ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مسئولان گیلانی به مطالبات جامعه کارگری اهمیت نمی‌دهند :

0

در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح شد؛

مسئولان گیلانی به مطالبات جامعه کارگری اهمیت نمی‌دهند.

رییس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان گفت: امنیت شغلی، معیشت و تشکل‌ها؛ سه ضلع اصلی مشکلات جامعه کارگری کشور است و اگر این سه ضلع درنظر گرفته شود، کارگران مشکل دیگری ندارند‌.

به گزارش ایلنا، غلامرضا خوالگر (رییس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان) در دیدار تشکل‌های کارگری با نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۳ درصد از قراردادهای کار کشور موقتی و یکماهه است، افزود: هم‌اکنون کارگران فاصله ۶٣ درصدی با مزد واقعی دارند که این بدان معناست که فقط ٣٢ درصد از کارگران دارای معیشت مناسب هستند.

وی مخالفت خود را با بند (ز) تبصره ۷ لایحه بودجه مبنی بر واریز سهم درمان و سایر منابع تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور اعلام داشته و گفت: واریز سهم درمان و سایر منابع تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور یعنی تجاوز به حقوق انسانی و مسلم کارگران. البته اعتقاد داریم اگر  سهم درمان کاملا در اختیار  تامین اجتماعی بود و درمسیر واقعی هزینه می‌شد، ما هم‌اکنون فقط یک بیمارستان تخصصی با این همه جمعیت کارگری در استان گیلان نداشتیم اما این بدان معنی نیست که اجازه دهیم بیت‌المال و حق‌الناس به خزانه کشور برود و این کار از نظر شرعی و قانونی اشکال دارد.

خوالگر در ادامه خطاب به نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: رابطه مردم با روحانیت از زمان طاغوت خوب بوده و همواره به قشر روحانیت احترام می‌گذارند. من به عنوان یک فعال کارگری در گیلان از برخی مسولان استانی و کشور گله‌مندم.

این فعال کارگری با تاکید بر گله‌مندی خود از وزیر کار در آخرین سفرش به استان گیلان گفت: آقای ربیعی در آخرین سفر خود به گیلان که اخیرا انجام شده است اعتنایی به تشکلات کارگری نکردند. انتظار داشتیم آقای وزیر در این سفر با حداقل تعدادی از تشکلات کارگری دیدار می‌کرد.

او در ادامه گفت: امروز با درد بیکاری و امنیت شغلی مواجهیم اما بزرگتر از این موضوع مسئولان استانی هم توجهی به تشکلات کارگری ندارند و حاضر نیستند حتی پای درد دل نمایندگان کارگری بنشینند.

او افزود: کارگران بارها برای پیگیری مشکلات کارگری استان به استانداری و حتی شخص استاندار نامه نوشته‌اند اما دریغ از یک جواب کوتاه که آنها را دلگرم کند.

وی درخصوص برخی مطالبات کارگری از وزیر کار اظهار داشت: تفسیر سلیقه‌ای بخشنامه‌ها، پرداخت عیدی کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی، روش محاسبه پاداش و سنوات پایان کار کارگران به نسبت کارکنان دولتی و چند نمونه دیگر ازجمله مواردی بود که چندین بار در مکاتباتمان با وزیر کار درخواست پیگری داشتیم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

رییس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان در گفتگوی خود با نماینده ولی فقیه در استان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بخش دیگری از مطالبات کارگری است و آقایان مسول باید بدانند یک بازنشسته و مستمری‌بگیر که حداقل حقوق را می‌گیرد از لحاظ معیشتی دچار مشکلات فراوانی است.

او تا کید کرد: اتکای جامعه کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر به سازمان تامین اجتماعی است و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مهمترین دغدغه کارگران است.

خوالگر در ادامه با بیان اینکه دولت و مجلس باید موضوع اقتصاد و تولید در کارخانجات را جدی بگیرند، گفت: بی‌تدبیری مسولان استانی در ادوار گذشته باعث شد تا بهترین کارخانجات استان تعطیل شود درصورتیکه این بی‌توجهی‌های مسئولان ادامه پیدا کند شاهد تعطیلی تعدادی دیگری از واحدهای مطرح استان خواهیم بود.

خوالگر در بخش پایانی سخنان خود به بیان مواردی پیرامون لزوم ایجاد همدلی بین کارگران و مسئولان از نماینده  محترم ولی فقیه در استان گیلان خواست در جهت حمایت از بخش کارگری برگزاری این جلسات و بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات مطروحه تداوم داشته باشد چراکه در کنار یکدیگر قطعاً ما در رسیدن به اهداف مشترک خود کمک خواهد کرد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار