ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حساب کنترل خرید” و “حساب معلق خرید”:

0
حساب کنترل خرید:
حساب کنترل خرید جزء حسابهای واسط هستند که برای عملیات کنترلی، باز می شوند و نباید مانده داشته باشند .

مثال:
شرکتی دارای دفتر مرکزی در تهران و انبار در شهرستان است. جنسی را تحویل انبار داده اند. فاکتور آن را جهت تسویه به دفتر تهران می آورند، ولی هنوز رسید محصول از انبار به دست ما نرسیده است. در این شرایط می توان حساب کنترل خرید را بدهکار کرد تا زمانی که رسید انبار به دست ما برسد.

در زمان دریافت فاکتور:
حساب کنترل خرید   ۱۵۰۰
بستانکاران   شرکت ۱۵۰۰X

در هنگام دریافت رسید انبار:
موجودی مواد و کالا ۱۵۰۰
حساب کنترل خرید  ۱۵۰۰

مانده این حساب نشان دهنده فاکتورهایی است که رسید انبار آنها به دست ما نرسیده است.

حساب معلق خرید:
حساب معلق خرید که از زیر شاخه های حساب های پرداختنی می باشد، برای ثبت مقادیر بستانکار غیر قطعی و یا نامشخص، استفاده می شود.
در رابطه با انبار، ممکن است ما جنسی را وارد انبار کرده باشیم، ولی فاکتور آن به دست ما نرسیده است. لذا می توانیم این کالا را با بهای برآوردی، وارد سیستم نماییم.

در هنگام دریافت کالا:
موجودی مواد و کالا  ۱۰۰۰
حساب معلق خرید   شرکت ۱۰۰۰X

در هنگام دریافت فاکتور(به قیمت واقعی):
حساب معلق خرید شرکت ۱۰۰۰x
موجودی مواد و کالا               ۵۰۰
بستانکاران   شرکت۱۰۰۰x

مانده حساب معلق خرید، میزان خریدهای بدون فاکتور و یا بدون نرخ ما را نشان می دهد.

منبع : http://hayatbakhsh.blogsky.com/1393/10/09/post-260

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار