ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ایموجی چیست؟

0

ایموجی یا شکلک (به انگلیسی: Emoji) در واقع تصاویر مفهومی و صورتکهایی هستند که در پیامهای مجازی و تارنماهای ژاپنی استفاده می‌شده‌است و بعدها در سراسر جهان گسترش یافت.

ایموجی در واقع به معنای خط تصویری است. کلمه اموجی به معنای (e) تصویر + (moji) شخصیت. این شکلک‌ها متعلق به فرهنگ ژاپنی هستند مثلاً خم شدن (برای عذرخواهی). تاجر پوشش چهره ماسک صورت و گل سفید یا گروهی از شکلک‌هایی که نمایان کننده غذاهای معروف هستند مانند نودل کاری ژاپنی دنگو و سوشی.

محتویات

تاریخچه

اولین اموجی در سال ۱۹۹۸ یا ۱۹۹۹ را شیگه‌تاکا کوریتا ساخت که عضو تیم کاری ان‌تی‌تی دوکومو در پلاتفرم i-mode اینترنت همراه بود. اولین مجموعه از ایموجی‌های ۱۷۲ ۱۲×۱۲ پیکسلی به صورت بخشی از ویژگی‌های پیام‌رسانی i-mode ساخته شد تا ارتباطات الکترونیکی را ساده کند و نقش ویژگی متمایز کننده آن از سایر خدمات مشابه را ایفا کند.[۱]
با این حال در سال ۱۹۹۷ نیکولاس لوفرانی[۲] متوجه رشد استفاده از شکلک‌های اسکی در فناوری موبایل شد و تجربه کار با چهره‌های خندانک[۳] را آغاز کرد با این قصد که آیکونهای رنگی بسازد که متناظر و مشابه با شکلک‌های اسکی از قبل موجود که فقط با استفاده از علایم نگارشی ساخته شده بودند، باشند تا این شکلک‌ها برای استفاده در فناوری دیجیتالی جذاب‌تر باشند. لوفرانی با استفاده از این تجربه‌ها، اولین شکلک‌های گرافیکی را ساخت و یک واژه‌نامه آنلاین شکلک[۴] گردآوری کرد که در طبقه‌بندی‌های مختلف مانند – کلاسیک، بیان حالات، پرچم‌ها، جشن‌ها، سرگرمی، ورزشی، آب و هوا، حیوانات، غذا، ملت‌ها، شغل‌ها، سیاره‌ها، صورت‌های فلکی، نوزادان مرتب شده بودند و این طراحی‌ها ابتدا در ۱۹۹۷ در دفتر حق تکثیر ایالات متحده آمریکا ثبت شدند و سپس در سال ۱۹۹۸ این آیکون‌ها بصورت فایلهای جیف بر روی وب منتشر شدند و اولین شکلک‌های گرافیکی شدند که در این فناوری استفاده می‌شدند.[۵] در سال ۲۰۰۰ فهرست راهنمای شکلک که لوفرانی ساخته بود بر روی اینترنت در دسترس کاربران تلفن‌های همراه قرار گرفت تا از نشانی smileydictionary.com دانلود کنند و این فهرست شامل بیش از ۱۰۰۰ شکلک گرافیکی خندانک و نسخه‌های اسکی آنها بود. بعدتر فهرست راهنمای مشابه‌ای هم در سال ۲۰۰۲ در کتاب مارابوت به نام دیکو اسمایلیز (واژه‌نامه شکلک‌ها) منتشر شد.[۶] در سال ۲۰۰۱ شرکت اسمایلی Smiley Company شروع به ثبت حق شکلک‌های گرافیکی لوفرانی مورد دانلود و استفاده در تلفن‌های همراه شرکت‌های مخابراتی مختلف شامل نوکیا، موتورلا، سامسونگ، SFR (ودافون) و اسکای تله‌مدیا کرد.

بکارگیری‌ها و پیاده‌سازی‌ها

سیستم‌عامل‌های ویندوز فون و ای او اس اقدام به استفاده از اموجی کردند. همچنین این شکلک‌ها در سال ۲۰۰۹ در سیستم ایمیل جیمیل پدیدار گشتند. همچنین در سیستم عامل مک او اس برای نسخه ۱۰٫۷ از اموجی استفاده شده‌است. گوگل نیز در سال ۲۰۱۳ برای نسخه جدید اندروید خود یعنی کیت کت یا همان اندروید ۴٫۴ و نسخه‌های بالاتر در کیبورد خود یا همان گوگل هنگ اوت از نوعی اموجی که شکلی منحصر به خود دارد استفاده کرد. سیستم‌عامل‌های ویندوز فون و ای او اس اقدام به استفاده از اموجی کردند. همچنین این شکلک‌ها در سال ۲۰۰۹ در سیستم ایمیل جیمیل پدیدار گشتند. همچنین در سیستم عامل مک او اس برای نسخه ۱۰٫۷ از اموجی استفاده شده‌است. گوگل نیز در سال ۲۰۱۳ برای نسخه جدید اندروید خود یعنی کیت کت یا همان اندروید ۴٫۴ و نسخه‌های بالاتر در کیبورد خود و همچنین گوگل هنگ اوت (صرفنظر از کیبورد بکار گرفته شده) از نوعی ایموجی که شکلی منحصر به خود دارد استفاده کرد.

ایموجی‌ها نمادهایی برای انتقال لحن و تُن صدا، حالت چهره و زبان بدن هستند و می‌توانند به شکلی مختصر روایت‌گر داستان‌هایی باشند که به تمامی زبان‌ها قابل فهم هستند. از این روست که در تبلیغات و بازاریابی اقلامی با مخاطب بین‌المللی و گسترده نظیر محصولات خوراکی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سودمند واقع شوند.

چه کسانی از ایموجی ها استفاده میکردند؟

مصریان باستان ۳۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از Hieroglyph (حروف تصویری) برای ارتباط برقرار کردن استفاده می‌کردند. برای مثال اشکال پرنده، چشم و ابزار آلات را روی سنگ‌ها ترسیم می‌کردند.[۷]

جستارهای وابسته

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki

Emoji and early human writing have a surprising amount in common» ‎(en)

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار