ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

در صورت تصویب بند «ز» از کارفرمایان می‌خواهیم سهم درمان را نپردازند:

0

علی خدایی در گفت‌وگو با ایلنا:

در صورت تصویب بند «ز» از کارفرمایان می‌خواهیم سهم درمان را نپردازند/چرا کارگران نباید از درمان حداقلیِ رایگان بهره‌مند باشند؟

علی خدایی می‌گوید: تصویب بند «ز» در شورای نگهبان، به معنای آغاز امتناع از پرداخت سهم درمانِ بیمه کارگران است؛ ناگزیر این تنها راهکاری است که در صورت عدم همراهی شورای نگهبان برای کارگران باقی می‌ماند.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تصویب بند «ز» تبصره هفت لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که این بند در شورای نگهبان تصویب بشود و نهایی شود، در سال آینده از کارفرمایان خواهیم خواست که در پرداخت حق بیمه‌‌ی کارگران، «نُه/ بیست و هفتم» درمان را به حساب تامین اجتماعی واریز نکنند.

خدایی ادامه داد: در عوض از کارفرمایان خواهیم خواست که سهم درمان بیمه را به خود کارگران بپردازند؛ چراکه حق بیمه کارگر، بخشی از دستمزد کارگر است که در جهت رفاه حال او به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود؛ حال اگر قرار باشد دیگران برای کیفیت و کمیت درمان کارگران تصمیم‌گیری کنند و اختیار بودجه‌های درمانی را در دست داشته باشند، دیگر لزومی به پرداخت بهره درمان به سازمان تامین اجتماعی که دیگر بخشی از خزانه دولت محسوب می‌شود، نیست.

وی تاکید کرد: این پیشنهاد که درصورت نهایی شدن غارت اموال تامین اجتماعی از سوی عالی‌ترین سطح تشکل‌های کارگری به کارفرمایان ارائه خواهد شد، نوعی مبارزه منفی با استفاده از ابزارهای موجود است که کارگران برای دفاع از حقوق قانونی خود در پیش خواهند گرفت.

به گفته خدایی چرا باید بخشی از دستمزد و حق‌الزحمه کارگرانی که با هزار مشقت و اضطراب کسب روزی می‌کنند، به حساب خزانه‌داری کل واریز شود و در ید اختیار دولتی قرار بگیرد که بارها ثابت کرده به هیچ وجه پاسخگو نیست؟

او در تشریح بیشتر امتناع از پرداخت سهم درمان بیمه به حساب تامین اجتماعی گفت: اگر قرار است دولت اختیار سهم درمان ما کارگران را داشته باشد، چرا ما کارگران باید سهم درمان بپردازیم؛ چرا مثل بقیه اقشار ملت از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند نشویم. دولت همه گروه‌ها و اقشار را تحت پوشش بیمه درمانی رایگانِ سلامت قرار می‌دهد؛ مگر کارگران تافته جدا بافته هستند که باید برای درمان حداقلی پول بپردازند و آن را هم دودستی تقدیم دولت کنند.

خدایی که کارگران را بیش از همیشه نگران توصیف می‌کند، خطاب به شورای نگهبان و فقهای این نهادِ حافظ منافع ملت می‌گوید: به احتمال زیاد می‌دانید و آگاهید و اگر هم پیش از این نمی‌دانستید، در این روزهای اخیر متوجه حساسیت فوق‌العاده کارگران روی اموال و منابعشان شده‌اید؛ بنابراین در این شرایط فعلی به نفع سه قوا، مردم و کلیت ساختار حاکمیت است که از اموال کارگران صیانت شود؛ در غیر این صورت، سفره‌های خالی‌تر از همیشه و اموال به غارت رفته، کارگران را بیش از همیشه ناامید می‌کند و از نهادهای حاکمیتی دور می‌سازد؛ این فاصله‌گرفتن‌ها به نفع هیچ کس نیست.

این عضو کارگری شورای عالی کار بازهم تاکید کرد که کارگران به دولت‌ها، نه این دولت و نه هیچ دولت دیگری اعتماد ندارند که بخواهند زمام امورات و اختیار اموال خود را به آنها بسپارند؛ پس وظیفه قانونی، شرعی و انسانی شورای نگهبان است که جلوی تعدیات فراقانونی را بگیرد و هرچه زودتر بند «ز» را به نیستی و چاه عدم بفرستد.

خدایی در پایان تصریح کرد: تصویب بند «ز» در شورای نگهبان، به معنای آغاز امتناع از پرداخت سهم درمانِ بیمه کارگران است؛ ناگزیر این تنها راهکاری است که در صورت عدم همراهی شورای نگهبان برای کارگران باقی می‌ماند.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار