ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سرمایه‌های سرگردان کجا آرام می‌گیرند؟

0
یک کارشناس بازار سرمایه سوق یافتن سرمایه ها به سمت حوزه‌های مربوط به مسکن، طلا و ارز را به دلیل وجود شرایط عدم اطمینان در بازار سرمایه ارزیابی کرد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، حسین خزلی خرازی، کارشناس بازار سرمایه، با بیان اینکه به طور پیش فرض اگر شرایط عدم اطمینان در کشور حاکم نبود، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری سهام و بورس است، گفت: به دلیل وجود شرایط عدم اطمینان سرمایه در کشور، سرمایه‌داران ترجیح می دهند دارایی‌های خود را به صورت ثابت مانند مسکن، طلا و ارز تبدیل کنند و کمتر به سراغ حوزه‌هایی مانند بورس می‌روند.

وی با بیان اینکه بازار مسکن به لحاظ اقتصادی به اشباع رسیده است، اضافه کرد: با این حال سفته‌بازها همیشه بازار مسکن را جذاب می‌بینند. سفته‌بازی به این معنا است که آنها مسکن را به منظور مصرف نهایی نمی‌خرند بلکه آن را به عنوان کالایی با ارزش می‌خرند تا بعدا گران‌تر بفروشند. با این کار آنها هم می‌توانند سود کنند و هم می‌توانند در شرایط تورمی، ارزش پول خودشان را حفظ کنند تا ثروتشان کم نشود.

خزلی با بیان اینکه اگر سرمایه‌ها به سمت سفته‌بازی در بازار مسکن برود، هیچ رشد اقتصادی ایجاد نمی‌شود، گفت که همه باید کمک کنند تا با کم کردن شرایط عدم اطمینان در بازار، سرمایه‌ها به سمت خرید سهام برود. چرا که سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند باعث ایجاد رشد و رونق اقتصادی شود.

او با بیان اینکه بسیاری از صنایع که سهامشان در بورس است وضعیت تولید و فروش خوبی را در سال ۱۳۹۷ نداشته‌اند، اظهار کرد: با این حال بسیاری از صنایع مانند صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند، اما به دلیل اینکه بسیاری از مردم با این حوزه آشنایی ندارند، کمتر در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر بتوانیم سرمایه‌داران را به سمت سرمایه‌گذاری در سهام بنیادی و رشد بورس سوق دهیم، می‌توانیم جلوی سقوط سرمایه‌ها را بگیریم، اضافه کرد: از طرفی شرکت بورس هم باید تسهیلات لازم را به شرکت‌های کوچک‌تر بدهد تا آنها بتوانند راحت‌تر وارد چرخه شوند.

خزلی در پایان اضافه کرد: ورود افراد بی‌اطلاع و ناآشنا به مسائل بورسی به این حوزه راحت نیست. با این حال آنها می‌توانند از طریق مشاوران حرفه‌ای که در این حوزه فعالیت دارند، وارد چرخه سرمایه گذاری در بورس شوند. چرا که این حوزه مانند طلا قابل پیش بینی نیست و کسانی که بدون مشورت و واسطه‌های رسمی وارد می‌شوند، ممکن است دچار ضرر و زیان شوند.

گفتنی است کاهش نرخ سود بانکی در اواسط سال گذشته (۱۳۹۶) باعث شد تا بسیاری از سرمایه‌ها از بانک‌ها خارج شود. سرمایه‌هایی که بر خلاف تصور سیاستگذاران به حوزه‌های صنعتی یا تولیدی وارد نشده، بلکه به بازار ارز و طلا سرازیر شد و در اواخر همان سال هم لتهاباتی را در بازار ارز به دنبال داشت. همین التهابات در بازار ارز باعث شد تا نهایتا بانک مرکزی نرخ سود بانکی را یک شبه تا ۲۲ درصد افزایش دهد، اتفاقی که البته موجب نشد تا سرمایه‌ها به همان سرعت به بانک ها بازگردند. بخشی از این سرمایه ها البته به بازار خاموش مسکن هم سرایت کرد و موجب گرانی نسبی این حوزه هم شد. با این حال برخی از کارشناسان بهترین گزینه برای این سرمایه‌های سرگردان را بورس می‌دانند، بورسی که البته وارد شدن به آن کار ساده‌ای نیست و چه بسا نیازمند مشاوره گرفتن از خبرگان این حوزه باشد.

منبع : http://akhbarbank.com/news/60814

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار