ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رشد اقتصادی بر روند اشتغال در کشور تاثیر نداشته است :

0

خبرگزاری میزان- یک کارشناس اقتصادی گفت: رشد اقتصادی در حال حاضر تاثیر چندانی بر روند اشتغال نداشته است و با وجود اینکه بیکاری به عنوان یک معظل محسوب می شود باید رشد در جهت رونق اشتغال فراهم شود تا تاثیر مستقیمی بر زندگی و رفاه مردم داشته باشد.

مهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در توضیح عوامل ایجاد رشد اقتصادی ثابت تصریح کرد: حذف یارانه ثروتمندان، ارائه تسهیلات به بخش تولید، جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری، ایجاد اشتغال از عواملی است که بر روند ایجاد رشد اقتصاد تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: رشد اقتصادی یک متغیر کلان بوده و بر بخش های مختلفی زندگی مردم تاثیر چندانی نخواهد داشت، برهمین اساس ایجاد روند صعودی در اقتصاد یک کشور نباید تاثیر مستقیمی بر روند درآمد خانوارها داشته و عوامل مختلف را تحت تاثیر قرار دهد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به عدم تاثیر رشد اقتصادی فعلی بر مقوله اشتغال در کشور تصریح کرد: رشد اقتصادی در حال حاضر تاثیر چندانی بر روند اشتغال نداشته است و با وجود اینکه بیکاری به عنوان یک معظل محسوب می شود باید رشد در جهت رونق اشتغال فراهم شود تا تاثیر مستقیمی بر زندگی و رفاه مردم داشته باشد.

تقوی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی در سطح کلان ایجاد شده است،گفت:بررسی‌ها نشان می‌دهد که این رشد گرچه در سطح کلان محقق شده ولی در سطح خرد مردم تاثیرات آن را احساس نمی‌کنند.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از وارادت بی رویه کالا به کشور اظهار کرد: واردات بی‌رویه در بخش‌هایی که تولید داخلی وجود دارد، منجر به آن شده که تولید داخلی با ورشکستگی روبرو شود. بنابراین اولین گامی که دولت باید بردارد این است که در جهت جلوگیری از ورشکستگی بنگاه‌ها جلوی واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد را بگیرد.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: به دنبال فروش نفت در وضعیت پساتحریم دولت بتواند برای یک یا دو سال رشد کوتاه‌مدتی ایجاد کند، ولی اولا این رشد فراگیر نیست دوما که پایدار نخواهد بود.

تقوی با  اشاره به لزوم حذف یارانه ثروتمندان گفت: دولت با حذف یارانه ثروتمندان می تواند به رشد اقتصادی پایدار کمک بسزایی کرده و در این راستا نیازی به اقدامات این چینی از قبیل ایجاد بازار بدهی نداشت.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه اکنون خدمات بانکی به هیچ وجه در خدمت تولید نیست و اگر مثلا برای اخذ وام هم بخش خدمات و هم بخش تولید درخواست وام دهند، با درخواست خدمات موافقت خواهد شد. چرا که نظام بانکی امید دارد بخش خدمات زودبازده‌تر باشد.

این کارشناس اقتصادی در انتها خاطر نشان کرد: اگر تقاضای مردم به سمت تولید و خدمات داخلی پیش برود، می‌توان انتظار داشت که رونق به بنگاه‌های اقتصادی کشور برگردد.

منبع : http://www.mizanonline.ir/fa/news/392416

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار