ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اظهارنامه مالیات ارزش افزوده و گزارشات فصلی در زمان عدم فعالیت:

0

آیا باید در زمان عدم فعالیت واحد اقتصادی، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و گزارش خرید و فروش فصلی ارسال شود یا نه؟ اگر شما هم علاقمند به دانستن جواب دقیق این سوال هستید این مقاله را مطالعه کنید.

منظور از عدم فعالیت در این مقاله چیست؟

منظور ما از عدم فعالیت در این مطلب، عدم وجود رویداد مالی است که بر اساس قانون مالیات‎های مستقیم و یا قانون مالیات بر ارزش افزوده باید در گزارشات فصلی یا اظهارنامه ارزش افزوده ثبت و به سازمان امور مالیاتی اعلام شود. با در نظر گرفتن این موضوع ممکن است در واحد اقتصادی مورد نظر مواردی مانند پرداخت حقوق کارکنان یا مواردی از این قبیل وجود داشته باشد که به دلیل اینکه که در گزاشات فصلی و اظهارنامه ارزش افزوده اعلام نمی‎شود به عنوان عدم فعالیت در نظر گرفته می‎شود. همچنین اگر واحد اقتصادی به طور کلی هیچ فعالیتی نداشته باشد هم به عنوان غیر فعال شناخته می‎شود. این حالت در مطالب آینده توضیح داده می‎شود.

ارسال یا عدم ارسال گزارش خرید و فروش فصلی در زمان عدم فعالیت:

در صورت عدم وجود رویدادهای مالی قابل ذکر در صورت معاملات فصلی در طی یک دوره، نباید گزارش خرید و فروش فصلی مربوط به آن دوره ارسال شود. گاهی اوقات دوستان حسابداری برخورد می‎کنم که گزارشات فصلی را با رقم ۱ ریال ارسال می‎کنند که اشتباه است.

ارسال یا عدم ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در زمان عدم فعالیت:

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر دوره حتی در صورت عدم فعالیت هم باید ارسال شود. در این حالت باید در بخش مربوط به ورود اطلاعات خرید و فروش و واردات و صادرات و … عدد صفر را وارد نموده و اظهارنامه را ارسال کنید. دقت کنید در صورتی که مانده ای از قبل دارید باید در بخش محاسبه مانده ارزش افزوده وجود داشته باشد.

توسط : سعید قنبری دمساز

منبع : https://hesabamooz.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار