ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تقسیم کردن پول برای برداشتن مسئولیت غلط است:

0

آذری جهرمی:

تقسیم کردن پول برای برداشتن مسئولیت غلط است/ اقتصاد دیجیتال به‌زودی بر جامعه حاکم می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: اقتصاد دیجیتال به‌زودی بر جامعه حاکم می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی امشب در نشست صمیمی با نخبگان، جوانان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوا در بیرجند افزود: اگر امروز در حوزه رسانه با مشکلاتی روبرو هستیم تنها دلیلش این است که برای مثال تکنولوژی رسانه ۱۰ سال پیش آمد و ما تازه می خواهیم در مورد آن فکر کنیم.

وی در پاسخ به برخی چالش‌های موجود در حوزه IT (فناوری اطلاعات) که حضار بیان کردند، گفت: بعضی حرف‌هایی که گفته شد نشانگر این مهم است که فناوران استان از اکوسیستم موجود اطلاعی ندارند در حالی که باید همواره دنبال کسب اطلاعات فضای موجود بود. بعضی از مسایلی که مطرح شد جنبه ژورنالیستی دارد اما باید بدانیم این اکوسیستم در هر مکانی مشکلات خاص خودش را دارد و تنها راه برون‌رفت از آن این است که این اکوسیستم بر پایه خلاقیت بنا شود نه اینکه انتظار داشته باشیم به‌راحتی و با یک دستورالعمل ساده حل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینکه به گفته یکی از حضار نیروی انسانی با ظرفیت در استان وجود دارد اما دانش مورد نظر نیست، باید مراکز توانمندسازی فعالیت نظام‌مند و مشخص ویژه‌ای در این زمینه ارایه کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون نیروی انسانی موجود را در دانشگاه تربیت کردیم اما باید توجه داشت تربیت عام شرط لازم است اما کافی نیست و کسی که به دنبال جذب نیرو است مسلم به دنبال نیروی انسانی با شروط لازم و کافی خواهد بود.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه گفت‌وگو و تبادل‌نظر یکی از بهترین راهکارهای اصلاح رویه‌ها و جلوگیری از مشکلات پیش رو است، گفت: تمامی دستگاه‌های ذیربط در حوزه فناوری باید به صورت منظم جلسه‌های گفت‌وگو و تبادل‌نظر برگزار کنند تا در مورد مشکلات موجود بازنگری شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض یکی از فناوران در ارتباط با تصدی‌گری دولت درباره شرکت‌های دانش‌بنیان توضیح داد: ما به‌عنوان حاکمیت دولت داعیه تصدی‌گری نداریم و ادعایی هم نمی‌کنیم زیرا قانون این اجازه را به ما نمی‌دهد و دنبال تسهیل هستیم.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از نخبگان مبنی بر اینکه پارک های علم و فناوری فضای مناسب را برای استقرار شرکت های دانش بنیان ندارند گفت: پارک ها باید بر اساس ضوابط عمل کنند و شرکت هایی که به گفته خودشان ۲۰ نیرو دارند لزومی ندارد در پارک ها بمانند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مراکز توانمند سازی باید در ابعاد مختلف شرکت های فناور را از طریق مشاوره به رشد برسانند افزود: سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان را در خراسان جنوبی برای این امر اختصاص دادیم که براساس بررسی های به عمل آمده سال آینده ۲ برابر خواهد شد. ما اعتبارات را برای گل گفتن و گل شنیدن و صرفا پرداخت حقوق تخصیص نمی دهیم بلکه براساس سیاست گذاری های خاصی برون‌سپاری شده که دستگاه‌ها باید به طور جدی توجه کنند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشگاهیان مبنی بر اینکه نگاه کارآفرینی فرهنگ‌سازی نشده، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی نگاه کارآفرینی در حوزه فناورانه باید در راس قرار گیرد و مدیران باید در مورد کاری که انجام می دهند به خوبی مطالعه کنند زیرا در بحث فناوری برخی اوقات تصمیماتی صورت می گیرد که به دلیل ضعف فرهنگی با مشکل مواجه می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه باید ارایه خدمات در کشور نهادینه شود گفت: امروز نمی‌توانیم سیستمی را راه‌اندازی کنیم که پاسخگوی این موارد نباشد بلکه باید توجه داشت اگر قرار است در این حوزه اتفاقی بیفتد باید عمیق برای این مسئله وقت گذاشت که موجب ارتقای دانش و فناوری شود.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از حضار که گفت پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها غلط است و باید دنبال سرمایه‌گذار خطرپذیر بود، توضیح داد: یکی از مهمترین شیوه‌های مالی کسب و کارهای نوپا تخصیص وام است اما باید توجه داشت که تخصیص وام‌های ارزان‌قیمت در مراحل اولیه شاید اثرگذار باشد اما تقسیم کردن پول برای برداشتن مسئولیت غلط است.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار