ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اظهارنامه گمرکی چیست؟

0

خبرگزاری میزان- اظهارنامه گمرکی یعنی وارد کننده یا صادر کننده کالا باید شخصا نوع محموله، ارزش و تعداد آن را به گمرک اعلام کند و گمرک با بررسی آن مجوز واردات یا صادرات را صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، به هنگام واردات کالا و یا صادرات کالا، در کلیه کشورهای دنیا مرسوم است که ابتدا صاحب کالا اقدام به اظهار کالا  در گمرک می‌کند، یعنی آنکه گمرک که نمی‌داند و اطلاعی ندارد که داخل محموله چه کالایی و در چه تعدادی و چه ارزشی کمی باشد، آنها از صاحب کالا می‌خواهند که شخصا اظهار کند که داخل محموله وارداتی یا صادراتی  چیست، سپس گمرک به بررسی اظهار، رسیدگی می‌کند و اگر اظهارات صحیح باشد و مشکلی از نظر ماهیت و تعداد و ارزش کالا برخورد نشود، مجوز ترخیص کالا شما از طریق مسیر های گمرکی تعیین و سپس به درب خروج و مجوز بارگیری صادر می شود.

اما اگر در جایی محموله ای وارداتی یا صادراتی اظهار شود و اظهارات با محتویات محموله همخوانی نداشته باشد، گمرک با توجه به مقدار تفاوت اظهار یا محموله اقدام به جریمه می کند، در مواردی که کلا اظهارکننده کالا با قصد پرداخت عوارض کمتر اقدام به استفاده از تعرفه های دیگر می‌کند با جریمه های سنگینی روبه‌رو می‌شود.

منبع : http://www.mizanonline.ir/fa/news/394369

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار