ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اجازه نخواهیم داد صندوق تامین اجتماعی به نام رفاه کارگران تاراج شود :

0

دریابیگی خطاب به مجمع نمایندگان مازندران در مجلس:

اجازه نخواهیم داد صندوق تامین اجتماعی به نام رفاه کارگران تاراج شود .

نماینده قانونی کارگران مازندران می‌گوید: از نمایندگان محترم استان در مجلس انتظار داریم مدافع واقعی حقوق کارگران شریف ایران و مازندران باشند و اجازه ندهند اموال جامعه کارگری مورد تعدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات مازندران) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگراستان با اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس ضمن تقدیر و تشکر از منتخبان مردم استان در خانه ملت بابت حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آنان از جامعه شریف کارگری به تشریح اهم مشکلات این جامعه پرداخت.

دریابیگی، عقب‌ماندگی مزدی کارگران کشورمان در سالهای ۸۶ تا ۱۳۹۱ در مقایسه با تورم لجام گسیخته را ضربه‌ای جبران ناپذیر به معیشت نیروی کار توصیف کرد و گفت: از دولت تدبیر و امید و نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم حمایت‌های لازم را از این قشر مولد و پرتلاش به عمل آورند اگرچه در سال‌های اخیر میزان حمایت‌ها قابل توجه بوده لیکن هنوزبه نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.

این فعال کارگری در استان مازندران، تهدید منابع سازمان تامین اجتماعی به طرق مختلف را بزرگترین دغدغه کارگران و بازنشستگان برشمرد و ادامه داد: هزینه‌های جاری تامین اجتماعی به نسبت درآمد کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و ازسویی اجرای طرح تحول سلامت توسط وزارت بهداشت ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بار مالی به صندوق این سازمان تحمیل کرده که این موضوع بسیار نگران‌کننده و مورد اعتراض شدید جامعه کارگری و بازنشستگان و بیمه‌شدگان است.

نماینده کارگران مازندران، تامین امنیت شغلی کارگران را بالاترین خدمت به این جامعه برشمرده و اجرایی شدن مواد حمایتی قانون کار ازجمله تبصره یک ماده ۷ این قانون را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمایز مشاغل مستمر از غیرمستمر و تعیین تکلیف قراردادهای موقت و تلاش برای دائمی شدن قرارداد در محیط‌های کارگری خواسته به حق میلیون‌ها کارگری است که گاها به فردای خود اعتماد ندارند.

“دریابیگی” نگرانی جدی تشکیلات کارگری استان از وضعیت نابسامان برخی واحدهای تولیدی و تهدید امنیت شغلی کارگران را اعلام کرد و گفت: توقع داریم منتخبان مردم در مجلس برای یکبار وضعیت نرخ سود تسهیلات بانکی ویژه صنعت را مشخص کرده و شرایط به گونه‌ای باشد که کارفرمایان و کارآفرینان تسهیلات بانکی را با سهل‌ترین شرایط و با سودی معادل کارمزد دریافت کنند.

وی تداوم طرح‌هایی همچون طرح مسکن استیجاری به شرط تملیک و طرح مسکن اجتماعی ازسوی دولت برای خاتمه دادن به دغدغه‌های جامعه کارگری درباب مسکن و ایجاد اشتغال تازه در جامعه را خواستار شد و در ادامه صحبت‌های خود پیرامون لزوم خروج سازمان تامین اجتماعی از مقوله بنگاهداری که این روزها در محافل خبری مطرح می‌شود، گفت: ما به شرطی موافق این موضوع هستیم که درآمدهای حاصله از اجرای طرح برای مواردی از قبیل طرح تحول سلامت هزینه نگردد.

دریابیگی در پایان اظهارات خود بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: ۴ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی با تورم و دشواری معیشت دست و پنجه نرم می‌کنند و قابل توجه مسئولان اینکه ۷۰ درصد این عزیزان حداقل‌ها را دریافت می‌کنند.

در این دیدار، عبدالله رضیان (نماینده قائمشهر و دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران) ضمن تبریک هفته کارگر  و تجلیل از زحمات و تلاش‌های جامعه کارگری و تشکیلات خانه کارگر به خصوص دبیرکل خانه کارگر و نصرالله دریابیگی (نماینده کارگران مازندران) تاکید کرد: کارگران شریف‌ترین آحاد جامعه و محور تولید و خودکفایی و استقلال کشور هستند و ما وظیفه خود می‌دانیم در سال حمایت از کالای ایرانی، برای رفاه و آسایش آنان در مجلس تلاش نماییم.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار