ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نحوه پس گرفتن چک یا سفته ضمانت حسن انجام کار از کارفرماچگونه است؟

0

درحال حاضر اکثر کارفرمایان در هنگام استخدام و به کارگیری نیروهای مورد نیاز خود از نیروی مذکور تضمین می‌خواهند که در قالب چک یا سفته می‌باشد و عمدتاً سفته می‌گیرند. حال چه کنیم در صورت ایجاد مشکل و قطع رابطه کارفرما با کارگر این سفته موجب دردسر برای پرسنل نشود؟

۱- کسی که سفته به کارفرما می‌دهد در داخل آن این متن را قید کند:

«در وجه شرکت………. / آقای………. بابت تضمین حسن انجام کار قرارداد شماره …» در قرارداد کار شماره‌ی سفته را قید می‌کنید. و در صورتی که این متن در سفته قید نشود ممکن است کارفرما سفته مذکور را به افراد غیر واگذار و چون سفته یک سند تجاری است و نزد هر کس باشد دلیل بر بدهکار بودن صادرکننده سفته است و در این صورت چنان چه کارفرما جهت وصول آن اقدام کند صادرکننده سفته باید اثبات کند که آن را بابت تضمین حسن انجام کار در اختیار کارفرما قرار داده است و در حقیقت بار اثبات این مسئله به عهده کارگر می باشد و این امر مشکل خواهد بود اما چنانچه متن فوق را در سفته قید کرده باشد در این صورت بار اثبات تخلف کارگر و عدم حسن انجام کار بر عهده کارفرما می باشد.

۲- دومین اقدام صادرکننده سفته این است که از سفته مذکور کپی تهیه و نزد خود نگه دارد.

اما چنانچه رابطه کارفرما و کارگر قطع گردید و کارفرما از استرداد سفته خودداری نمود، کارگر ابتدا باید اظهارنامه‌ای از طریق دفاتر قضایی الکترونیک برای کارفرما ارسال و ضمن اعلام قطع همکاری و با قید شماره سفته تقاضای استرداد سفته را نماید و در صورت امتناع کارفرما، کارگر دادخواستی به خواسته استرداد سفته تقدیم مراجع قضایی نماید در این صورت چنانچه کارفرما نتواند اثبات کند که از طرف کارگر خسارتی به وی تحمیل شده است دادگاه حکم به الزام کارفرما به استرداد سفته خواهد کرد. در خصوص چک نیز همین مسئله صادق است.

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار