ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اثرات خطرناک استرس و اضطراب در دوران سالمندی :

0

احمد دلبری به علائم استرس در بازنشستگان اشاره و بیان کرد: افزایش فشار خون، تپش قلب، تندی تنفس، تعریق و سردی دستها، خستگی، اختلال در خواب، کابوس‌های شبانه، کاهش تمرکز، حواس پرتی، افسردگی و در بعضی مواقع پرخاشگری و همچنین علائم گوارشی و تکرر ادرار را می‌توانیم از عوامل استرس نام ببریم.

به گزارش افکارنیوز، احمد دلبری در خصوص اضطراب و استرس در دوره سالمندی و بازنشستگی گفت: اضطراب و استرس، جزء جدایی ناپذیر زندگی امروزه است؛ اما در صورتی که این اضطراب تداوم پیدا کند و مقدار آن زیاد شود می‌تواند سالمندان را فرسوده و آسیب پذیر کند.

وی ادامه داد: از علت اصلی اضطراب و استرس در دوران بازنشستگی می‌توانیم به تنهایی و انزوای حاصل از مرگ همسر، دوستان و همچنین ترک فرزندان از خانه اشاره کنیم.

این متخصص طب سالمندان در ادامه افزود: بیماری‌های مزمن و کاهش توانایی جسمی افراد در دوران سالمندی؛ اختلال در خواب؛ مراقبت از همسر بیمار؛ تغییر شرایط و محل زندگی؛ ترس از وابستگی به دیگران؛ ترس از مرگ و حمایت نشدن از دیگر عواملی است که باعث ایجاد اضطراب و استرس افراد در دوران بازنشستگی می‌شود.

وی در ادامه به علائم استرس در بازنشستگان اشاره و بیان کرد: افزایش فشار خون، تپش قلب، تندی تنفس، تعریق و سردی دستها، خستگی، اختلال در خواب، کابوس‌های شبانه، کاهش تمرکز، حواس پرتی، افسردگی و در بعضی مواقع پرخاشگری و همچنین علائم گوارشی و تکرر ادرار را می‌توانیم از عوامل استرس نام ببریم.

دلبری در خصوص راه‌های مقابله با استرس و اضطراب تاکید کرد: یکی از راه‌های مقابله با استرس، برقراری ارتباط با خداست؛ راز و نیاز با پروردگار اثر آرام بخش بسیار در افراد مضطرب ایجاد می‌کند. کمک به اعضای خانواده و اطرافیان، صحبت درباره مشکلات و نگرانی‌ها با خانواده و دوستان؛ به کاری مشغول شدن در مواقع استرس. به طور مثال مشغول شدن به امور خانه داری یا فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه، از راه‌های مقابله با اضطراب است.

این متخصص طب سالمندان تصریح کرد: سالمندان می‌توانند با اعضای خانواده به خصوص نوه‌ها ارتباط برقرار کنند. از نوه هایشان نگهداری کنند. به موسیقی گوش بدهند و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند. فعالیت‌های ورزشی به کاهش استرس، کمک بسیار می‌کند. خواب کافی و با کیفیت نیز بسیار کمک کننده است.

احمد دلبری، در گفتگو با رادیو سلامت در پایان اظهارداشت: بعضی سالمندان به علت کم خوابی، دچار بی قراری و استرس می‌شوند که توصیه می‌شود حتما برای رفع این مشکل به پزشک معالج مراجعه کنند.

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار