ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

گسترش بحران صندوق‌ها، امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازد :

0

رئیس اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ:

گسترش بحران صندوق‌ها، امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازد .

ناهید حیدری گفت: فضای اقتصادی کشور به گونه‌ای است که تعداد بیمه‌پردازان در آن کاهش یافته است و ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی هم اکنون پنج به یک است. یعنی به ازای هر پنج بیمه‌پرداز یک مستمری‌بگیر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید حیدری (رئیس اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ) در نشست رابطین خانه کارگرِ غرب تهران با تاکید بر اینکه هم‌اکنون اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران سه و نیم میلیون جمعیت بیمه شده، ۱۲۴ هزار کارگاه فعال و ۲۹۵ هزار مستمری‌بگیر را تحت پوشش خود دارد، گفت: اداره کل غرب تهران بزرگ یکی از استراتژیک‌ترین ادارات تامین اجتماعی کشور است که یک سوم عملیات بیمه‌ای کل کشور در آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بحران صندوق‌های بازنشستگی که یکی از شش بحران اساسی است؛ کشور را درگیر خود کرده است، گفت: مهمترین چالش صندوق‌های بازنشستگی، بحران کنترل ورودی‌ها و خروج‌های آنهاست؛ از این رو می‌گوییم که با یک ابرچالش مواجه هستیم که زنگ خطر آن مد‌ت‌هاست به صدا درآمده‌است.

حیدری افزود: اگر این بحران بیش از این گسترش یابد، امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازد لذا باید جلوی مخاطرات آن ایستاد.

وی افزود: از طرفی آمار زاد و ولد در کشور ما به پایین‌ترین حد خود که ۱.۶دهم درصد است، رسیده و شش میلیون سالمند وجود دارد که ۳.۵ میلیون نفر از آنها تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: این امر موجب پایین آمدن ضریب پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی شده است. از طرفی فضای اقتصادی کشور به گونه‌ای است که تعداد بیمه‌پردازان در آن کاهش یافته است و ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی هم اکنون پنج به یک است. یعنی به ازای هر پنج بیمه‌پرداز یک مستمری‌بگیر وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه اگر ضریب پشتیبانی یک صندوق بیمه‌ای به شش برسد، زنگ خطر برای آن به صدا درآمده است، گفت: در این شرایط نمی‌توان دست روی دست گذاشت تا بحران فزاینده‌تر شود.

حیدری با بیان اینکه برخی از قوانین که توسط ادوار مختلف مجلس تصویب شد، بار مالی فراوانی را بر دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشتند، گفت: مجموعه این عوامل موجب شد تا هم‌اکنون دولت ۱۴۵ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار باشد.

حیدری با بیان اینکه باید نظام‌ بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: تغییر در نظام بیمه‌ای موجب می‌شود که بتوانیم بحران را تا حدودی کنترل کنیم؛ اما به‌صورت کلی برای مقابله با بحران، احتیاج به برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت داریم که یکی از آنها پرداخت بدهی‌های دولت است.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار