ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

واگذاری طرح‌های ناتمام عمرانی در قالب رد دیون عاقلانه نیست:

0

نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

واگذاری طرح‌های ناتمام عمرانی در قالب رد دیون عاقلانه نیست/سازمان تامین اجتماعی نیاز به پول نقد دارد .

علیرضا حیدری می‌گوید: سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری‌ها را به‌صورت نقدی انجام می‌دهد و رد دیون دولت به این نهاد به شکل واگذاری طرح‌های ناتمام عمرانی و شرکت‌های دولتی چندان معقول نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) صبح امروز درباره موافقت کمیسیون تلفیق برای پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به این سازمان، گفت: سازمان تامین اجتماعی راهکارهای مختلف و منابع متعددی را پیشنهاد داده است که اگر سازمان تامین اجتماعی آمادگی داشته باشد، می‌تواند تعدادی از طرح‌های عمرانی و پروژه‌های نیمه تمام را به عنوان رد دیون بپذیرد، تکمیل کند و مورد بهره‌برداری قرار دهد. با این‌حال علیرضا حیدری (نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) اظهارات سخنگوی دولت را این‌گونه جمع‌بندی می‌کند: باید یادآور شد که سازمان تامین اجتماعی پرداخت‌های خود به مستمری‌بگیران را به صورت نقدی انجام می‌دهد و رد دیون دولت به این نهاد عمومی غیردولتی به شکل واگذاری طرح‌های ناتمام عمرانی و شرکت‌های دولتی نمی‌تواند چندان معقول باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به صورت نقدی خرید خدمت می‌کند، گفت: استمرار خدمات درمانی آنگونه که شایسته بیمه‌شدگان باشد، نیازمند دارایی‌های نقدی است. به صورت کلی هم سازمان تامین اجتماعی پرداخت غیرنقد ندارد و وزارت بهداشت هم طلب خود از سازمان تامین اجتماعی را به صورت نقد مطالبه می‌کند.

حیدری افزود: در این شرایط چرا باید این رقم کلان ۵۰ هزار میلیارد تومانی که قرار است پس از مدت‌های مدید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود را آنگونه که سخنگوی دولت می‌گوید، بپذیریم. البته باید بگویم که پرداخت کل این رقم با توجه به مشکلات اقتصادی که دولت با آن گریبانگیر است، ممکن نیست؛ اما بخشی از این ۵۰ هزار میلیارد تومان باید به صورت نقد پرداخت شود تا سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در تامین نقدینگی خود بیش از این دچار مشکل نشود.

نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه دولت‌ کمک‌های خود به صندوق بازنشستگان کشوری و صندوق بازنشستگان فولاد را به صورت نقدی انجام می‌دهد، افزود: توقع نداریم که صندوقی که ۱۳ میلیون بیمه شده و بیش از ۳ میلیون مستمری‌بگیر را تحت پوشش خود دارد، مورد بی‌مهری قرار گیرد. البته سازمان تامین اجتماعی هم شرایط دولت را درک می‌کند؛ اما این دلیل نمی‌شود که وقت تقسیم بودجه عمومی، تامین اجتماعی را فراموش کنند.

حیدری با بیان اینکه دولت‌ها در گذشته‌ی نه چندان دور به‌جای بدهی خود، شرکت‌های غیرسوده را به سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌کردند، گفت: سازمان تامین اجتماعی برای نگهداری این شرکت‌ها و سوده‌ده کردن آنها هزینه‌های زیادی کرد، اما به همان میزان هم برایش از این ناحیه حاشیه درست شد؛ از طرفی سازمان برای رهایی از شرکت‌داری دنبال واگذاری بیش از ۱۰۰ شرکت به بخش خصوصی است و در این شرایط شرکت‌داری در قالب رد دیون بی‌معناست.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار