ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان را دچار «افکار مخاطره‌ای» نکنید :

0

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته:

مابه‌التفاوت مستمری‌ها پرداخت نشد/بازنشستگان را دچار «افکار مخاطره‌ای» نکنید .

علی اکبر عیوضی بر بی‌نظمی پرداختی سازمان تامین اجتماعی انگشت می‌گذارد و می‌گوید: به نظر می‌رسد دولت به‌جای حمایت از سازمان، قصد دارد به آن فشار وارد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولویت دغدغه‌های بازنشستگانِ تامین اجتماعی، پرداخت به موقع و کاملِ مستمری‌های ماهانه است؛ اما علیرغم گذشت دو ماه از سال جدید، هنوز تکلیف پرداخت مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌های ۹۷ مشخص نشده‌‌است. علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران) بر بی‌نظمیِ پرداختی در سازمان تامین اجتماعی انگشت می‌گذارد و می‌گوید: نظام پرداختِ سازمان تامین اجتماعی دچار بی‌نظمی‌ست؛ چراکه زمان پرداخت و نوع پرداخت، سازمان‌یافته نیست و همین مساله در جامعه‌ی بزرگ بازنشستگان، مشکلاتی را به وجود آورده‌است.

روال نامنظم، موجب آشفتگی شده‌است

وی در تشریح این مطلب می‌گوید: قبلاً از پنجم هر ماه شروع به پرداخت می‌کردند و به ترتیب تا سی‌ام هر ماه واریزها را انجام می‌دادند؛ بعد به دلیل مشکلات پیش آمده، جدولی طراحی کردند و قرار شد از بیستم تا بیست و هفتم، پرداخت مستمری‌ها انجام شود که این طرح هم شکست خورد و گفتند از بیست و هفتم تا سی‌ام پرداخت می‌کنیم که درنهایت با عملی نشدن این ترتیب، قرار شد همه مستمری‌ها  را سی‌ام و سی و یکم هر ماه پرداخت کنند که در مجموع، این روال نامنظم، موجب بروز آشفتگی شده‌است.

عیوضی در ادامه به بحث «افزایش مستمری‌ها» می‌پردازد و می‌گوید: به دلیل همین بی‌نظمیِ حاکم، نتوانستند افزایش را اعمال کنند و مابه‌التفاوت را با حقوق پرداخت نکردند؛ تعدادی از مستمری‌بگیران حداقلی، مابه‌التفاوت اردیبهشت را گرفته‌اند ولی برای باقی حداقل‌بگیران و مستمری‌بگیرانِ سایر سطوح، این مابه‌التفاوت پرداخت نشده‌است؛ این درحالیست که مابه‌التفاوت فروردین ماه برای هیچ کدام از گروه‌های بازنشستگی واریز نشده است و منتظریم که خرداد ماه این معوقه را دریافت کنیم.

تامین اجتماعی باید اجرایی شدن دستورالعمل‌هایش را منظم کند

عیوضی معتقد است این «بی‌نظمی» افکار عمومی بازنشستگان را به هم می‌ریزد؛ وقتی یکی مابه‌التفاوت را گرفته و دیگری نگرفته، این تفاوت در پرداخت در شرایط همسان، موجب تشتت خاطر و سردرگمی می‌شود.

او تاکید می‌کند: سازمان تامین اجتماعی باید برای رسیدن به یک روال منظم تلاش کند و کاری کند که اجرایی شدن دستورالعمل‌هایش منظم شود تا بازنشستگان از این درهم‌ریختگی نجات پیدا کنند.

عیوضی، یکی از اهداف ساختاری صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی را فراهم آوردنِ«آرامش خاطر» و آسایش برای بازنشستگان می‌داند و ادامه می‌دهد: جامعه‌ی بازنشستگان را نباید دچار افکار مخاطره‌ای کرد؛ حفظ آرامش روانی و ایجاد فضای پایدار اقتصادی، رفاهی و اجتماعی، از وظایفِ صندوق‌هاست ولی متاسفانه در تامین اجتماعی معکوس عمل می‌شود و این یک معضل خطرناک برای کل جامعه است؛ چرا باید بی‌نظمی به وجود بیاید که متعاقب آن، کارگرِ بازنشسته نسبت به کل ساختار اجتماع، بدبین شده و دیدگاهش منفی شود؟

دولت در قبال سازمان کوتاهی کرده‌است

این فعال صنفی بازنشستگان، همه‌ی تقصیر را متوجه مدیریت سازمان تامین اجتماعی نمی‌داند و معتقد است که دولت نیز در این بین، قصور کرده‌است: دولت نه تنها براساس وظایف حاکمیتی خود به تامین اجتماعی کمک نمی‌کند، بلکه به این سازمان فشارهای متعدد نیز وارد می‌آورد و به این ترتیب، مشکلات سازمان را بیشتر می‌کند.

از هم پاشیدگی تامین اجتماعی به نفع هیچکس نیست

عیوضی یکی از فشارهای دولت بر سازمان تامین اجتماعی را تصویب «بند ز تبصره هفتِ قانون بودجه» می‌داند و می‌گوید: وزیر بهداشت و دولت، شبانه‌روز در حال نقشه کشیدن هستند تا سازمان تامین اجتماعی را منهدم کنند؛ من به عنوان یک شهروند، به عنوان یک بیمه‌شده و به عنوان نماینده بازنشستگان، به صراحت می‌گویم «ازهم‌پاشیدگیِ تامین اجتماعی» به نفع هیچکس نیست؛ نه به نفع دولت است، نه به نفع حاکمیت است و نه به نفع مردم؛ اگر خدای ناکرده سازمان به مشکل جدی بخورد و در آستانه سقوط و اضمحلال قرار بگیرد، همه با هم متضرر می‌شویم.

او سازمان تامین اجتمای را نهادی مستقل توصیف می‌کند که با سرمایه مالی خودش اداره می‌شود و در نتیجه هیچ ضرورتی ندارد که دولت به این نهاد فشار بیاورد و ساختار مستقل و یک‌پارچه‌ی آن را دچار آشفتگی و نابسامانی کند.

عیوضی در پایان تصریح می‌کند: جناب دولت و وزیر بهداشت! شما که یک ریال به ما سرانه درمان نمی‌دهید پس لطفا در امورات داخلی ما دخالت نکنید؛ کاری نکنید که شاکله تامین اجتماعی از هم بپاشد و تبعاتش دامن همه را بگیرد.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار