ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دیگرازقراردادهای دائم خبری نیست:

0

کارشناس حوزه کار می‌گوید در حال حاضر بین ۸۰ تا ۹۰ درصد قراردادهای کار در کشور موقت است و در دو دهه گذشته انعقاد قرارداد دائم پدیده نوظهوری بوده و کمتر دیده شده است.

علی اکبر سیارمه در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: قانونگذار کار دائم و موقت را تعریف کرده و یکی از فاکتورهایی که برای کار دائم گذاشته این است که تداوم داشته باشد و به یک ماه و دو ماه و یک فصل محدود نشود، بنابراین وقتی کاری تداوم دارد، دیگر موقت به شمار نمی‌رود و باید قرارداد دائم با همان مزایای خودش بسته شود.

این کارشناس حوزه کار افزود: قرارداد موقت هم مشخص است ولی با وجود آنکه در قانون برای ترک کار و اخراج کارگر ضوابطی را تعیین کردند و کارفرما نمی تواند خودسرانه کارگری را از کارش معلق و بیکار کند، متاسفانه به دلیل مشکلاتی که بعضا برای کارفرمایان در تولید و هزینه‌های تولید ایجاد شده، آنها دیواری کوتاه‌تر از حقوق و دستمزد کارگران ندیده‌اند.

سیارمه تاکید کرد: گران شدن قیمت مواد اولیه یا ارز و عوارض و گمرکات همه باعث شده کارفرمایان نتوانند از عهده هزینه‌های خود برآیند و همواره این مشکلات در زمان تعیین دستمزد سرباز می‌کند.

وی گفت: کارفرمایان می‌خواهند چرخ تولیدشان بگردد و هزینه‌هایشان پایین بیاید ولی دیواری کوتاه‌تر از دستمزد کارگران را برای کم کردن هزینه‌های خود نمی‌بینند و قراردادهای موقت یکی از این عوامل است.

کارشناس حوزه کار با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه قرارداد دائمی با کارگران بسته نمی‌شود، ‌اظهار کرد: حجم قراردادهای موقت بیش از قراردادهای دائم است و هرچه قرارداد دائمی داریم مربوط به دهه‌ها و سالهای گذشته بوده است. درباره کارکنان دولت نیز اگر تحقیق و تفحص صورت گیرد، بخشی از آنها پیمانی،‌ بخشی قرارداد موقت و تعداد محدودی رسمی و قرارداد دائمی هستند.

سیارمه گفت: امروز نیروهایی داریم که سابقه بیش از ۱۰ سال کار مستمر دارند ولی هنوز با آنها قرارداد سه ماهه بسته می‌شود لذا لازم است هرچه سریع‌تر بازتعریف روشنی از نوع و ماهیت قراردادهای کار داشته باشیم و به سمت اصلاح و ساماندهی آن برویم.

منبع : https://www.iranjib.ir/shownews/45794

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار