ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تا زمانی که مطمئن نشویم موثریم، در مذاکرات مزدی شرکت نمی‌کنیم:

0

عضو کارگری شورای عالی کار مطرح کرد؛

تا زمانی که مطمئن نشویم موثریم، در مذاکرات مزدی شرکت نمی‌کنیم/در مجلس عزمی برای ایجاد نارضایتی در میان کارگران به وجود آمده‌ است .

علی خدایی با تاکید بر لزوم اعتراض به عدم رعایت سه‌جانبه‌گرایی گفت: بحث استیضاح، بی‌نظمی در مدیران وزارت کار بوجود می‌آورد و آنها را از مسائل کارگران در این برهه حساس غافل می‌کند. این بی‌نظمی و اختلالِ ناشی از آن، در بین مخاطبان وزارت کار یعنی کارگران و بازنشستگان، نارضایتی به وجود می‌آورد. انگار این ایجاد نارضایتی، عامدانه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تصویب بند «ز» تبصره هفت لایحه بودجه در این برهه زمانی و در شرایطی که کارگران برای چانه‌زنی‌های مزدیِ آخر سال آماده شده‌اند، به نارضایتی‌های بسیار دامن زد. اعضای کارگری شورای عالی کار که مرجعِ به اصطلاح سه‌جانبه‌ی تعیین مزد کارگران است، با شنیدن خبر این تصویب در «یک‌شنبه‌ی سیاه» آخر بهمن‌ماه، به نشانه اعتراض به عدم رعایت سه‌جانبه‌گرایی جلسه را ترک کردند.

علی خدایی، یکی از اعضای کارگری شورای عالی کار، با گذشت بیش از ده روز از این ترک اعتراضی می‌گوید: هیات مدیره کانون عالی شوراها، اختیار تصمیم‌‌گیری در ارتباط با شرکت کردن یا نکردن در جلسات شورای عالی کار را به خود اعضای کارگری واگذار کرده، بنابراین ما اعضای کارگری، براساس شرایط می‌توانیم تصمیم بگیریم که در جلسات شورای عالی کار شرکت کنیم یا نکنیم.

تا زمانی که مطمئن نشویم موثریم، شرکت نمی‌کنیم

وی تاکید می‌کند: تا زمانی که اطمینان پیدا نکنیم سه‌جانبه‌گرایی در این جلسات سه‌جانبه رعایت می‌شود و تا زمانی که از تاثیر حضور خود به عنوان نمایندگان کارگران مطمئن نشویم، در جلسات شرکت نمی‌کنیم.

در روزهای گذشته حرف و حدیث‌های بسیاری حول موضوع تحریم جلسات شورای عالی کار شکل گرفته؛ از آنها که ادعا می‌کنند کارگران با ترک جلسه، دست مجموعه‌ی وزارت کار را در پوست گردو گذاشته‌اند تا گروهی که می‌گویند این ترک جلسه، دست دولت را برای تعیینِ یک‌طرفه‌ی مزد باز می‌گذارد؛ این استدلالات از پایه، بی‌اساس است؛ چراکه تا زمانی که نمایندگان کارگران در جلسه شرکت نکنند، مزد کارگران به هیچ وجه تعیین نخواهد شد. علی خدایی با تایید این مطلب می‌گوید: از عدم شرکت ما در جلسات سه‌جانبه عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند اعتراض ما نمایندگان کارگران، اعتراض به وزارت کار است.

ما به کلیتِ دولت معترضیم

وی در تشریح علل این اعتراض می‌گوید: اعتراض ما نمایندگان کارگران و دلیل ترک جلساتِ سه‌جانبه، فقط و فقط تصویب بند «ز» تبصره هفت لایحه بودجه است و به کلیت دولت برمی‌گردد؛ ما به‌طور عام به کلیت هیات دولت و به‌صورت خاص به وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولیان گنجاندن این بند در لایحه معترضیم. منتها هیچ شورایی مثل شورای عالی کار، ماهیت و نقش سه‌جانبه ندارد؛ لذا آنجا را برای اعتراض انتخاب کردیم؛ بنابراین اعتراض ما ربطی به مجموعه وزارت کار و به‌طور خاص علی ربیعی، وزیر کار، ندارد.

زمان جلسه بعدی شورای عالی کار مشخص نیست

عضو کارگری شورای عالی کار معتقد است؛ ترک جلسات شورای عالی کار، تنها راهکار ممکن برای اعتراض به دولتی است که سه‌جانبه‌گرایی و اصول مشارکت اجتماعی را رعایت نکرده‌است.

او در عین حال اذعان کرد؛ تاکنون هیچ دعوتی از جانب وزارت کار برای برگزاری جلسه بعدی شورای عالی کار نیامده است و هنوز  زمان جلسه بعدی مشخص نیست.

می‌خواهند مخاطبان وزارت کار را به ناراضیانِ خشمگین بدل کنند

بحث دیگری که در این روزهای پایانی سال، در جریان است، بحث استیضاح وزیر کار در مجلس است. علی خدایی مطرح شدن این بحث در برهه‌ی زمانی حساسِ پایان سال را به تلاش عده‌ای خاص برای تبدیل مخاطبان وزارت کار، به ناراضیانِ خشمگین نسبت می‌دهد و می‌گوید: به‌نظر می‌رسد در دولت و مجلس عزمی برای ایجاد نارضایتی در میان کارگران به وجود آمده‌است.

او ادامه می‌دهد: علاوه بر تصویب بند «ز» که هنوز توجیه نشده‌ایم چرا چنین بند مناقشه‌انگیزی را در لایحه بودجه گنجاندند و چرا نمایندگان مجلس این بند را علیرغم همه مخالفت‌ها تصویب کردند، موضوع دیگری که شبهه‌برانگیز و نگران‌کننده است، استیضاح وزیر است.

ضرورت پیش کشیدن بحث استیضاح در روزهای پایانی سال نامشخص است

خدایی در ارتباط با دلایل نگرانی از انتخاب روزهای پایان سال برای استیضاح وزیر کار می‌گوید: بدون اینکه قصد دفاع از عملکرد ربیعی و مجموعه‌اش را داشته باشم، باید بگویم ضرورت پیش کشیدن بحث استیضاح در روزهای پایانی سال که اوج مشغله‌ی کاریِ وزارت کار است، نامشخص و نگران‌کننده‌است.

او وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را نامناسب توصیف می‌کند و می‌گوید: در روزهای پایانی سال، مجموعه مدیران وزارت کار باید به فکر تامین نقدینگی برای پرداخت عیدی و مطالبات مزدی بازنشستگان باشند؛ از سوی دیگر این روزها، روزهای داغِ تعیین مزد است؛ خُب باید از نمایندگان مجلس بپرسید چرا در چنین روزهایی می‌خواهند وزیر کار را استیضاح کنند؟

ایجاد نارضایتی عامدانه است

خدایی معتقد است؛ بحث استیضاح، بی‌نظمی در مدیران وزارت کار به وجود می‌آورد و آنها را از مسائل کارگران در این برهه حساس غافل می‌کند. از طرف دیگر این بی‌نظمی و اختلالِ ناشی از آن، در بین مخاطبان وزارت کار یعنی کارگران و بازنشستگان، نارضایتی به وجود می‌آورد. انگار این ایجاد نارضایتی، عامدانه صورت می‌گیرد.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار