ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارفرما حق اخراج کارگران مشغول در مشاغل دائمی را ندارد:

0

یک فعال کارگری:

کارفرما حق اخراج کارگران مشغول در مشاغل دائمی را ندارد.

یک فعال کارگری با بیان اینکه کارفرما حق اخراج کارگران مشغول در مشاغل دائمی و ماهیت‌دار را ندارد، گفت: این‌که کارفرما بدون دلیل کارگری را از شغلی که ماهیت دائم دارد، اخراج کند نادرست است.

هوشنگ درویش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحث قراردادهای موقت کارگران اظهار کرد: در تلاش هستیم تا به کارگرانی که در مشاغل دائم و ماهیت‌دار کار می‌کنند، به عنوان کارگران پروژه نگاه نشود زیرا مشاغل آن‌ها دائم است و نباید به عنوان مشاغل محدود به آن‌ها نگاه شود.

وی افزود: در تبصره یک ماده ۷ قانون کار این موضوع به صورت شفاف بیان نشده و این مساله باعث شده تا کارفرمایان از موضوع استفاده‌های نادرستی کنند و هر زمان که می‌خواهند کارگران را اخراج کنند.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان تصریح کرد: کارگرانی که در مشاغل دائمی و ماهیت‌دار فعالیت می‌کنند، کارفرما حق اخراج آن‌ها را ندارد، مگر این‌که برای کارگر مشکلی در کمیته انضباطی به وجود بیاید و آن هم پس از سه بار اخطار به کارگر، می‌توان نسبت به اخراج کارگر اقدام کنند.

درویش بیان کرد: این‌که کارفرما بدون دلیل کارگری را از شغلی که ماهیت دائم دارد، اخراج کند نادرست است و نباید این کار انجام بگیرد. باید افرادی که در مشاغل ماهیت‌دار فعالیت می‌کنند به صورت قراردادی فعالیت خود را ادامه دهند یا این‌که تبدیل وضعیت شوند و به صورت رسمی به استخدام درآیند.

وی ادامه داد: اگر شغلی پروژه‌ای باشد، پس از اتمام زمان پروژه می‌توان نسبت به عدم نیاز کارگر و یا اخراج آن اقدام کرد اما در شغل‌هایی که محدود نیستند و ماهیت دائم دارند، نمی‌توان این کار را انجام داد.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا این موضوع به صورت کامل حل شود تا کارگران کمتر دغدغه و استرس اخراج از مشاغل دائمی را داشته باشند و بتوانند بدون مشکل به کار خود ادامه دهند.

منبع : https://www.isna.ir/news/97031306359

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار