ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

درخواست کانون بازنشستگان از شورای نگهبان:

0

بر اساس اصل ۵٣ قانون اساسی، تنها وجوه حاصل از درآمدهای دولت، به خزانه واریز می‌شود؛ نه درآمدهای غیردولتی و عمومی. بر اساس بند یک قانون تامین‌اجتماعی، صندوق تامین‌اجتماعی، دارای استقلال مالی، استقلال اداری و شخصیت حقوقی است. بر اساس بند ب از ماده ٧٠ برنامه ششم توسعه، حق‌بیمه درمان تامین‌اجتماعی، باید طبق قانون تامین‌اجتماعی محاسبه شود و با حق‌بیمه‎های دیگر پرداختی از سوی دولت، متفاوت است. بنابراین بند ز تبصره ٧ لایحه بودجه ٩٧ مبنی بر واریز سهم درمان تامین‌اجتماعی به خزانه‎داری کل، برخلاف اصول، مواد و بندهای قانونی اشاره شده‌است. از مراجع تقلید فتوا داریم که اموال و حق‌بیمه کارگران، متعلق به خودشان است. تمرکز وجوه، درآمدها، سرمایه‎گذاری و بهره‌برداری از محل وجوه، باید یکپارچه دیده شود و خلایی در امور جاری این صندوق، ایجاد نشود. مگر می‌شود که در قانون، این بند را بگذاریم که بیمارستان‎ها و اموال آن، در واقع از اموال کارگران است و بعد در بودجه، یک قانون را سوار قانون دیگری کنیم؟
اکنون در بیمارستان‏های تامین‌اجتماعی، خدمات درمان، رایگان است. این پول، جزء اموال کارگران است و نمی‏توان آن را با یک مصوبه، تصاحب کرد. ما باور داریم که نمی‌توان به کمک برخی از پیگیری‌ها در مجلس، زمینه‌ دست‌درازی به اموال بازنشستگان و کارگران را فراهم کرد. اگر این قانون تائید شود، بعد از این، سازمان تامین‌اجتماعی برای دریافت هرگونه خدماتی، باید کاسه گدایی جلوی نهاد دولت بگیرد. این مصوبه، نامطلوب‌ترین تصمیم مجلس، برای کارگران و بازنشستگان است.
اکنون سازمان تامین‌اجتماعی، باید ماهانه شش هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد ولی وصول حق‌بیمه آن، ۴هزار و ٢٠٠ میلیارد است. حقوق بازنشستگان، با سختی تدارک و پرداخت می‎شود. منابع و مصارف تامین‌اجتماعی، با هم همخوانی ندارند و این ناهمخوانی هم مربوط به قوانین و برنامه‎هایی است که دولت و مجلس، در ادوار گذشته تصویب کردند و منابع سازمان را با این مصوبات تضعیف کردند. دولت و مجلس، امروز باید تلاش ‎کنند تا منابع بیمه‌شدگان محفوظ بماند. ما امروز، ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار بازنشسته در کشور داریم. من به عنوان مسئول ارشد کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی و به نمایندگی از همه این زحمتکشان که به امید بهره‌مندی از درمان رایگان تامین اجتماعی سال‌های طولانی حق‌بیمه پرداخت کرده‌اند، با استناد به اصول و مواد قانونی فوق‌الذکر و بند «د» از بخش نظارت مالی قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین‌اجتماعی مصوب سال ٨٣، از شورای نگهبان می‏خواهم که این مصوبه را باطل کند.

علی‌اصغر بیات، رئیس هیات‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین‌اجتماعی

منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/56169/2/56169.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار