قول‌هایی که برای پرداخت مابه‌التفاوت داده‌اند، عملی شود .

علی‌اکبر عیوضی با بیان اینکه در شرایط فعلی افزایش ۱۹٫۵ درصدی مستمری بازنشستگان بی‌اثر است، بر لزوم حفظ قدرت خرید مستمری بگیران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افزایش قیمت ارز و سقوط ناگهانی قدرت خرید مردم، معیشتِ طبقات مختلف مزدبگیر ازجمله بازنشستگان را با مشکلات متعددی مواجه کرده‌است. علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) معتقد است در این شرایط، ۱۹٫۵ درصد افزایش مستمریِ بازنشستگان تامین اجتماعی که اکثریت آنها حداقل‌بگیر هستند، نمی‌تواند اثربخشی داشته باشد.

وی در ابتدای بحث به پرداخت مابه‌التفاوت مستمری‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: مستمری خرداد ماه را به‌روز شده پرداخت کردند. مابه‌التفاوت فروردین را تیرماه و مابه‌التفاوت اردیبهشت را مردادماه قرار است پرداخت کنند. امیدوارم به این قولی که داده‌اند عمل کنند و بیش از این پرداختِ افزایش مستمری‌ها را در این شرایط نامساعد اقتصادی به تاخیر نیندازند.

تلاطمات اقتصادی و پایین آمدن قدرت خرید چه تاثیری روی معاش بازنشستگان تامین اجتماعی داشته‌ و این بازنشستگان چشم‌انداز پیش‌رو را چگونه تصویر می‌کنند؟ عیوضی در این‌باره با تاکید بر بی‌اثر بودن افزایش مستمری‌ها می‌گوید: بازنشستگان و مستمری‌بگیران که همه بالای ۵۵ سال سن دارند، هیچ سالی را ناگوارتر از امسال به یاد نمی‌آورند. بازنشستگان از نظر معیشتی به چاه ویلی افتاده‌اند که نمی‌دانند به چه ریسمانی متوسل شوند تا بتوانند از قهقرا نجات پیدا کنند. بهار ۹۷، پاییز سرد بازنشستگان و حداقل‌بگیران شده‌است.

مشکل بازنشستگان، دارو و مسکن است

وی با انتقاد از عدم کنترل دولت بر قدرت خرید بازنشستگانِ کم‌درآمد گفت: چرا هیچ تلاشی برای حفظ قدرت خرید بازنشستگان صورت نمی‌گیرد؛ چرا منِ بازنشسته باید تاوان این همه بی‌تدبیری را بپردازم و با بالا و پایین رفتن قیمت ارز، حیاتِ اقتصادی‌ام دستخوش موج‌های سهمگین و کمرشکن شود؟ شما حساب کنید از ابتدای سال تا همین الان چقدر قیمت ارز بالا رفته؛ با افزایش ۸۰ درصدی قیمت ارز، دیگر افزایش مستمری‌ها نمی‌تواند تاثیر داشته باشد. دولت افزایش بیست درصدی مستمری‌ها را در بوق و کرنا کرد و منت بر سر بازنشستگان گذاشت، حالا نه تنها این بیست درصد هیچ اثری ندارد، بلکه هشتاد درصد قدرت خریدمان را از دست داده‌ایم و سبدمان خالی‌تر از قبل شده‌است.

عیوضی مهم‌ترین مشکل بازنشستگان را غیر از هزینه‌های جاری روزمره که تمام مزدبگیران با آن درگیر هستند، بحث دارو و درمان و البته در مرحله بعد «مسکن» می‌داند و می‌گوید: بازنشستگان در همه هزینه‌ها درمانده‌اند؛ بازنشستگانی که معمولاً با بیماری‌های دوران میانسالی و کهولت دست و پنجه نرم می‌کنند، باید هزینه‌های بیشتری برای دارو و درمان بپردازند. افزایش قیمت ارز، سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد؛ بعد از آن بحث مسکن است؛ کارگری که سی سال با حداقل مزد کار می‌کند، طبیعی‌ست که در دوران بازنشستگی همچنان مستاجر باشد؛ حال با افزایش قیمتِ اجاره‌بهای مسکن، این بازنشسته‌ی بی‌خانه باید در سال‌های پیری، کوله بار زندگی را بر دوش بیندازد و هرسال به دنبال سرپناه ارزان‌تر بگردد.

قدرت خریدمان را حفظ کنند

وی تاکید می‌کند: متاسفانه آب و نان‌مان به قیمت دلار وابسته است؛ در این شرایط حتی کتاب و قلم هم گران شده؛ من به عنوان نماینده بازنشستگان باید بگویم کلیدی که قرار بود قفل‌های زندگی مردم را باز کند، معکوس اثر کرد و نتوانست گرهی از مشکلات جمعیت عظیم دستمزدبگیر بازکند.

عیوضی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسئولان هیچ تعهدی در قبال کارگران و بازنشستگان احساس نمی‌کنند، ادامه می‌دهد: کاری نکنند که مردم را مایوس و نسبت به آینده بی‌اعتماد کنند. سرمایه‌های باارزشِ مملکت همین کارگران و بازنشستگان هستند؛ این سرمایه‌ها را نباید هدر بدهند؛ نباید بگذارند ناامیدی در جامعه همه‌گیر شود. من نماینده بازنشستگان مستاصلی هستم که در کلان‌شهرِ غول‌پیکرِ تهران با مصائب معیشتی بسیار مواجه هستند؛ از مسئولان درخواست دارم ما بازنشستگان را به تلاطم ارز و تحریم و غیره و ذلک حواله ندهند، فقط «قدرت خرید» ما را حفظ کنند تا بتوانیم در این آشفته بازار دوام بیاوریم.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار