ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آنچه تامین اجتماعی را از بحران خارج می‌کند، پول نقد است:

0

دبیر خانه کارگر لرستان:

دولت تکالیفش را در حاشیه می‌بیند/آنچه تامین اجتماعی را از بحران خارج می‌کند، پول نقد است .

محمد موسیوند می‌گوید: دولت نگاهی سازمان‌یافته و یکپارچه مدیریتی به سازمان تامین اجتماعی ندارد و همین امر موجب شده در بزنگاه‌های مختلف مطالبات این سازمان را در حاشیه سایر مطالبات قرار دهد.

محمد موسیوند (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، نسبت به پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از محل تها‌تر اموال دولت گفت: دولت در وظایف خود اصل و فرع را اشتباه گرفته است؛ چراکه دقیقا نمی‌داند وقتی تکلیفی برایش مشخص می‌شود، چگونه آن را اجرایی کند. در واقع دولت آنچه را برایش تکلیف شده است، در حاشیه می‌بیند.

وی، پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی در قالب تها‌تر اموال را که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، شاهدی بر این مدعی خود دانست و افزود: جامعه کارگری بار‌ها در مصاحبه‌ها و تجمعات خود هشدار داده است که سازمان تامین اجتماعی را خطر قرمز خود می‌داند و دولت باید طبق برنامه ششم توسعه، بدهی خود را در بودجه سنواتی به صورت نقدی تادیه و پرداخت کند.

موسیوند افزود: با این حال دولت در بودجه سال آینده هم تکالیفش را اجرا نکرده است و بازهم قصد داشت دست سازمان تامین اجتماعی را در پوست گردو بگذارد که ظاهرا نمایندگان مجلس جلوی این کار را گرفتند. دولت‌ها هیچگاه متوجه نبودند که آنچه سازمان تامین اجتماعی را از بحران مطالبات انباشته‌اش خلاص می‌کند، پول نقد است و نه شرکت‌داری یا به اتمام رساندن طرح‌های عمرانی بر زمین مانده دولت.

دبیرخانه کارگر لرستان با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی برای تجهیز مراکز درمانی خود و خرید خدمت درمان مستقیم و غیرمستقیم نیازمند پرداخت نقدی است، گفت: در هیچ جای کشور به سازمان برای خرید خدمت درمان ارفاق نمی‌کنند یا نمی‌گویند که سازمان تامین اجتماعی چند عدد از شرکت‌هایش را واگذار کند تا به جایش مثلا یک درمانگاه تحویل بگیرد.

دبیرخانه کارگر لرستان در پایان گفت: دولت در عرصه سیاست‌گذاری عمومی آنچنان موفق عمل نکرده است. هرچند وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است؛ اما از این ظرفیت برای سیاست‌گذاری موثر در قبال گروه‌های مختلف اجتماعی استفاده نشده است.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار