ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

CDN چیست؟

0

یکی از روش های افزایش سرعت وب سایت استفاده از شبکه های تحول محتوا Content Delivery Network یا CDN می باشد. استفاده از CDN این اطمینان را حاصل می کند که محتوای استاتیک سایت شما با سرعت بیشتری از نزدیک ترین سرور به بازدیدکننده ارسال می شود، که باعث بهبود زمان پاسخ سرور می شود.

انواع مطالبی که شما در یک CDN استفاده می کنید، همانند عکس ها ، فایل های CSS ، فایل های جاوااسکریپت، دانلود ها و … تقریبا حدود ۸۰ درصد از محتوای یک سایت را تشکیل میدهند، به همین خاطر استفاده از CDN سرعت سایت شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش میدهد. هر چند در سایت ها کوچک استفاده از CDN یک الزام نیست ولی در سایت های بزرگ که محتوای زیادتری دارند بسیار مفید می باشد.

استفاده از CDN چگونه باعث افزایش سرعت وب سایت می شود؟

سرور های cdn

زمانی که یک بازدیدکننده آدرس شما را وارد می کند ، مرورگر بازدیدکننده به مکانی که سرور نگهداری وب سایت شما قرار دارد اتصال برقرار می کند و تمامی محتوای یک صفحه را برای نمایش دانلود میکند. هر چقدر که فاصله مکان بازدیدکننده با مکان سرور زیاد تر باشد ، بازدیدکننده زمان بیشتری را باید منتظر بماند تا اتصال با سرور برقرار شود. به عبارت دیگر هر چقدر که فاصله بین بازدیدکننده و سرور نزدیک تر باشد سرعت توزیع محتوا بیشتر است. اینجاست که نقش استفاده از CDN پررنگ تر می شود. یک سرویس CDN ، شبکه ای از سرورها را در نقاط مختلف دنیا تعبیه کرده اند تا محتوای سایت بتواند از هر کدام از این سرویس ها محتوای خود را دانلود کنند. زمانی که مرورگر یک بازدیدکننده درخواست محتوای سایت شما را می دهد ، سرویس CDN به صورت اتوماتیک یکی از سرورهایی که سریع ترین زمان پاسخگویی را دارد انتخاب می کند. به این روش شما می توانید با بیشترین سرعت محتوای سایت خود را به همه بازدیدکنندگان وب سایت تان در تمامی نقاط جهان ارائه دهید. با این روش شما دیگر وابسته به محل یک سرور نیستید.

مزیت های استفاده از سرویس CDN

مزیت استفاده از سرویس cdn

۱- سریعترین زمان پاسخگویی برای توزیع محتوا برای بازدیدکننده را از نزدیکترین سرور فراهم میکند

۲- بازدیدکننده برای دیدن سایت شما دیگر نیاز ندارد که تنها به یک سرور متصل شود تا محتوا را دریافت کند ، می تواند محتوای استاتیک سایت از سرور های دیگری دریافت کند ، که در نهایت باعث کاهش درخواست های HTTP می شود و سرعت بارگذاری بالا می رود.

۳- از میزان اسفاده از پهنای باند سرور اصلی خودتان به مقدار قابل توجهی کاسته می شود.

۴- این اجازه را به شما خواهد داد که بتوانید به راحتی میزبانی هاست خود را تغییر دهید بدون اینکه نیاز به جا به جایی مقدار عظیمی از محتوای قابل دانلود خود باشید.

آیا استفاده از CDN برای همه مفید است؟

question sign

قطعا جواب خیر است. اصولا برای کسانی پیشنهاد می شود که سایت های بزرگ برای مثال بالای میلیون عکس دارد نه برای وب سایت ها کوچک. به عبارت دیگر برای سایت هایی مفید است که محتوا های بسیار زیادی دارند و ترافیک بالایی نیز دارند. اگر شما یک وب سایت کوچک چند صفحه ای با تعداد کمی تصویر دارید خیلی استفاده از CDN پیشنهاد نمی شود.

کدام یک از سرویس های CDN را انتخاب کنیم؟

انتخاب مناسب ترین سرویس CDN بستگی دارد که شما چه نوع محتوایی در سایت خود دارید. خدمات مختلف CDN برای سایت ها و محتوا های مختلف متفاوت است.

در حال حاضر یکی از بهترین سرویس ها در دسترس که استفاده از سرویس ها آن به طور گسترده وجود دارد CloudFlare می باشد که حتی پلن های رایگان برای استفاده را نیز دارا می باشد. Cloudflare را می توان برای همه نوع محتوا به کار برد.

اگر شما از CMS ها همانند وردپرس ، جوملا و … برای سایت خود استفاده کردید سرویس MaxCDN استفاده کنید که مخصوصا در وردپرس سرویس توزیع محتوای بسیار سریعی برای تصاویر دارد.

اگر سایت شما دارای حجم بالایی از فایل های مدیا و رسانه ای می باشد می توانید از سرویس های RackSpace یا CDN77 که به صورت اختصاصی با فایل های ویدئویی کار میکند، استفاده کنید.

اگر مقادیر زیادی از فایل های جاوااسکریپت در سایت استفاده کردید ، می توانید از سرویس JSDeliver استفاده کنید که برای توزیع محتوای جاوااسکریپت بسیار سریع و مناسب است.

ستار شاکری

منبع : http://www.farsoft-group.ir/trainings/seo/what-is-cdn.php

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار