ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نباید بگذاریم به منابع سازمان تامین اجتماعی جفا کنند:

0

نماینده وارمین، قرچک و پیشوا:

نباید بگذاریم به منابع سازمان تامین اجتماعی جفا کنند/از ربیعی حمایت می‌کنم .

سیدحسین نقوی حسینی گفت: همین حالا که پیمانکاران ملزم به ارائه لیست بیمه‌ای برای کارگران خود هستند از این کار سربازمی‌‌زنند؛ چه برسد به اینکه قانونی بگذاریم و از آنها بخواهیم که به صورت اختیاری لیست بیمه رد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی (نماینده وارمین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی) که در نشست تشکل‌های کارگری و بازنشستگی کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: همین حالا که پیمانکاران ملزم به ارائه لیست بیمه‌ای برای کارگران خود هستند از این کار سربازمی‌‌زنند؛ چه برسد به اینکه قانونی بگذاریم و از آنها بخواهیم که به صورت اختیاری لیست بیمه رد کنند.

وی با بیان اینکه هرجا می‌خواهند از عده‌ای حمایت کنند فشارش را اول به کارگران و معلمان وارد می‌کنند، گفت: برای مثال هر وقت آموزش و پرورش می‌خواهد محدودسازی کند از حقوق و دستمزد معلمان می‌کاهد یا تعداد دانش‌آموزان کلاس را از ۲۵ نفر به ۴۰ نفر می‌رساند. من می‌پرسم که چرا یک بار هم که شده به جای کارگر و معلم به مدیران فشار وارد نمی‌کنند؟

نماینده وارمین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرحی که برای حمایت از پیمانکاران و به اسم حمایت از تولید نوشته شده است ۲۰ درصد از منابع سازمان تامین اجتماعی می‌کاهد. آخر کدام کارفرما یا پیمانکار وقتی دستش باز باشد لیست بیمه ارائه می‌کند که حالا این کار را انجام دهد. قانون تامین اجتماعی گفته است که حق بیمه نسبت پیمان به مزد است. ما که نمی‌توانیم قانون را دور بزنیم و بگوییم آقای پیمانکار تو به دلخواه خود عمل کن.

نقوی حسینی با بیان اینکه این طرح‌ها به نفع مرفهین بی‌درد است، گفت: همین حالا کارگرانی هستند که پس از ۳۰ سال کار تازه متوجه می‌شوند که کارفرما چند سال برایش بیمه رد نکرده است؛ کجای این کار انصاف و همسویی با حقوق مظلوم و قشر مستضعف است. نگاه خود را عوض کنید. اما متاسفانه این جریانات در مجلس هست و خود را در جریان حمایت از طرح تحول نظام سلامت هم نشان داد. وزیری آماده برداشت پول تامین اجتماعی است آنهم پولی که در صندوق درمان کارگران با عرق ریختن و خون دل خوردن جمع شده است.

وی افزود: باید با چنگ و دندان بجنگیم تا سازمان تامین اجتماعی را حفظ کنیم و نگذاریم که به منابع آن جفا کنند. نمایندگان هرجا که نیاز می‌بییند باید نظر افراد مطلع را در مورد طرح‌ها بپرسند. آقای محجوب در مجلس همیشه در این مورد تذکر می‌دهند و من باتوجه به درد آشنا بودن با مصائب کارگران به تذکرات توجه می‌کنم. باید بگویم که حواسمان باید به نمایندگانی که در مجلس در حمایت از کارگران و تولید صرفا شعار می‌دهند باشد؛ چراکه آنها بالاخره مسیر خود را می‌روند.

نقوی حسینی با بیان اینکه از استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت نمی‌کند، گفت: می‌خواهند وزیر بی‌گناه را استیضاح کنند؛ برای همین من در جلسه استیضاح از آقای ربیعی حمایت می‌کنم و در حمایت از ایشان نطق می‌کنم. البته باید بگویم که من با دولت زاویه دارم اما جایی که حق را باید گفت، می‌گویم و ابایی ندارم. البته نمی‌گویم که وزیر کار اشکالی ندارد، همه ما داری اشکال هستیم. خود من به عنوان نماینده ۱۰ تا ایراد دارم. ایراد داشتن بخشی از کار ماست.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار