ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اسکناس به‌زودی حذف می‌شود؟

0

در آینده‌ای دور اسکناس حذف خواهد شد و این ارزهای مجازی است که در نقل‌وانتقال‌ها به‌کار خواهد آمد.

به گزارش افکارنیوز، سیدحسین سلیمی نائب‌رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در یادداشتی نوشت: “بلاک‌چین و ارزهای مجازی هنوز به‌عنوان پول در کشورهای مختلف دنیا به‌رسمیت شناخته نشده‌اند. در بخش خصوصی با دعوت از کارشناسان بین المللی در مورد ارزهای مجازی بررسی‌هایی انجام شده است که نشان می‌دهد  تنها یک کشور در تلاش برای شناسایی ارزهای مجازی به‌عنوان پول است و ۹۹ درصد کشورهای جهان هنوز بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی را به‌عنوان پول به‌رسمیت نمی‌شناسند و سیستم بلاک‌چین را نمی‌پذیرند.

یک دلیل مشخص برای عدم شناسایی ارزهای مجازی به‌عنوان پول مغایرت رواج استفاده از آن‌ها در جامعه جهانی با قانون پولشویی است. براساس قانون پولشویی نقل و انتقال وجوه مختلف ثبت می‌شود تا بستر ایجاد فساد کاهش پیدا کند و پولی برای معاملات مشکوک از جمله مواد مخدر یا حمایت از تروریسم جابه‌جا نشود اما استفاده از ارزهای مجازی برای خرید کالا و خدمات در کشورهای مختلف نقض این قانون است.

بیشتر کشورها به همین دلیل با رواج ارزهای مجازی مخالفت کردند و بانک مرکزی ایران هم این ارزها را به‌رسمیت نمی‌شناسد. به‌تازگی خبری در ارتباط با طرح به‌رسمیت شناختن ارز مجازی به‌عنوان پول در نروژ مطرح شده است و  شاید نروژ به‌عنوان اولین کشور دنیا این ارز را به‌عنوان یک واحدپولی به‌رسمیت بشناسد. در دیگر کشورهای اروپا و ایالات متحده آمریکا ارز مجازی به‌رسمیت شناخته نشده است هرچند پیش‌بینی‌ها می‌گوید که در آینده‌ای دور اسکناس حذف خواهد شد و این ارزهای مجازی است که در نقل و انتقال‌ها به‌کار خواهد آمد.

در واقع در آینده دیگر اسکناسی در جیب ندارید که آن را لمس کنید بلکه در یک دفتر مجازی ارزهایی دارید که می‌توانید با آن کالا و خدمات بخرید یا آن را به هر جای دیگر دنیا که خواستید منتقل کنید. در آینده نزدیک اما به‌نظر نمی‌رسد کشورها در ارتباط با به‌رسمیت شناختن پول مجازی به توافق همگانی برسند چرا که باید از نظر قانونی هم در این باره به وضعیت جدیدی رسید”.

منبع : https://www.afkarnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار