ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مهارتهای یک حسابدار موفق چیست؟

0

حسابداری، در هر کسب و کاری بسیار حساس و مهم است. اشتباهات هرچند کوچک حسابداران میتواند منجر به ضررهای مالی زیادی برای سازمان شود. همچنین درایت و مهارت یک حسابدار میتواند سهم بسیاری در افزایش سود مجموعه داشته باشد و در درازمدت باعث افزایش ثروت صاحبان سهام شود.

هر حسابداری میخواهد در کارش موفق باشد، پیشرفت کند و سمت مدیر مالی مجموعه را به دست آورد و درآمد بیشتری کسب کند.

برای رسیدن به این نقطه لازم است مهارتهایی را درخود پرورش داده و تقویت کند.

با آنکه حسابداران، متناسب بانوع شرکت یا موسسه ای که در آن مشغول به کار میشوند، وظایف متفاوتی خواهند داشت ولی به طور کلی میتوان گفت داشتن تعدادی از مهارتها به طور عمومی برای یک حسابدار موفق ضروری است.

اینجا به ده ویژگی عمومی حسابدار موفق اشاره میکنیم:

داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط

داشتن تحصیلات دانشگاهی در یکی از رشته های حسابداری، مدیریت یا اقتصاد باعث میشود حسابدار اطلاعات علمی کافی در زمینه کار خود داشته باشد.

تمرکز کامل بر یک یا دو شاخه حسابداری علاوه بر آشنایی کلی با همه انواع حسابداری

حسابداری انواع مختلفی دارد مانند حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی .

بهتر است حسابدار علاوه بر آشنایی کلی با انواع مختلف، تمرکز خود را روی یک یا دو شاخه حسابداری بگذارد. این تمرکز باعث میشود تجریه بالایی در همان شاخه پیدا کند و به عنوان یک متخصص در آن زمینه شناخته شود.

آشنایی کافی به فناوری اطلاعات، کار با نرم افزارهای حسابداری و تسلط به آفیس مایکروسافت

امروزه در همه شرکتها و سازمانها، نرم افزارهای حسابداری به عنوان ابزار مدیریتی و مالی مورد استفاده قرار میگیرد. پس لازم است حسابدار با نحوه کار این نرم افزارها آشنایی داشته باشد. توانایی استفاده از برنامه های آفیس مایکروسافت در تهیه گزارشهای تحلیلی و آماری یک امتیاز مثبت برای حسابدار قلمداد میشود.

قدرت بالای تجزیه و تحلیل اطلاعات و محاسبه دقیق سود و زیان شرکت

از وظایف یک حسابدار تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی شرکت و تهیه گزارشهای مدیریتی است. گزارشهایی که به مدیر و صاحبان سهام نشان دهد آیا کسب و کارشان سودده هست یا نه. لازم است حسابدار قدرت تحلیل و نتیجه گیری صحیح بر اساس اطلاعات مالی شرکت را داشته باشد.

آشنایی کامل یا حسابداری حقوق و دستمزد، قوانین کار و روش محاسبه حقوق پرسنل

یکی دیگر از وطایف حسابداران، محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل سازمان است. البته میتوان گفت حسابداری حقوق و دستمزد خود یک شاخه تخصصی از حسابداری است. اما بهتر است همه حسابداران با این مقوله آشنایی کافی داشته باشند. اطلاع از قوانین و بخشنامه های مرتبط با نحوه محاسبه حقوق پایه، اضافه کاری، سایر مزایا و کسور میتواند مهارت حسابداری حقوق و دستمزد را به یک حسابدار اضافه کند.

acc2

تسلط به قوانین مالیاتی

مبحث مالیات بسیار مهم و حساس است. اشتباه و سهل انگاری در این بحث، قابل جبران نیست و هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل میکند. برای همه حسابداران لازم است دانش کامل و تسلط لازم به قوانین مالیاتی مانند مالیات عملکرد، ارزش افزوده، حقوق و تکلیفی و معافیتهای مالیاتی کشور داشته باشند. توانایی تهیه گزارشهای مربوط به سازمانهای دولتی را کسب کنند و به طور دقیق و منظم در زمانهای تعیین شده گزارشها را ارائه دهند.

ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت

حسابداری که میخواهد پله های ترقی را طی کند و به عنوان مدیر مالی مجموعه فعالیت کند باید بتواند برای مدیریت سازمان مثل یک مشاور عمل کند. او باید بتواند جلوی ضرر و زیان را بگیرد و راههایی برای افزایش سود وشرکت پیشنهاد کند. لازمه این امر این است که حسابدار در همه جزییات دقت کافی داشته باشد. اطلاعات را جمع آوری و سازماندهی کند و صادقانه و دلسوزانه مشکلات موجود را مطرح کند و راه حل پیشنهاد دهد.

داشتن روابط عمومی بالا و فن سخنوری

حسابدار باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط موثر با مدیران و سهامداران شرکت و سازمانهای بیرونی مانند اداره مالیات و بیمه و … داشته باشد. بتواند ارتباط کاری خوبی با سایر همکاران خود داشته باشد توانایی اداره جلسات را داشته باشد و برای حضور در جلسات سازمانهای بیرونی مانند دارایی آمادگی کافی داشته باشد.

دقت بسیار بالا در کار

دقت و نظم در همه کار لازم است. در مورد حسابداری این امر مهم تر است. چرا که حسابدار تمام روز با اعداد و ارقام ریز و درشت سروکار دارد. او باید دقیق و سر موقع همه اتفاقات مالی را ثبت کند و کنترل و بازنگری دقیقی رو کار روزانه خود داشته باشد.

رازداری کامل در مورد اطلاعات مالی شرکت و سهامداران

حسابدار همه اطلاعات مالی سازمان را میداند. او مورد اعتماد است و از جزئی ترین مسایل مالی صاحبان سهام و مدیران آگاه است. در پاسخ به این اعتماد لازم است بسیار رازدار باشد و از افشای مسایل مالی سازمان خود خودداری کند.

منبع : https://bamdadsoft.com/blog/accounting/accountant-skils

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار