ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

واریز سهم درمان به خزانه خلاف منافع کارگران است:

0

واریز سهم درمان تامین‌اجتماعی به حساب خزانه، نقض‌کننده حقوق کارگران و در تضاد با منافع این قشر زحمت‌کش است. نباید فراموش کرد که طبق قوانین موجود به‌ویژه قانون اساسی، تنها اموال دولتی باید به حساب خزانه برود، نه اینکه اموال‌عمومی که متعلق به بیمه‌شده‌هاست، به حساب دولتی انتقال داده شود. این اتفاق، خلاف قوانین بالادستی است و به نوعی پایمال‌کردن حق‌الناس هم به حساب می‌آید. بسیاری از کارگران و نمایندگان آن‌ها نیز با واریز سهم درمان بیمه‌شده‌ها به حساب خزانه، مخالف هستند و ما به‌عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم به این اعتراض‌های قانونی کارگران، رسیدگی کنیم. واریز این سهم به حساب خزانه به منافع کارگران ضربه می‌زند و حقوق این قشر از جامعه را تضییع می‌کند، بنابراین باید از مسیرهای قانونی تلاش کنیم که این مسئله اصلاح شود.
در گذشته، همواره روال بوده که سهم درمان تامین‌اجتماعی از طریق این سازمان صرف درمان بیمه‌شدگان شده است، اما اینکه این سهم به خزانه واریز شود، مشکلات متعددی را به‌وجود می‌آورد که در تضاد با سیاست‌های نظام رفاه و تامین‌اجتماعی است.
هرگونه دخل و تصرفی در منابع متعلق به کارگران، باید با اذن و اختیار کارگران باشد، اما واریز سهم درمان کارگران به خزانه، منجر به دولتی‌شدن حساب‌های مردمی می‌شود که این موضوع با مبانی قانونی و شرعی نیز منافات دارد. به هر حال امیدواریم این موضوع مورد تجدیدنظر جدی قرار گیرد، زیرا اعتقاد داریم با واریز سهم درمان کارگران به خزانه، فقط بخش درمان تامین‌اجتماعی تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد، بلکه سایر بخش‌های نظام رفاه و تامین‌اجتماعی نیز آسیب می‌بیند که در نهایت، بیمه‌شده‌ها بیشتر از همه از این موضوع، ضربه می‌خورند.

زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

https://www.tamin.ir/News/Item/61001/2/61001.html

منبع: هفته نامه آتیه نو شماره ١۵۶

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار